Mitä mieltä tästä opettajan "käskystä" ekaluokkalaiselle?

  • Viestiketjun aloittaja selene
  • Ensimmäinen viesti
selene
Eli ekaluokkalainen kävelee itse koulun jälkeen 2km matkan kotiin.
Olen kehottanut poikaa laittamaan päälleen kaikki vaatteet mitä olen hänelle aamullakin pukenut. Tarkoittaa siis villasukkia, kauluria ja villapaitaa normaalien vaatteiden päälle.

No maanataina sitten koulupäivän jälkeen, kun poika oli ollut pukemassa villapaitaa ja kauluria ennen kotiin lähtöä oli opettaja tullut sanomaan "et nyt enää ehdi pukemaan noita, laita takki päälle vain".
Maanantaina pakkasta oli siis -22 astetta.

Poika oli opettajaansa uskonut ja kävellyt ilman villapaitaa ja kauluria kotiin. Arvaatkas oliko paleltumassa?
Tekisi mieli ottaa yhteyttä koululle ja antaa palautetta...
 
BootyPeppi
Miksi ei olisi ehtinyt pukea?
Meillä koulussa on ongelma vain silloin kun välitunnille mennään...osa on hitaita pukemaan....mutta kyllä he saavat rauhassa pukea päälleen käytävällä kun lähtevät kotiin....
 
daa
Mitäs enää mietit siinä: ota yhteyttä kouluun ja anna palautetta! Opettajalla on ollut kiire kotiin ja laiminlyönyt kasvatus-/huolenpitovelvollisuutensa. Voi tosin olla, että saat opettajalta kuulla toisenlaisen version kuin lapseltasi ja kumpi vaan voi olla oikea. Saattaahan nimittäin olla, että poika on vaan itse jättänyt vetimet pois ja pistää homman opettajan piikkiin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
vai puhuisko lapsi itte palturia eikä vaan itse ole syystä tai toisesta viitsinyt noita pukea ? Jotenkin niin kauheen vaikee uskoo että opettaja noin sanoisi :/
Tätäki aluksi mietin, mutta poika on kyllä tähän asti pukenut kaikki vaatteet päälleen mitä on aamullakin laitettu.. Eikä tuo kyllä valehteluakaan harrasta.. On tuollaista ujompaa sorttia!
Ehkä voisin kuitenkin opettajalle soittaa ja kysyä..
 
höh
"Et ehdi"-- mitä hittoa? Oliko koulun ovet menossa lukkoon, vai miksi lapsella oli niin kiire mukamas lähteä? Vai pitääkö open katsoa, että kaikki lähtevät kotiin ennen kuin itse saa lähteä (ja hänellä oli kiire)?
Jos lapsi ei itse jaksanutkaan pukea/kehdannut pukea niin paljon muiden läsnäollessa ja sepitti tuon tarinan (ei itse tajunnut oikeasti jäätyvänsä matkalla). En siis mitenkään syytä lastasi, heitin vaan ajatuksen ilmoille...
Mutta jos lapsen tarina totta, ehdottomasti otat yhteyden opettajaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
vai puhuisko lapsi itte palturia eikä vaan itse ole syystä tai toisesta viitsinyt noita pukea ? Jotenkin niin kauheen vaikee uskoo että opettaja noin sanoisi :/
Tätäki aluksi mietin, mutta poika on kyllä tähän asti pukenut kaikki vaatteet päälleen mitä on aamullakin laitettu.. Eikä tuo kyllä valehteluakaan harrasta.. On tuollaista ujompaa sorttia!
Ehkä voisin kuitenkin opettajalle soittaa ja kysyä..
totta kai kannattaa soittaa ja puhua asiasta.
mutta jospa lapsen villapaita tai kauluria on jotenkin vaikka "haukuttu" tai naljailtu ja siks laps jättäny ne pois tai jotain..
 
selene
Alkuperäinen kirjoittaja daa:
Mitäs enää mietit siinä: ota yhteyttä kouluun ja anna palautetta! Opettajalla on ollut kiire kotiin ja laiminlyönyt kasvatus-/huolenpitovelvollisuutensa. Voi tosin olla, että saat opettajalta kuulla toisenlaisen version kuin lapseltasi ja kumpi vaan voi olla oikea. Saattaahan nimittäin olla, että poika on vaan itse jättänyt vetimet pois ja pistää homman opettajan piikkiin...
No itse tulin poikaa vastalle kouluun muutaman kuukauden ajan, jotta oppisi reitin. Siinä sitten huomasin, että tämä kyseinen opettaja ajoi useana päivänä viikossa meidän ohi kotiinsa päin heti koulupäivän jälkeen..

