mitä mieltä olette nimestä Hertta?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Mä tykkään tosi paljon, voisin antaa omalle tytölle nimeksi Hertta. Mutta mieheni ei tykkää, hän vissiin just assosioi tohon pelikorttiin. Mun mielestä Hertta kuulostaa tosi suloiselta ja sydämelliseltä :) Tuli muuten just mieleen et jos Hertta ei osaa sanoa ärrää niin hän on sit "Heltta" ja tosta mulle tulee kyllä joku kana mieleen..
 
"huh"
Mun mielestä ihan kamala nimi. Kaverini antoi tämän nimen tyttärelleen, enkä tiennyt miten päin olisin naamani pitänyt, kun hän nimen kertoi. En ollut aiemmin törmännyt tuonnimiseen vauvaan ja tämän ketjun myötä vasta sain tietää sen olevan siis trendinimi?
 
mmmmm
mummoni nimi oli hertta. yhden koulu ikäisen hertan tiedän. ihan kiva nimi, johtuneeko sitten siitä, että mummoni oli varsin mukava ihminen.mummo tosin itse oli sitä mieltä, että hänellä oli lehmän nimi:)
 
vierailija
Mä olen Hertta. Kivaa että on sentään nykyään trendinimi, itse en jostain syystä ole koskaan tykännyt. Pidän sitä vanhanaikaisena ja itsekin miellän sen lehmän nimeksi. Jo pienenä lapsena kysyin äidiltä että voinko vaihtaa nimeä. En vaihtanut, mutta mulla on lempinimi mitä lähes kaikki käyttää minusta. Hertta ei ole missään muotoa kansainvälinen nimi (paitsi ehkä Saksassa tunnetaan). Turhauttavaa esitellä itsensä ulkomailla, vähintään kolme kertaa saat toistaa nimesi ja senkin jälkeen sinua vältetään kutsumasta nimeltä..
 
vierailija
Nätti nimihän Hertta on. Ja mitä väliä jos ja kun jollain on Hertta-niminen lehmä, luuletteko että mitään muita etunimiä ei annettaisi lehmille ja muille eläimille. Eläimissä ei ole mitään vikaa, päinvastoin. Mun mielestä ei edes ole mitään rumia nimiä. En kaikkia nimiä lapselleni antaisi, mutta siitä huolimatta en pidä mitään nimeä rumana.
 

Yhteistyössä