Mitä nää on...?

Viikkoja on nyt 31+2 ja välillä mahassa tuntuu sellasta tärinää.. Mitä se voi olla, onko normaalia?

Ja sitten välillä pistää vähän aikaa alamahaan, mutta ei kovin kipeästi ja se menee nopeasti ohi.. Kovotteluakin on ollut jonkin verran. Vauva liikkunut ihan normaalisti joka päivä. Voiko olla vielä jotain liitoskipua tms, niinkun neuvolassa sanottiin, ultra ois 27 pvä.

Ja sitten vielä välillä tuntuu oikealla puolella mahaa sellaista ihan pientä tökkimistä parin sekunnin välein..? Normaalia vauvan liikettä? Hikka?
 
vieras
Tuleeko kipu jonkin äkkinäisen liikkeen jälkeen? Kohtua kannattelee tietyt lihakset ja niiden venyminen jonkun liikkeen jälkeen tuntuu monesti sellaisen viiltävänä, ohimenevänä kipuna.

Tärinästä en tiedä, mutta olen kuullut monilla sitä olevan. Itsellä ei ikinä, mutta joku varmaan osaa sanoa täällä syynkin ja ettei se ole mitään vakavaa.

Hikka tuntuu kyllä monesti tasaisena hytkymisenä ja se on melko tiheää. Tuntuuko se siis koko oikealla puolella, vai onko siis ihan jossain tietyssä kohdassa se tökkiminen.
 
hihi
tärinä voi olla vauvan liikettä. Itselläni toisessa raskaudessa maha naksateli kummasti. Lääkäritkään eivät tienneet mistä johtuu, mutta joillakin tätä naksahtelua on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mutta 1-3 v sisään tuleva yh
Parahin Kristallipallo,
onneksi vanhempana esikoisensa saavat naiset eivät koskaan eroa :).
Jännää, miten tuollaiset kommentit tulee aina harmaana kirjoittelevilta :whistle:.

Mulla on ainakin kolme teininä äidiksi tullutta tuttua, ja kaikki ovat edelleen saman miehen, lastensa isän, kanssa. Ja esikoiset on jo 16 v, 13 v ja 5 v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Toi pistäminen on ihan normaalia, kuten noi muutkin :)


Jos todella näin, niin helpotus kuulla :) Ultra kuitenkin vasta 27 päivä niin sai onneks vähän mielenrauhaa =)
Ainakin mulle sanottiin, että ovat normaaleja :) Molemmissa odotuksissa pisti/vihlaisi äkkinäisten liikkeiden jälkeen. Välillä vihlaisi rajustikin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
Kipu saattaa tulla jos oon vaikka istumassa, mut se kestää vaan hetken. Se tökkiminen on tuntunut tähän asti aina oikealla puolella ja on sellaista pientä tasaista tökkimistä..
Vauva voi olla oikealla puolella ja se hikka tuntuu sitten myös siellä.

Niillä pienillä on siellä omat touhunsa, ei kaikesta tarvitse huolehtia.

Tuo kipu on hankala sanoa, mutta tuollaiselle kivulle voi olla monta selitystä. Liikkuuko vauva sitten ennen tuota kipua, koska noilla viikoilla sikiö voi liikkeillä heiluttaa koko kohtua ja se aiheuttaa myös istuessa niiden kannatinlihasten venyilyä. Noille kivuille voi olla monta harmitontakin syytä. Jos alkaa menemään pidempi aikaiseksi ja toimintakyvyn vieväksi, niin sitten voi jo huolestua, mutta voisi melkein sanoa, että pienet kivut kuuluvat asiaan. Raskaus kun on suuri rasite elimistölle, joten kipu on siitä reaktiota.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mutta 1-3 v sisään tuleva yh
Parahin Kristallipallo,
onneksi vanhempana esikoisensa saavat naiset eivät koskaan eroa :).
Jännää, miten tuollaiset kommentit tulee aina harmaana kirjoittelevilta :whistle:.

Mulla on ainakin kolme teininä äidiksi tullutta tuttua, ja kaikki ovat edelleen saman miehen, lastensa isän, kanssa. Ja esikoiset on jo 16 v, 13 v ja 5 v.



Tuopa onkin se ikuinen väittelyn aihe ovatko nuoret valmiita äideiksi.. Ite en jaksa ottaa enää tuohon mitään kantaa, koska se ei hyödytä kumminkaan mtn.. Olen iloinen raskaudestani, elän oman elämäni, eläkööt muut omansa :)
 
Meri-Kaisla harmaana
Tärinä voi johtua siitä, että vauva pissaa. Toinen syy on hermoston kehittymättömyys. Meidän kuopus tärisi vielä syntämän jälkeen muutaman viikon verran.

