Mitä mieltä tästä voisitko kokeilla?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mikähän siinä saksan matkasta niin kalliin teki? Kuinka kauan sinne matka kesti ja monta päivää sai olla maissa? Tohon et se laiva vois olla vaikka neljä päivää satamassa ja lipun ostaja voisi tulla aina yöksi nukkumaan laivaan ihan mihin kellon aikaan tahansa. Eli mitkä olisi sun toiveet satamasta satamaan matkustamisessa? Mitkä paikat haluisit nähdä? Kuinka kauan yhdessä kohteessa olisi hyvä aika? Ja mitä olisit siitä valmis maksamaan?
Ei mitään hajua, ja ne maihinnousut ja laivaannousut oli ihan ihme aikaan kun rahdin mukaan mennään, joskus aamuyöstä, eikä laivaan saa jäädä nukkumaan.
Tollanen että se laiva toimis hotellina reissun aikana vetoais kyllä muhun tosi paljon, riippuen että kuinka pitkä reissu ja kuinka monta satamaa ja sisältyykö autopaikka ja mimmoi laiva (onko aktiviteettia, myös lapsille) entä kuuluuko aterioita niin perheeltä voisin maksaa 1000-1200
 
vierailija
Ei mitään hajua, ja ne maihinnousut ja laivaannousut oli ihan ihme aikaan kun rahdin mukaan mennään, joskus aamuyöstä, eikä laivaan saa jäädä nukkumaan.
Tollanen että se laiva toimis hotellina reissun aikana vetoais kyllä muhun tosi paljon, riippuen että kuinka pitkä reissu ja kuinka monta satamaa ja sisältyykö autopaikka ja mimmoi laiva (onko aktiviteettia, myös lapsille) entä kuuluuko aterioita niin perheeltä voisin maksaa 1000-1200
Eikös ne karibian risteilyt oo jotain kaksviikkosia? Joo aika jännä jos noin et laivalle asiakas ei saa tulla millon huvittaa onhan se matka maksettu ni tonhan pitäisi olla ehdottomasti onhan sekin laatua. Kuhan näyttää tullessaan aina lipun. Eli olisiko sitten sellanen hyvä saksa hollanti ranska englanti matka jo hyvä? Vai lisäisitkö jonkun muun maan viellä listaan. Kyl tollasen vois aina kerran kesässä järjestää ja kattoo miten homma toimii. Aina samat satamat kyllästyttää. No mitä lasten aktiviteettia haluisit et laivalla olisi? Joo eli perus puffa vois kuulua aamupala. Sit ois hienompii rafloi laivalla josta pitäisi maksaa itte? Joo
 
vierailija
Eikös ne karibian risteilyt oo jotain kaksviikkosia? Joo aika jännä jos noin et laivalle asiakas ei saa tulla millon huvittaa onhan se matka maksettu ni tonhan pitäisi olla ehdottomasti onhan sekin laatua. Kuhan näyttää tullessaan aina lipun. Eli olisiko sitten sellanen hyvä saksa hollanti ranska englanti matka jo hyvä? Vai lisäisitkö jonkun muun maan viellä listaan. Kyl tollasen vois aina kerran kesässä järjestää ja kattoo miten homma toimii. Aina samat satamat kyllästyttää. No mitä lasten aktiviteettia haluisit et laivalla olisi? Joo eli perus puffa vois kuulua aamupala. Sit ois hienompii rafloi laivalla josta pitäisi maksaa itte? Joo
Yks mikä olis ihan potentiaalinen joku "itämerikierros" vaikka Latvia, Puola, Saksa, Tanska, (ehkä jopa Oslo). Lapsille tietty pallomeri, ehkä ohjattua toimintaa, kasvomaalausta jne.
 
vierailija
Yks mikä olis ihan potentiaalinen joku "itämerikierros" vaikka Latvia, Puola, Saksa, Tanska, (ehkä jopa Oslo). Lapsille tietty pallomeri, ehkä ohjattua toimintaa, kasvomaalausta jne.
Joo mua houkuttelis se ranska ja englantikin. Nojoo pitäis saada massia et pääsis tollaselle risteilylle. Nojoo noitahan vois muokkailla aina joku maa lähtee ja uus tilalle. Mut entäs aktiviteetti aikuisille? Ku né bingot ja karaoket niin kuluneita juttui vai tykkäätkö itte noista? Jotenkin suomalainen valitsee viellä ne angsti biisit aina ja tunnelma lässähtää. Sit bändit vois soittaa oma musiikkia eikä aina covereita.
 
