Mitä mieltä työ olette (loma-asiaa )?

"Ei se mihinkään auta, että lähtee kotoa pariksi päiväksi minneen, risteilylle tai mökille."
"Ei se loma kodin ulkopuolella, on se sit viikko tai kaks, mitään ratkaise."
"Ihan samalla lailla sitä on sit taas kypsä kaikkeen kun ennen lomaakin, ellei jopa väsyneempi vielä ns. loman jälkeen, kun tulee sit takas."
"Kyllä se loma on lomaa vasta silloin, kun saa olla kotona!"

Miehen ajatuksia siitä, oisko ideaa lomailla niin, että ois pois kotoa. Tietysti miehellä on siinämielessä erilainen lähtöajatus lomailuun kun mulla - hän on päivät poissa kotoa, missä mie taas vietän lähestulkoon kaiken aikani.

Ja siis nyt tässä mie en yhtään ajatusta suo sille työlle, mikä ois tavaroiden pakkaamisessa jne, vaan ihan vaan siitä keskusteltiin, että oisko piristävää lomailla ihan lomareissu yöpymisen kanssa vai päiväseltään ns. päiväretkityyppisesti.
Ja mies siis on sitämieltä, että kotona se mieli lepää... ja päiväseltään saa ihan kivoja reissuja heitettyä - mie taas ajattelen, että parinkin päivän ympäristönvaihdos ois varmaan piristävää.
Ja tässä keskustelussa ei nyt ajateltu lapsia lainkaan - siis sitä, että mikä vahtiminen ois lapsissa vieraassa ympäristössä jne, vaan ihan vaikka kahdelleenkin lomailussa miehellä on tuo kanta... ja mulla omani.

 
--
Kai sitä loma-aikaa riittää molempiin, sekä reissuun että kotona olemiseen? Menkää reissulle vaikka erotiikkaliikkeen kautta, niin johan sitä miestäkin kiinnostaa vaihtaa maisemaa. :D Ymmärrän molempien kantoja ja parisuhteessa pitää sitten tehdä kompromissejakin.
 
Ymmärrän miehesikin kannan, oma kun on toisinaan samoilla aatteilla liikenteessä.. :whistle:
Mutta kuitenkin kun on jonnekin lähdetty, ihan vaan vaikka risteilylle, niin on se kivaa ja piristävää ollut miehestäkin. :)
Kokeilemallahan se selviää.. :whistle:
 
Minhiie
Meillä muuten samanlaiset ajatukset :) Ihan tavallisista viikonlopuistakin saadaan samantyylinen keskustelua aikaan :D
Minä tahtoisin viikonloppuisin kävästä jossakin ( ihan vaikka vaan kaupungissa kun maalla asutaan ) mutta mies sitten taas tahtoisi viettää vapaansa kotona.
Ja syynä tähänkin on juuri se että minä olen arkisin kotona ja siksi kaipaan välillä muualle. Mies taas on päivät poissa ja tahtoisi sitten vapaapäivänsä/lomansa viettää tässä kotona rennosti mihinkään lähtemättä.

Ja ymmärrän siis meidän molempien mielipiteet ja miksi niin on.

Mutta onhan se totta että yö tai pari poissa kotoa tekee hyvää :) Avartaa mieltä ja näkemyksiä ;) Ja sitten koti tuntuu taas enemmän kodilta ja arkikin sujuu sutjakammin kun on saanut vähän erilaista tekemistä ja erilaisia ympyröitä :)
 
Siis juteltiin ihan yleisellä tasolla - ei tästä nyt oo kukaan menossa reissuun suuntaan tai toiseen vielä, kun miehen lomaankin on vielä aikaa.
Juhannuksen jälkeen sit voi alkaa miettimään, että mitä sitä tehtäis... vai mitään.
 
mun mielestä on kiva lähteä käymään jossain, mutta voi että on ihana tulla kotiin sen jälkeen.

mieskin ihan mielellään lähtee mutta meillä tahtoo aina olla niin paljon tekemistä täällä että lomailu on vähän stressaavaa kun koko ajan takaraivossa painaa että pitäs olla kotona töissä...
 

Yhteistyössä