mitä mieltä olette kun perhepäivähoitaja

Raitis ilma tekee hyvää. Jos vain on tilat missä nukuttaa, niin mielelläni voisi nukuttaa omanikin. Tiedän myös yhden päiväkodin, jossa koko pienten ryhmä nukkuu ulkoilmassa makuupusseissaan.

vieras
no eniten mä ihmettelisin ,iten ne sinne rattaisiin mahtuu, meijän normaalikokoinen 2,5v, kun joskus nukahtaa rattaisiin, jalat jää sinne ulkopuolelle roikkumaan...ei kovin kiva nukkuma-asento..

emo
no itse missään nimessä uskaltais jättää ton ikäisiä lapsia rattaisiin nukkumaan. nehän voi herätessään tippua. vai istuma rattaissako se niitä nukuttaa, tosi hyvä uni asento...eiks sillä ole sänkyjä sisällä? hitto, pakko myöntää että nostaisin kyllä metelin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mitä merkitystä, jos lapset sinne ongelmitta nukahtaa, mahtuvat nukkumaan ilman että polvet on suussa ja pysyvät lämpiminä?
No sitä merkitystä, että minun 3 vuotias karkaisi sieltä herättyään teille tietämättömille joku kaunis päivä jos lasta ei kokoajan pidetä silmällä. Häntä kun ei ne turvavyöt pidättele.

Tulipeikko harmaana
Tjaa, en ole ennen kuullut, että noin isot vielä rattaissa nukkuvat. Sitä mietin ekana, että miten kolmevuotias mahtuu nukkumaan rattaisiin? Ja eikös sille tule kylmäkin.... Enkä uskaltaisi jättää noin isoa yksin rattaisiin nukkumaan.... Ei tunnu hyvältä idealta minun mielestäni.

Tulipeikko harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
ja on siis ihan totta niinku joku epäili.. siskon tytöt aloitti just perhepäivähoitajalla niin tosiaan nukuttaa vanhemman 3,5 vuotiaan myös rattaissa ulkona :/
Mutta jos vanhemmat eivät halua niin tehtävän, niin varmaan saavat nukkua silloin sisällä?

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
ja on siis ihan totta niinku joku epäili.. siskon tytöt aloitti just perhepäivähoitajalla niin tosiaan nukuttaa vanhemman 3,5 vuotiaan myös rattaissa ulkona :/

Aika isot rattaat/tai pieni lapsi saa olla, jos hyvin mahtuu niissä nukkumaan ja tosiaan niinkuin moni mainitsikin, niin sen ikäinen osaa tulla jo rattaista pois ja vaikka karata. Eli mulla ei olisi ulkona nukkumiseen mitään estettä, mutta hoitajan pitäisi antaa sille kunnon puitteet, kunnon tilavalla alustalla ja niin, että turvallisuus olisi taattu.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Varmasti vanhempien toivomus. En itse tunne ketään hoitajaa joka suostuisi nukuttamaan edes pientäkään ulkona kun siinä on oma hommansa vahtia.
no ei tod ole vanhempien toivomus eihän se 3,5vuotiasn kotonaka nuku päiikäreitä ulkona.. vasta keskiviikkona aloittivat hoidon ja tänä aamun oli isompi lapsi kertonut ja sisko varmisti hoitajalta

Wilpuri
Hih, no meillä ei ees tuo neiti 4v mahtuis rattaissa nukkumaan, sen verran on likalla pituutta. Samoin on 3-vuotiaan kohdalla.
Ja ekaa kertaa muuten kuulen että ulkona ton ikäisiä nukutettaisiin.

vakiharmaavierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Onko muuten vain suomalainen juttu että lapsia nukutetaan ulkona rattaissa? Jostain luin vai kuulin että muualla ei tehdä näin, syynä oliko turvattomuus ja saasteet..?
no todella on :) etela-amerikassa esim.ei tulisi kuuloonkaan vieda lasta 34 asteen helteeseen ja kosteuteen ja viela nukkumaan.kidnapattais heti. eikos se ole tapana vain suomessa samoin kuin pyllynkuvien tekeminen hankeen sadan asteen loylyjen jalkeen ?

Yhteistyössä