On kyllä muutenkin ollut tyly ja erittäin negatiivinen opettaja.
Olen saanut samantyylisiä kommentteja myös muilta vanhemmilta.
 
vieras
Mihinkäs sillä lapsella on muka kiire kotiin lähtiessä? Opettaja varmaankin oletti että lapsi on menossa välitunnille ja käski siksi pitämään kiirettä. Ota kuitenkin yhteyttä opettajaan ja sano että eiköhän sitä vaatetta pistetä sen vuoksi paljon ettei palellu kotimatkalla - autolla kulkeminen on huomattavasti lämpöisempää kuin pakkasessa tarpominen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Miksei ehtisi pukemaan kun on kotiin lähdössä?? Kyllä kysäisisin opettajalta miten asia menikään, aika outoa olisi ettei ope anna pukea kunnolla! Voihan olla että lapsi keksi hätäselityksen itse?
Minä veikkaisin, että on siellä pukiessa riehuttu kavereiden kanssa ja tehty kaikkea muuta kuin puettu päälle. Opettaja on sitten lopulta passittanut porukan ulos.
 
e
Minä olin opettajan silmätikku ala-asteella, 18 vuotta sitten, olisin toivonut että siihen olisi puututtu, mutta en osannut kertoa kotona mitään... vieläkin palaa mieleen välillä hänen sanomiset ja tekemiset.. aika ei paranna kaikkia haavoja..
 
selene
No koska tämä asia on nyt painanut mieltäni, menin äsken poikaa vastalle oikein kouluun sisälle asti ja siellähän tämä opettaja oli valvomassa, että kaikki lähtevät koteihinsa.
Kysyin sitten ohimennen, että mitenkä on sujunut ja juteltiin niitä näitä.. Sitten mainitsin, että poika oli sullonut maanantaina kaulurin ja villapaitansa vain reppuun ja oli todella kylmissään tullessaan kotiin.
Tähän sitten opettaja vastaamaan että "Voi ja kun minä luulin, että SINÄKIN tulet hakemaan poikaasi autolla, kun ovat tälläiset pakkaset! No katsotaan, että jatkossa ovat kaikki vaatteet päällä."

Jäipäs pahamieli koko tapauksesta.. Mitenkä opettaja voi ylensäkkään vain olettaa, että lasta tullaan hakemaan autolla ja ettei tarvitse enempää vaatetta! Kyllä kulkaas sapettaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja selene:
No koska tämä asia on nyt painanut mieltäni, menin äsken poikaa vastalle oikein kouluun sisälle asti ja siellähän tämä opettaja oli valvomassa, että kaikki lähtevät koteihinsa.
Kysyin sitten ohimennen, että mitenkä on sujunut ja juteltiin niitä näitä.. Sitten mainitsin, että poika oli sullonut maanantaina kaulurin ja villapaitansa vain reppuun ja oli todella kylmissään tullessaan kotiin.
Tähän sitten opettaja vastaamaan että "Voi ja kun minä luulin, että SINÄKIN tulet hakemaan poikaasi autolla, kun ovat tälläiset pakkaset! No katsotaan, että jatkossa ovat kaikki vaatteet päällä."

Jäipäs pahamieli koko tapauksesta.. Mitenkä opettaja voi ylensäkkään vain olettaa, että lasta tullaan hakemaan autolla ja ettei tarvitse enempää vaatetta! Kyllä kulkaas sapettaa.
Oletkö työelämässä vai kotona lapsesi koulupäivät?

Meinaan että ei mun mielestäni ole maailman pahin asia olettaa että kotiäiti hakee lapsensa noilla pakkasilla koulusta, kun kyse on kuitenkin pienestä lapsesta, pitkästä matkasta ja kovasta pakkasesta.

Ottaen vielä senkin huomioon, että jos olet kerran tänäänkin päässyt lapsen hakemaan ja olet ehkä ennenkin hakenut? niin en kyllä nyt opettajaa ihan hirveän hirviönä pitäisi.

Lisäyksenä vielä, että jos meillä olisi sama tilanne niin ehdottomasti olisin hakenut lapsen koulusta tuollaisena päivänä. Siksi siis ymmärrän opettajaa, vaikka tokihan hänen pitää pitää huolta että se paita on lapsen päällä vaikka äiti hänet hakisikin.

 
selene
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja selene:
No koska tämä asia on nyt painanut mieltäni, menin äsken poikaa vastalle oikein kouluun sisälle asti ja siellähän tämä opettaja oli valvomassa, että kaikki lähtevät koteihinsa.
Kysyin sitten ohimennen, että mitenkä on sujunut ja juteltiin niitä näitä.. Sitten mainitsin, että poika oli sullonut maanantaina kaulurin ja villapaitansa vain reppuun ja oli todella kylmissään tullessaan kotiin.
Tähän sitten opettaja vastaamaan että "Voi ja kun minä luulin, että SINÄKIN tulet hakemaan poikaasi autolla, kun ovat tälläiset pakkaset! No katsotaan, että jatkossa ovat kaikki vaatteet päällä."

