mitä mieltä tehyn toimista?

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
jossain lehdessä näin oli, siis sydänleikkausta tarvitsevat lennätetään göteborgiin. lastenklinikalta joskus muutenki joudutaan tiettyi tapauksia sinne siirää ku suomessa ei ole ihan pientan sydänkeuhkokonetta... en muista miten se meni mut joku keuhkovaltimopainevikainenlapsi lennätettiin sinne hoitoon ku olin siel töissä...
Tätä mä just ajattelen, että media kääntää asiat nyt näin. Esim. tuo kertomasi juttu tulee tästä lähtien olemaan tän tehyn jutun syytä vaikka muutenkin joku siirrettäis Göteborgiin hoitoon.

Suoraan kohdusta tullutta vauvaa, joka ei hengitä, ei todellakaan viedä sen talon seinien ulkopuolelle. Akuuttihoito annetaan paikan päällä, jatkohoidosta en tiedä.. Mutta kyllä kaikkien elintoiminnot turvatataan ihan täällä Suomenmaassa. Tämäkin juttu tuntuu paisuvan täällä palstalla. Toivottavasti en ole väärässä.
 
Mä olen itse tullut hyvin toimeen palkallani, jopa aikoinaan kun olin yh. Vaikkei saataiskaan lisää palkkaa, yhtä tyytyväinen olen työhöni ja empatiani ei tule vähenemään yhtään. En ole vakituisena missään, joten onneksi ei tarvitse irtisanoutua. Tämä on tosi kakspiippunen juttu varmaan monelle tehyläiselle. Olen jopa vähän pihalla, koska teen vain keikkaa viikonloppuisin. "Meidän sairaalaa" irtisanomiset ei koske, joten en voi tietää mikä fiilis on niillä kollegoilla jotka oikeasti aikovat irtisanoutua. Itse en varmaan edes "uskaltais"
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Kyllä he palkankorotuksensa ansaitsevat, mutta keinot eivät ole oikeat. Tässäkin vedän esiin sen mitä monessa muussa asiaan liittyvässä ketjussa, että konkreettisimmin tästä kärsivät täysin ulkopuoliset, puolustuskyvyttömät tahot - potilaat. Teho-hoito, keskolat, pienten lasten sairaanhoito yms. kriittiset alat ovat tulilinjalla kun sieltä irtisanoutuneita eniten eikä ne siirrot ihan noin vain täytä paikkoja kun kuitenkaan tietyn alan erityissairaanhoitajia ei tilalle välttämättä ole.

Ei tämä toimena vaikuta millään tavalla päättäjien sairaanhoitoon, heillä on vara mennä yksityiselle puolelle jolla sopimus jo on.
Niimpä päättäjät eivät korvaansa hetkauta tavallisen ihmisen hädälle!!
Heillä kun on palkkataso HIUKAN eri luokkaa kuin terv.huoltoalalla.
Eli heitä ei kiinnosta lakot eikä irtisanoutumiset!!

 
sivusta läheltä seurannut
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
hyväksyn. lakko ei ole toiminut ennenkään. ei ole varaa päästää joukkoirtisanoutumista toteen, silloin romuttuu koko terveydenhuolto... kyllä sopu tulee, sairaanhoitajat on ansainneet palkankorotuksen! ja se eka sopimus olis ollu vaan 5oe kk lisää,ei se auta mitään.
Tässähän on se Tehyn toivo, eli ollaan sitä mieltä että tilannetta ei sinne asti päästetä ja tässä luulossa / uskossa on moni suostunutkin irtisanoutumaan, uskomalla siis siihen että ei se toteudu.

Nyt kun näyttää siltä että työnantaja puoli tekee ensin tarvittavat toimet jotta terveydenhuolto toimii vaikka porukka pois lähtisikin ja samalla tulee kokeiltua kuinka pienellä joukolla toimeen tullaa. Niin moni on tullut jo katumapäälle.

 
Ruotsiin lennätetään nykyään Echmo-hoitoon, eli sydänkeuhkokoneeseen just sellaisia lapsia, jotka kuolisivat muuten, kun typpi-eikä korkeataajuusventilaatiohoito auta. Suomessa tätä hoitoa ei toistaiseksi anneta vastasyntyneille. Hoito on äärimmäisen kallista, siirto tapahtuu Hercules-kuljetuskoneella, johon ambulanssi ajetaan sisälle. Ruotsista tulee anestesialääkäri, kirurgi ja 1-2 hoitajaa hakemaan lapsen.
 
no, mun mielestä hoitajat kyllä ansaitsevat kunnollisen palkankorotuksen, mutta tuo vaatimus on likaa kerralla. Ja tuo joukkoirtisanoutumisjuttu on mun mielestä kyseenalainen keino, koska se todella voi vaarantaa potilasturvallisuuden. Mun mielestä hoitajat olisivat voineet ottaa oppia lääkärilakosta ja samanlaisilla toimilla lamauttaa valikoitujen alojen vuorottaisilla poisjäänneillä kaiken elektiivisen toiminnan vaarantamatta akuuttihoitoa. Äkkiäpä siinä olisi rahaa palanut ja jonot pidentyneet, kun leikkaustoiminta ja poliklinikat olisivat seisseet. Ei olisi kuitenkaan tarvinnut ruveta pelleilemään esim. vastasyntyneitten tai tehohoitoa vaativien potilaiden hengillä.
 
vieras
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710236755279_uu.shtml

Ja vauvapalstalla joku idiootti sh kuvittelee, että asia on vain hyvä, kun yksityisellä "saa itse valita työvuoronsa ja parempaa palkkaa kuin kunnallisella." Turha luulo!
 