Pistokipu johtuu tod.näk. kohdun kasvusta ja/tai kohdun kannattimien venymisestä.

Tökkiminen joka tulee ikäänkuin sarjana on hikka.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mutta 1-3 v sisään tuleva yh


Ihan miten tykkäät... Niinkö itelles on kenties käyny?
Ei ole, edelleen ollaan saman miehen kanssa, mut en mä kakarana lapsiakaan tehnyt. Kukaan 17 v ei ole saman miehen kanssa enään 1-3 v pitempää, hyvä jos vauva aikaa mieskään moneessa nuoressa perheessä on
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mutta 1-3 v sisään tuleva yh


Ihan miten tykkäät... Niinkö itelles on kenties käyny?
Ei ole, edelleen ollaan saman miehen kanssa, mut en mä kakarana lapsiakaan tehnyt. Kukaan 17 v ei ole saman miehen kanssa enään 1-3 v pitempää, hyvä jos vauva aikaa mieskään moneessa nuoressa perheessä on


Jos oot tuota mieltä niin siitäpä vaan, en ala väittelee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mutta 1-3 v sisään tuleva yh


Ihan miten tykkäät... Niinkö itelles on kenties käyny?
Ei ole, edelleen ollaan saman miehen kanssa, mut en mä kakarana lapsiakaan tehnyt. Kukaan 17 v ei ole saman miehen kanssa enään 1-3 v pitempää, hyvä jos vauva aikaa mieskään moneessa nuoressa perheessä on
Ahaa. Kerron sitten 16-17 veenä esikoisensa saaneille tuttavilleni, että heidän olisi pitänyt vaihtaa miestä jo vuosikausia sitten :LOL: .
Viimeisin yh:ksi jäänyt ystäväni sai lapsen 26-vuotiaana, ollessaan naimisissa, lapsi on nyt 3 v. Ei ikä takaa sitä, että liitto kestäisi. Tai aiheuta sitä, että liitto kariutuisi.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mutta 1-3 v sisään tuleva yh


Ihan miten tykkäät... Niinkö itelles on kenties käyny?
Ei ole, edelleen ollaan saman miehen kanssa, mut en mä kakarana lapsiakaan tehnyt. Kukaan 17 v ei ole saman miehen kanssa enään 1-3 v pitempää, hyvä jos vauva aikaa mieskään moneessa nuoressa perheessä on
Ahaa. Kerron sitten 16-17 veenä esikoisensa saaneille tuttavilleni, että heidän olisi pitänyt vaihtaa miestä jo vuosikausia sitten :LOL: .
Viimeisin yh:ksi jäänyt ystäväni sai lapsen 26-vuotiaana, ollessaan naimisissa, lapsi on nyt 3 v. Ei ikä takaa sitä, että liitto kestäisi. Tai aiheuta sitä, että liitto kariutuisi.
Kumma kun noita nuoria yh mammoja vaan tulee kun vettä taivaalta koko ajan lisää ja lisää vaan
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mutta 1-3 v sisään tuleva yh


Ihan miten tykkäät... Niinkö itelles on kenties käyny?
Ei ole, edelleen ollaan saman miehen kanssa, mut en mä kakarana lapsiakaan tehnyt. Kukaan 17 v ei ole saman miehen kanssa enään 1-3 v pitempää, hyvä jos vauva aikaa mieskään moneessa nuoressa perheessä on


Jos oot tuota mieltä niin siitäpä vaan, en ala väittelee.

Ei tarviikka, muista sit 1-3 v päästä jos näin käy, ja epäilen että käykin :)
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei ole, edelleen ollaan saman miehen kanssa, mut en mä kakarana lapsiakaan tehnyt. Kukaan 17 v ei ole saman miehen kanssa enään 1-3 v pitempää, hyvä jos vauva aikaa mieskään moneessa nuoressa perheessä on
Äitini sai mut juuri täytettyään 17-v. Siitä on nyt 35 v. aikaa. Mulla on kolme pikkusisarusta, kaikki tosin jo täysi-ikäisiä. Ja edelleen vanhemmat tiiviisti yhdessä ja naimisissa.

Kuka saa lapsensa missäkin iässä, ei se sitä kerro tuleeko ero vai ei.
 
vieras
miksi taas asiallinen kysymys meni ketjussa iästä parjaamiseksi?
ja kysymykseesi: tärinä voi olla "pissatärinää" vauva tärisyttää jalkaa pissauksen yhteydessä. niin meillä tyttö teki mahassa ja vielä muutaman päivän synnytyksen jälkeen =)
 

Yhteistyössä