Mitä nää pikkuötökät kotona on?

  • Viestiketjun aloittaja yäk :(
  • Ensimmäinen viesti
yäk :(
Tietääkö joku mitä sellaiset pienet ruskeahkot ötökät ovat? Parin millin kokoisia. Näin yhden yöpöydälläni ja sain hirveän sätkyn, kun olen tosi ötökkäkammoinen. Säikähdin ensin, että meillä on täitä, kun pojan tarhassa oli jonkin aikaa sitten liikkeellä. Päitä on tarkasteltu, eikä täistä ollut kyse. Sitten katsoin lattian rajaa kalusteiden takana makuuhuoneessa ja niitä löytyi heti pari kolme liikuskelemasta jalkalistan tuntumassa. Sitten muistin, että joskus olen pari kertaa nähnyt sellaisen myös vessan lattialla, joskus aikoja sitten.

Mitä ne oikein ovat? Tarvitaanko joku myrkyttäjä paikalle?
 
ap
Nää on kyllä niiiin pieniä, että ei niihin varmasti kiinnittäisi edes huomiota siellä lattian rajassa. Tuossa sen huomasi, kun oli keskellä valkoista pöytäpintaa, kun laitoin valon päälle.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Löytyskö tästä kuvasta ne ötökät?

http://www.tuhohyonteistorjunta.com/uploads/uusi002.pdf
Aika moni noista ainakin koon puolesta rajautuu ulos, koska ovat niin pieniä. Mulla kävi mielessä valeskorpioni, josta olen kuullut, mutten huomannut oliko tällä sellaiset "sakset" edessä. Joku tuollainen Jäytiäinen voisi olla lähinnä. Mutta sekin viihtyy vanhemmissa taloissa, joissa kosteutta ym. Meillä on vuoden vanha talo.
 

Yhteistyössä