95-vuonna oli tuollainen Narkissoksen esittämän kaltainen tehyn lakko. Siitä ei ollut mitään hyötyä. Vanhemmat hoitajat kertovat, että edut heikkenivät vaan, ja taloudellinen tappio oli pitkän lakon vuoksi suuri. Päättäjillä ei ole kiirettä päästä sopuun, ellei akuuttihoito kärsi. Heitä ei liikuta, vaikka vanhainkodissa ei yksikään mummo saisi puhtaita kuteita päälleen tai pääsisi vessaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja dinomamma:
95-vuonna oli tuollainen Narkissoksen esittämän kaltainen tehyn lakko. Siitä ei ollut mitään hyötyä. Vanhemmat hoitajat kertovat, että edut heikkenivät vaan, ja taloudellinen tappio oli pitkän lakon vuoksi suuri. Päättäjillä ei ole kiirettä päästä sopuun, ellei akuuttihoito kärsi. Heitä ei liikuta, vaikka vanhainkodissa ei yksikään mummo saisi puhtaita kuteita päälleen tai pääsisi vessaan...
koskiko se silloin kuinka laajasti sairaaloita ja leikkaustoimintaa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
En tuomitse, mutten hyväksykkän. Lakko olisi oikeampi tapa toimia.
Lakosta ei terveydenhuoltoalalla ole hyötyä.Homma toimii, koska on suojatyövelvoite. Nyt olisi korkea aika nostaa hoitsujen(sair.hoitajat, labrahoitajat, rtg hoitajat, tarhojen lastenhoitajat) palkkoja!
 
vieras sh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710236755279_uu.shtml

Ja vauvapalstalla joku idiootti sh kuvittelee, että asia on vain hyvä, kun yksityisellä "saa itse valita työvuoronsa ja parempaa palkkaa kuin kunnallisella." Turha luulo!
Tässä yksi idiootti, yksityiseltä puolelta, palkka parani kun vaihdoin työpaikkaa kunnalliselta puolelta yksityiselle.
Työaikani on pääsääntöisesti päivisin, leikkaussalin puolella olen, joten hyvin vähän on iltoja tai öitä töissä pitänyt olla.
 
En hyväksy. Palkankorotuksen ansaitsevat kyllä, mutta jotain rajaa toiminnalla.
Ja sitä on turha valittaa ettei sillä palkalla elä kun pienemmilläki tuloilla elää. Eli työn raskauden ja tärkeyden takia he sitä korotusta hakevat.
 
NArkissos: Kyllä silloinkin 95 elektiivistä leikkaustoimintaa ym vähennettiin. Ja poliklinikkakäyntejä sun muita, ei kiireellisiä juttuja.

Nythän on niin, että hoitajat tekevät ylitöitä, että hoitotakuun piiriin kuuluvat jutut saadaan hoidettua, siis ihan nyt normaalistikin. Kaihileikkauksia sun muita on jo peruttu, koska hoitajilla on nyt päällä ylityökielto.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dinomamma:
NArkissos: Kyllä silloinkin 95 elektiivistä leikkaustoimintaa ym vähennettiin. Ja poliklinikkakäyntejä sun muita, ei kiireellisiä juttuja.

Nythän on niin, että hoitajat tekevät ylitöitä, että hoitotakuun piiriin kuuluvat jutut saadaan hoidettua, siis ihan nyt normaalistikin. Kaihileikkauksia sun muita on jo peruttu, koska hoitajilla on nyt päällä ylityökielto.
Ahaa, kiitos vastauksestasi, en tunne tätä asiaa kovinkaan hyvin.
 
En hyväksy !
Mä en ymmärrä mihin ihmiset sitä rahaa syytää?????? Meillä rahat riitti silloinkin ku mies oli vaan töis ja mä khtuella kotona mies sai nettona n.1500 kk. Meillä on talon laina, kaks autoa, ruoat ja tarpeelliset vaatteet sai ostettua. Tosin me ei ryypätä eikä poltella. Harrastukset on suht halpoja, lapsia on 3. Ny oon itte töis (vanhainkodis) ja tyytyväinen elintasoon. Tuhlailkaa vähemmän sitä rahaa niin se palkka riittää koko kuukauden !
 

Yhteistyössä