Mitä mieltä olette, ymmärtääkö 1v 2kk selityksen, että tissi on rikki, maitoa ei enää tule?

Nirppis
Kyllä aina koittaa voi. Mä olen kuullut jonkun laittaneen rinnanpäähän jotain pahan makuista, esim. sinappia tms. Kun rinta maistui pahalta, lapsi ei enää halunnut sitä.

Gluteus maximus
Miksi lapselle pitää kaikki selittää? Eikö se nyt vaan ole niin, että vanhemmat päättää ja jos sanot, että ei enää rintaruokintaa ja sillä selvä. Ei tuon ikäisen kanssa kyllä keskustella kovin rakentavasti!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Miksi lapselle pitää kaikki selittää? Eikö se nyt vaan ole niin, että vanhemmat päättää ja jos sanot, että ei enää rintaruokintaa ja sillä selvä. Ei tuon ikäisen kanssa kyllä keskustella kovin rakentavasti!
No tottakai se on mun päätös, mutta se ei ole mun päätös, että montako tuntia poika huutaa yöllä tissin perään...

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja siis täh:
no mikset vaan sano että ei enää jos koittaa tulla tissille.
Siksi kun mä en yöllä haluaisi kuunnella kolmea tuntia huutoa...siitä on toienn ketju varmaan tossa toisella sivulla... =)
sitä se vierottaminen on, ei siitä helpommallakaan pääse, paitsi jos odottaa ja imettää tuonne 7v asti jolloin pahimmat uhmat ohi. Meillä ei ole tissin perään huudettu, mutta maitopullon, tutin ja milloin minkäkin perään.

Alkuperäinen kirjoittaja siis täh:
no mikset vaan sano että ei enää jos koittaa tulla tissille.
Siksi kun mä en yöllä haluaisi kuunnella kolmea tuntia huutoa...siitä on toienn ketju varmaan tossa toisella sivulla... =)
sitä se vierottaminen on, ei siitä helpommallakaan pääse, paitsi jos odottaa ja imettää tuonne 7v asti jolloin pahimmat uhmat ohi. Meillä ei ole tissin perään huudettu, mutta maitopullon, tutin ja milloin minkäkin perään.
Musta tuntuu, että imetän sittenkin sinne 7v asti... :snotty: :D

Gluteus maximus
eihän lapsi ymmärrä mitään tissi on rikki-juttuja. Lapsi käsittää asian vielä niin, että on tehnyt itse rinnalle jotain ja äiti kärsii tai että kirjaimellisesti tissi on rikki.

v
jostain luin jonkun äidin selittäneen lapselle, että tissi nukkuu. Oli ollut täysin riittävä ja tyydyttävä selitys sille taaperolle.

Meillä lapsi vierotti itsensä tuon ikäisenä. Nyt puolen vuoden päästä on yhtäkkiä ollut kamalan kiinnostunut tisseistä. Juteltiin, että sieltä tuli maitoa silloin kun olit vauva, mutta enää eivät toimi. Se taas on riittänyt meidän lapselle. Tosin tuonikäinen nyt ymmärtää aika hyvin kaiken ja jopa perusteluja - jos vain tahtoo.

riipputissit
...varsinkin jos sitä tehostaa laastareilla.
Kyllähän tuo poika paljon ymmärtää asioita mutta mitenkähän mahtaa olla...
Tiedän mitä toi on, sillä mä imetin kahta poikaani pitkästi yli vuoden vanhoiksi

Alkuperäinen kirjoittaja Nirppis:
Kyllä aina koittaa voi. Mä olen kuullut jonkun laittaneen rinnanpäähän jotain pahan makuista, esim. sinappia tms. Kun rinta maistui pahalta, lapsi ei enää halunnut sitä.
Ei tuota kannata tehdä.Se sama kun osa rikkoo tutin että saa sen lapselta pois.
Tissi ja tutti on turvaa tuoneet lapselle.Sitten yhtäkkiä se muuttuukin pahaksi...ei tee hyvää mielen kehitykselle.

Musta järkevintä on sanoa että on yö,nyt nukutaan eikä syödä.Pullosta tms voi antaa vettä jos jano.

Mutta se että jos lähtee siihen että ei anna maitoa-sitä ei sitten saa antaa MISSÄÄN vaiheessa.
Sillä lapsi oppii että kun huutaa riittävästi niin maitoa tulee.Ja menee aivan sekaisin että nyt saa ja sitten ei.
Eli kun päätös on tehty niin se pitää viedä loppuun asti.