Jäipäs pahamieli koko tapauksesta.. Mitenkä opettaja voi ylensäkkään vain olettaa, että lasta tullaan hakemaan autolla ja ettei tarvitse enempää vaatetta! Kyllä kulkaas sapettaa.
Oletkö työelämässä vai kotona lapsesi koulupäivät?

Meinaan että ei mun mielestäni ole maailman pahin asia olettaa että kotiäiti hakee lapsensa noilla pakkasilla koulusta, kun kyse on kuitenkin pienestä lapsesta, pitkästä matkasta ja kovasta pakkasesta.

Ottaen vielä senkin huomioon, että jos olet kerran tänäänkin päässyt lapsen hakemaan ja olet ehkä ennenkin hakenut? niin en kyllä nyt opettajaa ihan hirveän hirviönä pitäisi.

Lisäyksenä vielä, että jos meillä olisi sama tilanne niin ehdottomasti olisin hakenut lapsen koulusta tuollaisena päivänä. Siksi siis ymmärrän opettajaa, vaikka tokihan hänen pitää pitää huolta että se paita on lapsen päällä vaikka äiti hänet hakisikin.

Taisin olla hieman epäselvä suutuksissani..
Siis sehän tässä nyt sapettaakin, että olen toki kotona pienemmän lapsen kanssa, mutta ei ole ajokorttia tai autoa.
Ja silloin, kun poikaa olen vastalle tullut olen tullut itsekin kävellen!

Siksi tämä oletus on niin sapettava!
 
Alkuperäinen kirjoittaja selene:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja selene:
No koska tämä asia on nyt painanut mieltäni, menin äsken poikaa vastalle oikein kouluun sisälle asti ja siellähän tämä opettaja oli valvomassa, että kaikki lähtevät koteihinsa.
Kysyin sitten ohimennen, että mitenkä on sujunut ja juteltiin niitä näitä.. Sitten mainitsin, että poika oli sullonut maanantaina kaulurin ja villapaitansa vain reppuun ja oli todella kylmissään tullessaan kotiin.
Tähän sitten opettaja vastaamaan että "Voi ja kun minä luulin, että SINÄKIN tulet hakemaan poikaasi autolla, kun ovat tälläiset pakkaset! No katsotaan, että jatkossa ovat kaikki vaatteet päällä."

Jäipäs pahamieli koko tapauksesta.. Mitenkä opettaja voi ylensäkkään vain olettaa, että lasta tullaan hakemaan autolla ja ettei tarvitse enempää vaatetta! Kyllä kulkaas sapettaa.
Oletkö työelämässä vai kotona lapsesi koulupäivät?

Meinaan että ei mun mielestäni ole maailman pahin asia olettaa että kotiäiti hakee lapsensa noilla pakkasilla koulusta, kun kyse on kuitenkin pienestä lapsesta, pitkästä matkasta ja kovasta pakkasesta.

Ottaen vielä senkin huomioon, että jos olet kerran tänäänkin päässyt lapsen hakemaan ja olet ehkä ennenkin hakenut? niin en kyllä nyt opettajaa ihan hirveän hirviönä pitäisi.

Lisäyksenä vielä, että jos meillä olisi sama tilanne niin ehdottomasti olisin hakenut lapsen koulusta tuollaisena päivänä. Siksi siis ymmärrän opettajaa, vaikka tokihan hänen pitää pitää huolta että se paita on lapsen päällä vaikka äiti hänet hakisikin.

Taisin olla hieman epäselvä suutuksissani..
Siis sehän tässä nyt sapettaakin, että olen toki kotona pienemmän lapsen kanssa, mutta ei ole ajokorttia tai autoa.
Ja silloin, kun poikaa olen vastalle tullut olen tullut itsekin kävellen!

Siksi tämä oletus on niin sapettava!
Ahaa...no tuo kyllä muuttaa tilannetta.

No, mutta jos opettaja kerran lupasi jatkossa olla tarkempi, niin eiköhän hän sitä ole.

Ja stemppiä sapetuksen taltuttamiseen
:D
 

Yhteistyössä