Mitä mieltä "sylkevä tyttö" korusta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minusta tuo koru on aivan kamala. Olin sitä mieltä jo silloin kun näin korusta kuvan ensimmäisen kerran - eikä mielipiteeni ole muuttunut, vaikka olen nähnyt kuvia korusta vaikka kuinka paljon.
 
vierailija
Sylkevä tyttö – uskalla vain!
Kalevala Korun 80-vuotisjuhlavuoden kunniaksi kaksi tunnettua taiteilijaa, Kim Simonsson ja Kirsti Doukas, ovat toteuttaneet yhteistyönä Sylkevä tyttö -korusarjan. Sylkevän tytön mallina on ollut Kim Simonssonin samanniminen veistos. Simonssonin töille tyypillisen sovinnaisuuden rajoja ja perinteisiä normikäsityksiä kyseenalaistavan pikkutytön profiili toistuu Kirsti Doukasin muotoilemissa hopeariipuksissa. Sylkevän tytön kontrasti korun klassiseen medaljonkimaiseen muotoon on hätkähdyttävä, kuin anarkistinen kamee-koru. Korun viesti on vahva – se kannustaa kaikkia tyttöjä ja naisia olemaan rohkeasti oma itsensä!

Design
Kim Simonsson / Kirsti Doukas



 
vierailija
No hyi ! Ihan samaa tyhmää tyyliä kuin se yksi juhlarahakin....ala-arvoista suorastaan. No tokihan tämä herättää puhetta mutta onko sittenkään niin että negatiivinenkin huomio on hyvästä...
 
Sylkevä tyttö – uskalla vain!
Kalevala Korun 80-vuotisjuhlavuoden kunniaksi kaksi tunnettua taiteilijaa, Kim Simonsson ja Kirsti Doukas, ovat toteuttaneet yhteistyönä Sylkevä tyttö -korusarjan. Sylkevän tytön mallina on ollut Kim Simonssonin samanniminen veistos. Simonssonin töille tyypillisen sovinnaisuuden rajoja ja perinteisiä normikäsityksiä kyseenalaistavan pikkutytön profiili toistuu Kirsti Doukasin muotoilemissa hopeariipuksissa. Sylkevän tytön kontrasti korun klassiseen medaljonkimaiseen muotoon on hätkähdyttävä, kuin anarkistinen kamee-koru. Korun viesti on vahva – se kannustaa kaikkia tyttöjä ja naisia olemaan rohkeasti oma itsensä!

Design
Kim Simonsson / Kirsti Doukas



Tuo pikkuveistos vielä ehkä jollain tasolla on puhutteleva, mutta tuo riipus oli ihan vain oksettava.
Ja joo, ei se tyttö siinä sylkenyt, vaan yrjösi.
Kaamea.
Veikkaan, että myyntiluvut jäävät aika pieneksi.
 
vierailija
Tosi hyvä koru mut tosi kallis kanssa. Tyttöjen kuuluu uskaltaa tehä mitä huvittaa. Siitä toi koru sanoo. Mä olen kannustanut mun tyttöjä tekemään mitä huvittaa tai en mä ole kannustanut mut sanonut että mä on niitten puolella aina.
 
Koru on varmaankin aloitus uudelle sarjalle, jossa tyttöjä kannustetaan olemaan "oma itsensä" eli käyttäytymään huonosti samalla tavoin kuin teinipojat.
Tulevia koruja:
  • tyttö keskisormi pystyssä-rintakoru
  • kadulle kuseva tyttö-sormus
  • kouriva tyttö-rannerengas
  • tyttö antaa toiselle pataan-riipus
  • juoksukaljatyttö-korvakorut
Kaikki korut toimitetaan hehkeässä "suihkuun sammunut tyttö"-rasiassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Miksei samantien:
* Puukottava tyttö
* Töhrivä tyttö
* Pummilla ajava tyttö
* Natsityttö
* Turpaanvetävä tyttö
* Hepoa piikittävä tyttö
* Kokaa snorttaava tyttö

On niin superhienoa rikkoa sääntöjä, joten juhlitaanpa sääntöjen noudattamattomuutta nyt oikein kunnolla!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä