Mitä mieltä olette Lahdesta?

"lilli"
Lahdessa ei toimi terveyden huolto ollekaan. Hirveät jonot kaikkialle.
Siksipä me lapsiperheenä valitsimme hollolan (n 8km) lahdesta.
Liipola on mainettaan parempi,itse siellä aikoinaan asuin,ja rauhassa sai kuljeskella yölläkin.
Lahdessa asuin noin 24v.

"kkkk"
Terveyshuolto pertsiistä ja jos lapsiperhe olette niin kuntalisää on turha haaveilla ja bussimatkat, ne nyt sentään on alle kouluikäiseltä ilmaiset kuten nyt myös rattaat/vaunut mutta sinä maksat itsestäsi.
Urheilumahdollisuuksiahan on vaikka kuinka mutta se ei paljon lohduta jos kaikki muut palvelut tökkii jopa perus asioissa sitäkin enemmän.
Eli yksityiseen palveluun saat tutustua joa mm terveyspalveluita tarvitsetta vaikkapa hammashoidon puolella.
Liipola on edelleen maineensa mukainen vaikka kovin moni yleensä laitapuolen kansalainen koettaakin sitä syrjäytyneiden ihmisten lähiötä kehua. Mutta jos tykkää eri kansallisuuksista ja lupaat sulkea silmät niin raiskauksilta kuin väkivallalta ym niin mukavahan se on seutuna sitten kun ei tarvitse tv:eetä tuomaan omaa jännitystä kun sitä saa livenä :D

"vieras"
Täällä yks entinen lahtelainen. Opintojen perässä tuli muutettua muualle, muuten oisin viihtynyt vielä. Millos toi terveydenhuolto on tollaiseksi mennyt? Mun Lahti-ajasta jo 10 vuotta, mutta sillon toimi mielestäni hyvin. Pääsi omalääkärillekin. Nyt täällä isommassa kaupungissa ei todellakaan pääse yhtä hyvin.

"Piparnakkeli"
Ihana paikka, sopivan iso ettei kaikki tunne kaikkia, hyvät liikenneyhteydet muualle, kaunis ympäristö, paljon maastoja ja harrastusmahdollisuuksia. Tapahtumia ympäri vuoden.
Ainoa miinus on tosiaan terveydenhuoltopalvelut, mitkä tahtoo olla persiistä lähes joka kunnassa.

"vieras"
No me muutettiin Heinolasta ja siihen verrattuna terveydenhuoltopalvelut toimii hyvin! Joka vaivaan olen saanut apua, lapsettomuustutkimuksiin (kunnallisella) päästiin parissa viikossa, jos lääkärille ei ole saanut aikoja, olen mennyt päivystykseen, jossa jonottanut puolesta tunnista 5,5 tuntiin, kun Heinolassa jonotin kerran 8 tuntia (sitten päivystys siirtyi keskussairaalaan, jonne ei ollut mahdollisuutta mennä, joten aamulla uudestaan päivystykseen). Heinolassa diagnoosi joka vaivaan oli "ylipaino", mitä oli 2-5 kiloa. Lahdessa sain keuhkoahtauma-diagnoosin ja lääkityksen mikä on toiminut.

"vieras"
Mun kaverin auton tuulilasilta varastettiin sakkolappu liipolassa. :)
Ja meidän autosta uusi soitin. Asuttiin siellä 2kk ja se riitti, enempää ei uskaltanut. Sossupummien ja mamujen valtaamaa vuokralähiötä. En ikipäivänä uskaltais kävellä siellä yksin pimeellä.

Naapuritalossa puukotettiin yks nainen ja läheisellä lenkkipolulla raiskattiin toinen. Yhtenä yönä n. 5teen autoon murtauduttiin ja yks niistä oli mun. Yhteen kerrostalon viidennen kerroksen asuntoon murtauduttiin parvekkeen kautta.
Nää kaikki siis sinä aikana kun asuttiin. Enkä ees oo varma oliko tossa kaikki. Eihän siinä Liipolassa mitään vikaa oo. Pakko sanoo että kyllä välillä pelotti illalla nukahtaa.

[QUOTE="vieras";23702254]Ja meidän autosta uusi soitin. Asuttiin siellä 2kk ja se riitti, enempää ei uskaltanut. Sossupummien ja mamujen valtaamaa vuokralähiötä. En ikipäivänä uskaltais kävellä siellä yksin pimeellä.

