Mitä mieltä olette...

Meillä muutaman kuukauden ikäinen vauva ja hoidan häntä 24 h/vrk
(yölläkin jos tarvetta on). olen huomauttanut siitä miehelleni, mutta hän vetoaa siihen, että hän käy töissä. Ehdotin, että voisi joskus viikonloppuna nousta yöllä, jos tarvetta on, mutta hän vastasi ettei edes kuule pojan itkua. Että se siitä sitten. Aamuisin nukkuu niin kauan kun unta riittää ja minä nousen aina vauvan herätessä (viikonloppuisin). Päivisin hän on vauvan kanssa, mutta ei ole hanakka ulkoilemaan hänen kanssaan. Mua niin sapettaa tämä homma. Miten teillä muilla on järjestetty asia?

pigglet
meilä oli sama tilanne... ja kyllä se sit vi*****ti!! mies aina sano että hän on vauvan kans sit kun se on isompi.. aivan niinku sillä ei olis ollu mitään vastuuta siitä sillon ku lapsi oli pikkunen vauva. no, nyt se on kyl ihan kivasti ollutkin lapsen kans, ku poika on isompi...(1w)..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 11:42 Äitee kirjoitti:
Meillä muutaman kuukauden ikäinen vauva ja hoidan häntä 24 h/vrk
(yölläkin jos tarvetta on). olen huomauttanut siitä miehelleni, mutta hän vetoaa siihen, että hän käy töissä. Ehdotin, että voisi joskus viikonloppuna nousta yöllä, jos tarvetta on, mutta hän vastasi ettei edes kuule pojan itkua. Että se siitä sitten. Aamuisin nukkuu niin kauan kun unta riittää ja minä nousen aina vauvan herätessä (viikonloppuisin). Päivisin hän on vauvan kanssa, mutta ei ole hanakka ulkoilemaan hänen kanssaan. Mua niin sapettaa tämä homma. Miten teillä muilla on järjestetty asia?

meillä samanlaista!!

käy vaikka nukkumaan toiseen huoneeseen tai herätä mies yöllä kun vauva ja sinä heräätte. Tottakait hän on teidän molempien vastuu, pienestä pitäen!
Onko miehen työ tärkeä ja sinun "kotityö" ei? Eikö vauvan kanssa kotona oleminen ja yöheräilyt väsytä? Kysyppäs mieheltäs.
Kannusta miestä lähtemään vauvan kanssa ulos tai anna heidän tehdä yhdessä mitä hajuavat Ja omalla tavallaan.

Mun mielestä miehellä on yhtä suuri osa lapsen/perheen elämässä ja siksi myös vastuu!

Mibu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 13:20 pigglet kirjoitti:
meilä oli sama tilanne... ja kyllä se sit vi*****ti!! mies aina sano että hän on vauvan kans sit kun se on isompi.. aivan niinku sillä ei olis ollu mitään vastuuta siitä sillon ku lapsi oli pikkunen vauva. no, nyt se on kyl ihan kivasti ollutkin lapsen kans, ku poika on isompi...(1w)..
Olen sitä mieltä että myöhäistä olla isä sitten kun ei tarvi syöttää eikä vaippoja vaihtaa!!Meil sama homma mut mulle riitti ukon temppuilut ja saa lähtä käveleen!!!Asiaan kyl liittyy muutakin...

Aamuisin nukkuu niin kauan kun unta riittää ja minä nousen aina vauvan herätessä (viikonloppuisin). Päivisin hän on vauvan kanssa, mutta ei ole hanakka ulkoilemaan hänen kanssaan. Mua niin sapettaa tämä homma. Miten teillä muilla on järjestetty asia?
[/quote]

Tämä kuulosta mun tarinalta.
Toisaalta ihanaa että muilla on samoja ongelmia kun mulla/meillä, mutta toivon hartaasti että me äidit saadaan "koulutettua" miehistämme hiukan aikaisemmin vastuullisia isejä.Aika näyttää...
Toivotaan että he heräisivät aikaisemmin kun lapsemme menee rippikouluun. ;)
Sisua ja onnea yritykseen :flower:

meillä ollaan onneks onnellisessa asemassa, lapset ei enää heräile yöllä, joten molemmat saadaan nukkua.mutta yöheräilyjen aikaan mieheni nousi aina syöttämään, maitoa kun ei minulla omastatakaa ollut. myös viikonloppuisin mies nousee lasten kanssa ja minä saan nukkua vähän pidempään. koko tämän ajan mies on myös töissä 9h/pvä, 5pvä/vko ja joskus myös lauantaisin..
toivottavasti teilläkin asiat muuttuu ja myös miehesi osallistuisi lapsen hoitoon.. koittakaa puhua, lapset on kuitenki vain kerran pieniä ja myöhemmin voi kaduttaa jos ei osallistu niiden hoitoon...
onnellinen oon!

Meillä oli esikoisen kanssa sama homma..
Nyt kun toinen syntyi asia muuttui...paloin loppuun noin kk synnytyksen jälkeen..en jaksanut sängystä nousta..saati sitten imettää..mies jokseenkin tajusi sen..
Nyt hoidamme yhdessä kun mies on kotona..oli pitkä päivä töissä tai ei...

Yhteistyössä