Deleted member 149094
No koska oot sitten viimeksi ollu kännissä? Millanen susta tulee pienessä sievässä? Miten ni kalliimmaksi jos sillä samalla sais syödä koko päivän? Eli menee jo 12 ja on 9? Vai jaksaisitko ollaollaulkona niin kauaa?
Eilen olin vähän sievässä:D mut se johtui yhdestä oluesta ja helteestä.
Musta tulee puheliaampi ja toki iloisempi:)
Nii.. En nyt varmaan jaksais koko päivää syödä. Mut jos ilta vaikka alkais kuudelta ja loppuis yhdeltä. Söisin tyyliin pihvin ja ranskalaiset, joisin kaks lasia viiniä ja kolme olutta. Paljos tommoinen maksais?
Kuinka paljon sä jaksat juoda kerralla?
 
vierailija
Eilen olin vähän sievässä mut se johtui yhdestä oluesta ja helteestä.
Musta tulee puheliaampi ja toki iloisempi
Nii.. En nyt varmaan jaksais koko päivää syödä. Mut jos ilta vaikka alkais kuudelta ja loppuis yhdeltä. Söisin tyyliin pihvin ja ranskalaiset, joisin kaks lasia viiniä ja kolme olutta. Paljos tommoinen maksais?
Kuinka paljon sä jaksat juoda kerralla?
No mitä maksaisit tollasesta illasta? Minkä pihvin ottaisit? No siis maksimi määrä taitaa olla 30 kaljaa päivässä. Yleensä se parikyt. Viinaa juon tosi harvoin. Millasesta viinistä muuten tykkäät?
 
Deleted member 149094
No mitä maksaisit tollasesta illasta? Minkä pihvin ottaisit? No siis maksimi määrä taitaa olla 30 kaljaa päivässä. Yleensä se parikyt. Viinaa juon tosi harvoin. Millasesta viinistä muuten tykkäät?
Minusta 40 olis kohtuullinen hinta. Mut ei taitais kyl riittää.
Mä juon viinanani viskiä, joskus konjakkia. Harvemmin. Juoks sä niitä?
Tykkään oikeestaan kaikista tyypeistä, ne on vähän eri tilaisuuksiin vaan. Niinkuin valkousta keveään seurusteluun lämpimään iltaan ja punaista intiimimpään ja viileeseen iltaan. :)
 
vierailija
Minusta 40 olis kohtuullinen hinta. Mut ei taitais kyl riittää.
Mä juon viinanani viskiä, joskus konjakkia. Harvemmin. Juoks sä niitä?
Tykkään oikeestaan kaikista tyypeistä, ne on vähän eri tilaisuuksiin vaan. Niinkuin valkousta keveään seurusteluun lämpimään iltaan ja punaista intiimimpään ja viileeseen iltaan.
No toi 40 olis kyllä passeli tolla hinnalla ittekki vois jo osallistua. Jos kerran pietarissa se on 20e. Huh hirvein darra on tullu konjakista joskus 16 vuotta sitten. En oo kyl ehkä muutamaa naukkua enempää konjakkia ottanu sen jälkeen. Mä en kyl hirveemmin viskistä tykkää se alkaa närästämään. Monet viinitkin tekee samaa. Onko susta koskaan tullu öykkäriä viinapäissään aikuisiällä? Mille sun mielestä viini maistuu ruuan kaa? Mä en ymmärä miks monet viinit maistuu sillon happamelle ni juon vettä ja sitkun syönny ni voin taas juoda viiniä
 
Deleted member 149094
No toi 40 olis kyllä passeli tolla hinnalla ittekki vois jo osallistua. Jos kerran pietarissa se on 20e. Huh hirvein darra on tullu konjakista joskus 16 vuotta sitten. En oo kyl ehkä muutamaa naukkua enempää konjakkia ottanu sen jälkeen. Mä en kyl hirveemmin viskistä tykkää se alkaa närästämään. Monet viinitkin tekee samaa. Onko susta koskaan tullu öykkäriä viinapäissään aikuisiällä? Mille sun mielestä viini maistuu ruuan kaa? Mä en ymmärä miks monet viinit maistuu sillon happamelle ni juon vettä ja sitkun syönny ni voin taas juoda viiniä
Mul on semmoinen muistikuva, et joskus oisin räyhännyt. Mut en muista, missä ja milloin.
Viini on hyvää ruoan kanssa. Joskus ruoka oikein vaatii kunnon viiniä. Miten happamalle? En oo kuullu moisesta ennen. On kai se mahdollista. Onko sekä valko- että punaviinissä sama homma?
 
vierailija
Mul on semmoinen muistikuva, et joskus oisin räyhännyt. Mut en muista, missä ja milloin.
Viini on hyvää ruoan kanssa. Joskus ruoka oikein vaatii kunnon viiniä. Miten happamalle? En oo kuullu moisesta ennen. On kai se mahdollista. Onko sekä valko- että punaviinissä sama homma?
Joo on tai sellanen metallin makunen sama homma bissen kaa. Mut italiassa oli kyl hyvii bissei. Esim pirra peroni ja messina. Kokeile ihmeessä. Eiku joo kun olin espaniassa ni siellä oli hyvä punkku tapaksien kaa silloin oli koko ajan vaan pienessä sievässä ja oli kiva ja puhelias olo. Mut se on ollu ainoo kerta kun ruoka oli hyvää viinin kanssa ehkä se sitten vaatii spessumman ruuan. Mitäs ootko sä pitäny koskaan tapas illallisia?
 
Deleted member 149094
Joo on tai sellanen metallin makunen sama homma bissen kaa. Mut italiassa oli kyl hyvii bissei. Esim pirra peroni ja messina. Kokeile ihmeessä. Eiku joo kun olin espaniassa ni siellä oli hyvä punkku tapaksien kaa silloin oli koko ajan vaan pienessä sievässä ja oli kiva ja puhelias olo. Mut se on ollu ainoo kerta kun ruoka oli hyvää viinin kanssa ehkä se sitten vaatii spessumman ruuan. Mitäs ootko sä pitäny koskaan tapas illallisia?
Ehkä kokenut tuon metallin maun punaviinin kanssa ja ruokana olis ollut ehkä kalaa.. Vaalealihaista..? En tiedä, mistä johtuu. Ei kai viiniä voi kaiken kanssa sekoittaa. Niinkuin vaikka makaroonilaatikon.. Tai minkään, jonka kanssa tarjotaan ketsuppia.
Oon vissiin kerran syöny tapaksia. Enemmän tortilloja. Mikä on sun lempi ulkomailta tuleva ruoka?
 
vierailija
Ehkä kokenut tuon metallin maun punaviinin kanssa ja ruokana olis ollut ehkä kalaa.. Vaalealihaista..? En tiedä, mistä johtuu. Ei kai viiniä voi kaiken kanssa sekoittaa. Niinkuin vaikka makaroonilaatikon.. Tai minkään, jonka kanssa tarjotaan ketsuppia.
Oon vissiin kerran syöny tapaksia. Enemmän tortilloja. Mikä on sun lempi ulkomailta tuleva ruoka?
Nojoo en oo paljoo nyt testannu eri viinei ruuan kaa ku aattelen et se aina maistuu ruuan kaa pahalta voishan sitä kokeilla pihvin kaa joskus ravintolassa et miltä maistui. Muuten sillonku löysit miehes kävittekö alussa treffeillä? Ootko treffi ihminen?. Nyt on kyllä paha tarkoititko jotain ulkomaalta tulevaa ruoka ainesta vai ulkomaalaista ravintolaa?
 
Deleted member 149094
Nojoo en oo paljoo nyt testannu eri viinei ruuan kaa ku aattelen et se aina maistuu ruuan kaa pahalta voishan sitä kokeilla pihvin kaa joskus ravintolassa et miltä maistui. Muuten sillonku löysit miehes kävittekö alussa treffeillä? Ootko treffi ihminen?. Nyt on kyllä paha tarkoititko jotain ulkomaalta tulevaa ruoka ainesta vai ulkomaalaista ravintolaa?
Ravintolassa lasillinen maksaa äkkiä sen kympin. Osta pullo punkkua ja pullo valkkaria kotiin. Valmista vaikka tonnikalapasta, ja kokeile kumpi parempi. Viini voi olla kallista, kysy myyjältä hyvä 10-15 euron pullo. Syö ja juo vuorotellen, eli älä laita viiniä suuhun yhtä aikaa ruoan kanssa. Pahimmillaan alkoholin maku jää pyöriin suuhun. Jos haluut nestettä suuhun, kun suussa ruokaa, juo vettä.
Tai mee viinimaistajaisiin, olisko 50e luokkaa, saa maistella eri viinejä.
Tarkoitin niinkuin ulkomailta tulevaa ruokalajia.
 
