Mitä nää pikkuötökät kotona on?

  • Viestiketjun aloittaja yäk :(
  • Ensimmäinen viesti
:/
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Näyttäis olleen noita jäytiäisiä meidänkin entisessä kodissa, en kyllä silloin tiennyt mitä ne on. Makkarissa pitkin seiniä ja lattioita niitä meni ja ne välillä pomppas kun niitä yritti listiä. Siel oli kylläkin kosteusongelmaa, -68 rakennettu rivari jossa oli patteriputket vuotaneet pitemmän aikaa...
Sokeritoukkiakin siellä vilisti pitkin kämppää, eikä ihan pienimmästä päästä nekään. Onneksi niitä ei enää tässä asunnossa ole, ei ole kyllä yhtään ikävä!
Yritittekö hävittää jäytiäisiä silloin?
Ei millään myrkyillä kokeiltu mut imuroin niitä ja listin muuten :D Niitä oli kyllä aika paljon, rakenteissa kai ne majaili. Onneksi niitä ei tarvii enää katsella, mutta tässä kämpässä on sit välillä sokerimuurahaisia :)
Vielä sellainen kysymys, että missä kaikkialla ne elivät? Näitkö niitä vain lattianrajassa ja seinissä, vai pesivätkö myös esim. tekstiileissä tai teidän sängyssä tms.?
En nähnyt kuin lattialla ja seinillä, enkä olis halunnut nähdäkään :/ Ja näköjään kun syövät hometta niin eiköhän sitä löytynyt enempi muualta kuin sängystä tai vaatteista.
 
hyi sentään!!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olis vielä kiva kuulla, jos jollain on kokemusta uudessa asunnossa tällaisista. Pääseekö näistä eroon ja kuinka kauan ne uudessa talossa viihtyvät?
mua kans kiinnostaa, meillä uusi talo, 3 vuotta sitten valmistunut. talon valmistumisesta muutama kuukausi nämä ötökät ilmestyivät vessaan, kodinhoitohuoneeseen ja pesuhuoneeseen. niin ällöttää!!!
 
miten nämä lähtee pois?
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Liikkuuko ne silleen tosi nopeesti?
ei, eivät kovin nopeasti
tekeytyykö ns. kuolleeksi/liikkumattomaksi kun katsot/olet lähellä?d
meidän ötökät tekee näin. ja jos joutuvat esim veden kanssa kosketuksiin niin nämä öttiset pomppivat. ja ovat väriltään mustia, harmaita ja semmoisia oransseja/vaalean ruskeita.
tuleeko nämä siis uusiin taloihin, hometaloihin? vai voivatko siirtyä asunnosta toiseen?
meillä oli näitä edellisessä asunnossa ja nyt uusi talo.
pesuhuonetta ja vessaa myrkyttäny mutta eipä nämä oo milläänsäkkään koko myrkystä!
nyt tapasin niitä "ison kasan" pyykkikorin ALTA, en siis pyykkien seasta.
meillä näitä näkee lähinnä kosteissa tiloissa.
ovat semmoisia millin kahen kokoisia ja kai niillä jotkut tuntosarvetkin ovat (?). pitkulaisia, kuin toukkia, ei siis "minkään muotoisia.
 
"Irkku"
Meillä on vaatehuoneessa pari säkkiä jauhamatonta varastoviljaa ja kun tänään aukaisin toisen pussin, niin siellä taitosten alla ja pussin sisä- ja ulkopuolella vilisi jäytiäisiä. Harmittaa ihan älyttömästi heittää ne viljat menemään. Onko mitään keinoa, jolla nää viljat vois vielä käyttää ruuanlaitossa yms. ?? "Menetimme" 10kg riisiä tälle ötökälle kanssa, sillon heitettiin pois, nyt haluaisin nää viljat vielä käyttöön. Arvostan mielipiteitänne!!
 
Mahtaiskohan olla sitten jäytiäisiä, mitä meilläki on hieman näkyny makuuhuoneessa ja yhessä toisessa huoneessa. Lattialla ja lattialistojen päällä, seinän vierellä enimmäkseen. Pieniä mustia/tummanruskeita, hyvin helppo liiskata mutta saattaa tosiaan hypätäki. Yks tais mennä vauvan nenään kun siinä lattialla oltiin ja huomasin kun naamalla meni nenää kohti...

Nyt ei oo kyllä hetkeen näkyny. Kesällä enempi. Imuroin niitä pois, ja liiskasin sormella. Ei riesaksi asti, mut onhan se vähän inhaa. Kyllä joku satunnainen sänkyynki oli eksyny. Mutta mieluummin 5 jäytiäistä kuin 1 hiiri.
Uus talo meilläki.
Ja muissa huoneissa en ole nähny, en tosin ole kytännytkään.
 
vierailija
Nostetaan aihetta esille. Meillä kanssa aivan uusi okt ja näitä hiton jäytiäsiä. Ei tosin joka huoneessa, mutta kuitenkin. Pääsittekö te muut näistä eroon vai hävisivätkö nämä itsestään?
 
9MM
Nooh mullakin pikku ötököitä välillä näkyy. Mut mä en niitä tuhoo kun mun makkarissa on hämähäkki se köllöttelee yhessä nurkassa ylhäällä hämähäkin verkossaan parsillekin se on tehnyt hämähäkin verkkoi ni oon aatellu et sekin tarttee ruokaa ni en oo litistäny niit pikku öttiäisii. Mut ei niitä paljoo ole muutamia oon joskus nähnyt. Päästäkää hämähäkkei asuntoonne ni öttiäiset katoo. Mekin tehtiin vanha herra hämppiksen kaa raua. Näin sen ekan kerran ku olin suihkussa se käveli sillon seinää pitkin päätin suihkauttaa vettä sen päälle ja mut samalla kun mun suihku läheni sitä se ampui seitin kauemmaksi ja pääs turvaan sen jälkeen päätin antaa sen olla ja niin me eletään sovussa
 

Yhteistyössä