Naapuritalossa puukotettiin yks nainen ja läheisellä lenkkipolulla raiskattiin toinen. Yhtenä yönä n. 5teen autoon murtauduttiin ja yks niistä oli mun. Yhteen kerrostalon viidennen kerroksen asuntoon murtauduttiin parvekkeen kautta.
Nää kaikki siis sinä aikana kun asuttiin. Enkä ees oo varma oliko tossa kaikki. Eihän siinä Liipolassa mitään vikaa oo. Pakko sanoo että kyllä välillä pelotti illalla nukahtaa.[/QUOTE]

nainen yritettiin raiskata.ei raiskattu.
pikku tarkennus vain,ei mul muuta :)

"vieras"
Itse ole asunut aina Lahdessa. Rakkaus-viha suhde tähän kaupunkiin :) Liipola on nykyään rauhallisempi paikka, tai kai se riippuu asuuko kaupungin vuokra-asunnoissa vai osaketalossa. Minusta ihan mukava kaupunki asua. Linja-autolla matkustaessa saa nykyään siirron sillä lipun hinnalla (3e) ja ei musta oo mitenkään paha summa. Rattaat saa ilmaiseksi ja lapset saa matkustaa ilmaiseksi 7v asti.

Netsu
Ite asunu Asemantaustassa n. 4 vuotta ja tykänny kovasti. Loistavat yhteydet muualle maahan ja kaupat ja palvelut kävelymatkan päässä.
Hammas- sekä muut lääkärit aina ensin yksityisellä ja sieltä lähete jatkotutkimuksiin yleiselle puolelle. Maksaa vähän enemmän mutta pääsee nopeasti. Samat lääkärit toimii yksityisella ja julkisellapuolella.
Se yllätti että koko kaupunki on kesäsunnuntaisin suljettu. Ei oo mitkään muut ku cittari ja Prisma auki. En oo tähän törmänny missään muualla =)

Kiva kaupunki, paljon kaikkea ja hyvät kulkuyhteydet mm. lentokentälle. Terveydenhuolto ei ole tökkinyt omalla kohdalla, pitää osata vaatia ja kysellä eikä tyytyä siihen, mitä ensin tarjotaan. Yksityinen puolikin on hyvä, eikä niin kalliskaan. Kannattaa ottaa selvää.

Hyviä ja huonoja alueita on, niin kuin jokaisessa kaupungissa. Parhaita on Ankkuri ja Jalkaranta ;)

Berlin/Frankfurt
Kauheaa haukkumista...Lahti on mielestäni ihan jees...tosin Tamperetta pidän Suomen parhaimpana citynä...Helsinki haisee pissiltä ja kakalta ;) Vaikka siellä usein käynkin. Tosin mieli vie jo ulkomaille, Suomessa eläminen ei ole herkkua.

"vieras"
Riippuu vähän mistä olet muuttamasta. Me muutettiin 5 vuotta sitten pääkaupunkiseudulta ja siihen verrattuna Lahti on huikee parannus. Terveydenhuolto ei tosiaan toimi kyllä yhtään, yksityiset on tullut tutuksi. Liipolassa asuttiin vuosi ja luojan kiitos päästiin pois. Sen sijaan täällä on muita ihan tosi kivoja asuma-alueita.
Törkeän ruma kaupunki tää kyllä on, rumin missä olen ikinä asunut. Ainut kiva ja kaunis paikka on satama. Jos olet muuttamassa jostain pikkukaunpungista tai maalta niin en todellakaan muuttais. Elämänlaatu siellä taatusti parempaa. Hyvää tosiaan on se, että täältä on lyhyt matka kaikkiin muihin isoihin kaupunkeihin (paitsi Turkuun). Harrastusmahdollisuudet on ihan ok. Ulkoilumahdollisuudet loistavat. Kouluista ja päiväkodeista useat umpihomeessa. Sori tuli vähän sekavassa järjestyksessä:)

"Hastur"
Kiva kaupunki, paljon kaikkea ja hyvät kulkuyhteydet mm. lentokentälle. Terveydenhuolto ei ole tökkinyt omalla kohdalla, pitää osata vaatia ja kysellä eikä tyytyä siihen, mitä ensin tarjotaan. Yksityinen puolikin on hyvä, eikä niin kalliskaan. Kannattaa ottaa selvää.

Hyviä ja huonoja alueita on, niin kuin jokaisessa kaupungissa. Parhaita on Ankkuri ja Jalkaranta ;)
Ja mukkula, siellä ollut nyt noin 8vuotta :)

"..."
Olen Helsingistä kotoisin, mutta muutin miehen perässä Lahteen ja olen viihtynyt. Riippuu tosiaan missä päin asuu. Itse asun ihanalla alueella, jossa turvallista, paljon lapsiperheitä, rauhallista, upeat ulkoilumahdollisuudet, harrastukset ja palvelut lähellä. Ja tosiaan täältä pääsee tunnissa Helsinkiin.

Voipi olla mutta
[QUOTE="vieras";25911384]Aika onneton keskusta! En tiiä muuta kun joensuu keskustan, voittaa lahen keskustan! :).[/QUOTE]

Lahti on kyllä urbaanimpi kaupunki kuin Joensuu.

Yhteistyössä