vierailija
Ravintolassa lasillinen maksaa äkkiä sen kympin. Osta pullo punkkua ja pullo valkkaria kotiin. Valmista vaikka tonnikalapasta, ja kokeile kumpi parempi. Viini voi olla kallista, kysy myyjältä hyvä 10-15 euron pullo. Syö ja juo vuorotellen, eli älä laita viiniä suuhun yhtä aikaa ruoan kanssa. Pahimmillaan alkoholin maku jää pyöriin suuhun. Jos haluut nestettä suuhun, kun suussa ruokaa, juo vettä.
Tai mee viinimaistajaisiin, olisko 50e luokkaa, saa maistella eri viinejä.
Tarkoitin niinkuin ulkomailta tulevaa ruokalajia.
Aaa joo ku mä luulin et viiniä kuuluu juoda samalla kun ruokaa suussa no nyt selvisi tääkin ongelma :) eli suun pitää olla typötyhjä ennenkuin ottaa huikan viinistä?. Joo siis vesi on yleensä. En kyl oo rankannu mut lasken ahvenanmaankin ulkomaaks ku se ihan erilainen. Siellä on turkoosin värinen merivesikin ainakin yhellä rannalla näkee jalaykin ni siellä maistoin elämäni parhaan karitsan sisäfile pihvin. En oo niin hyvin tehtyä ruokaa syönnykkään maiskis. Mut kyl se on kiva ulkomailla kokeilla uusia ruokia. Kokeiletko sä uusia ruokia kun matkustelet?
 
Deleted member 149094
Aaa joo ku mä luulin et viiniä kuuluu juoda samalla kun ruokaa suussa no nyt selvisi tääkin ongelma eli suun pitää olla typötyhjä ennenkuin ottaa huikan viinistä?. Joo siis vesi on yleensä. En kyl oo rankannu mut lasken ahvenanmaankin ulkomaaks ku se ihan erilainen. Siellä on turkoosin värinen merivesikin ainakin yhellä rannalla näkee jalaykin ni siellä maistoin elämäni parhaan karitsan sisäfile pihvin. En oo niin hyvin tehtyä ruokaa syönnykkään maiskis. Mut kyl se on kiva ulkomailla kokeilla uusia ruokia. Kokeiletko sä uusia ruokia kun matkustelet?
No hyvä, et tuli puheeksi. Mä oon nähny, et jotku juo viiniä, vaikka niil on ruokaa suussa, mut mun mielestä se pilaa sekä ruoan, et viinin maun:)
Mä söin tosi hyvää lammasta, kun oltiin Lähi-idässä. Se paistettiin hiilillä. Ja Kreikassa syötiin haita ja mustekalaa.. Mustekalasta en tykänny niin paljoa. Saksassa söin tosi hyvää sianniskaa ja jotain paikallista nuudelia ja Tsekissä aivan älyttömän hyviä grillivartaita. Jännä juttu, kuinka hyvin muistan paikkoja ruoan mukaan!
 
vierailija
No hyvä, et tuli puheeksi. Mä oon nähny, et jotku juo viiniä, vaikka niil on ruokaa suussa, mut mun mielestä se pilaa sekä ruoan, et viinin maun
Mä söin tosi hyvää lammasta, kun oltiin Lähi-idässä. Se paistettiin hiilillä. Ja Kreikassa syötiin haita ja mustekalaa.. Mustekalasta en tykänny niin paljoa. Saksassa söin tosi hyvää sianniskaa ja jotain paikallista nuudelia ja Tsekissä aivan älyttömän hyviä grillivartaita. Jännä juttu, kuinka hyvin muistan paikkoja ruoan mukaan!
No niin pilaa sen mäkin oon huomannu mut en vaan tajunnu et suun pitää olla tyhjä :) ku kuvittelin et sillain saa parhaan makuelämyksen. Mut petyin ja aattelin et miten muut pystyy tekeen niin ja onko se vaan hienostelua vaikka maistuu pahalle mut esitetään et kaikki on jees. On muuten mukavan viilee ilta. Mites siellä teillä? Itte istun partsilla. Mut vois kohta lähtee nukkuun joten hyvää yötä.
 
Deleted member 149094
No niin pilaa sen mäkin oon huomannu mut en vaan tajunnu et suun pitää olla tyhjä ku kuvittelin et sillain saa parhaan makuelämyksen. Mut petyin ja aattelin et miten muut pystyy tekeen niin ja onko se vaan hienostelua vaikka maistuu pahalle mut esitetään et kaikki on jees. On muuten mukavan viilee ilta. Mites siellä teillä? Itte istun partsilla. Mut vois kohta lähtee nukkuun joten hyvää yötä.
Täällä kans viileetä. Mut lämpimän päivän jälkeen mikä tahansa tuntuu viileeltä:)
Hyvää yötä vaan! :)
 

Yhteistyössä