Mä en vaan käsitä miksei mies voi osallistua sen vertaa että 2 yötä uhraisi.
Oma lapsi.
JA oma vaimo.

Mun mies oli koko vuoden pojan kanssa yöt.

Kyllä aikuisen pitää sen verran pystyä tekemään perheensä eteen.
Ja nukkuu sitten päivällä jos ei yöllä saa nukuttua.
Mut uskon ihan kokemuksesta että lapsi hakee hetken isältä sitä tissiä mutta tyytyy siihen että äitiä ei tässä ole ja alkaa nukkumaan.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole noin:
eihän lapsi ymmärrä mitään tissi on rikki-juttuja. Lapsi käsittää asian vielä niin, että on tehnyt itse rinnalle jotain ja äiti kärsii tai että kirjaimellisesti tissi on rikki.
"Korjaa se!"

Ja mistä me lapsen aivoitukset tiedämme+

Sinikka
Meillä ainakin toimi tuo laastareiden laittaminen =) Ei tarvinnut itkeä tissin perään... Tyttö oli silloin n. 1v. 5kk. Mielestäni on turha huudattaa lasta, jos on "kivuttomampikin" tapa vieroittaa.

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole noin:
"Korjaa se!"

Ja mistä me lapsen aivoitukset tiedämme+
Huutaa sitten sen 3h kun äiti ei korjaa tissiä :LOL:

imettänyt
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Tissi ja tutti on turvaa tuoneet lapselle.Sitten yhtäkkiä se muuttuukin pahaksi...ei tee hyvää mielen kehitykselle.

Musta järkevintä on sanoa että on yö,nyt nukutaan eikä syödä.Pullosta tms voi antaa vettä jos jano.

Mutta se että jos lähtee siihen että ei anna maitoa-sitä ei sitten saa antaa MISSÄÄN vaiheessa.
Sillä lapsi oppii että kun huutaa riittävästi niin maitoa tulee.Ja menee aivan sekaisin että nyt saa ja sitten ei.

Oma lapsi.
JA oma vaimo.

Mut uskon ihan kokemuksesta että lapsi hakee hetken isältä sitä tissiä mutta tyytyy siihen että äitiä ei tässä ole ja alkaa nukkumaan.
Se on täysin kiini lapsen luonteesta. Toinen huusi koko yön vaikka en ollut edes kotona ja toinen otti pullon eikä kysellyt rinnan perään vaikka vieressä nukkui.
Onko sekään sitten hyväksi, että lapsi huutaa ja huutaa käsittämättä sitä, että miksi ei saa rintaa? Parempi se on niin, että lapselle oin annettu jokin syy, jonka pystyy käsittämään, kuin se, että ei vaan anneta (äiti haluaa, että mulla on pahaolla, kun ei anna).

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en sanois, että se on rikki. Antaisin jotain paremman makuista lapselle, jolloin se tajuis itse, ettei tissimaito ole kovin hyvää edes.
Tuossa vaarana että mennään ojasta allikkoon!!
Lapsi siirtyy vaatimaan esim mehupulloa...
No, kuitenkin minun mielestäni lapselle tuottaa ihan turhaa ahdistusta sanoa, että tissi on rikki. Lapsi alkaa miettimään, että kohta äidillä on kädetkin rikki ja sit ei pääse enää syliin...

Alkuperäinen kirjoittaja imettänyt:

Oma lapsi.
JA oma vaimo.

Se on täysin kiini lapsen luonteesta. Toinen huusi koko yön vaikka en ollut edes kotona ja toinen otti pullon eikä kysellyt rinnan perään vaikka vieressä nukkui.
Onko sekään sitten hyväksi, että lapsi huutaa ja huutaa käsittämättä sitä, että miksi ei saa rintaa? Parempi se on niin, että lapselle oin annettu jokin syy, jonka pystyy käsittämään, kuin se, että ei vaan anneta (äiti haluaa, että mulla on pahaolla, kun ei anna).
En toki sanonut että äiti vaan makaa eikä tee/sano mitään.
Mutta sinappia tissiin.... :eek:
kamoon.
Ei rikota sitä turvaa joka tissi lapsessa on herättänyt.
Vaikka sitten laastaria ja teippiä sun muuta,ja sanoa että ne on nyt kiinni.

Oma lapsi.
JA oma vaimo.

SIllä puhkeaa migreeni, ei onnistu siten enää...

Yhteistyössä