Mitä mieltä olette anopin sanomisista?

• Viestiketjun aloittaja Ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti
Ihmeissään
Anoppi aina välillä töksäyttelee kaikenlaista. No, lapseni oli hänellä hoidossa. Istuivat oikein iltateelle jota yleensä eivät tee (!!!) ja anoppi totesi siinä että "kyllä on tyttö kovin säikky. Mistäköhän johtuu se että on niin säikky". Tyttömme 1 v 4 kk, kotona on muutaman kerran leikkiessään yhtäkkiä jotain säpsähtänyt ja rynninyt kaulaan. Itse olen ajatellut että on ollut ajatuksissaan ja kun olen alkanut puhumaan niin säikähtänyt sitä.

No, anoppi vetosi justiinsa tähän. Eli oli heillä yhtäkkiä vaan rynnännyt syliin. Ei kuulemma ollut erityisemmin keskittynyt mihinkään (?) säikkyi vaan... Pikkaisen alkoi ihmetyttämään mistä oikein on kyse. Onko tuo jotenkin epänormaalia käytöstä lapselta??? Mitä tuo anoppi tuolla sanomisellaan oikein meinaa kun asetti nuo sanansa noin että "kovin on säikky..." Lapseni ei mielestäni ole todellakaan erikoisemmin säikky, koviakaan ääniä ei säikähdä. Mitä olette mieltä, yrittääkö anoppi syyttää minua jostain että teen tytöstä säikyn? Tulee vaan pakosti mieleen.... :ashamed:

En usko että anoppisi sinua tytön säikkyilystä syytteli. Ihmetteli varmaan vain ääneen. En kyllä edes osaa sanoa miksi lapsesi säikähtelee välillä. Meidän kolmesta lapsesta ei kukaan ole koskaan tällä tavoin säikkynyt. Voisko lie olla kyse et muistaa yllättäen äidin/hoitajan ja pitää tarkistaa että on paikalla ja saatavilla? Sellainen vaihe että"leikin tässä itsekseni mutta haluan että olet lähellä olemassa"??? Voihan neuvolastakin kysyä jos vaivaa kovasti.

Kyllä meilläkin pikku-ukko välillä säikähtää jotain mm.hornetteja jotka lentävät jylisten yli. Ja viimeksi tänä aamuna kakkosen aamussa sitä interaktiivista poroa.Ja olessaan keskittyneenä johonkin jopa koiramme aivastus saa parkumisen aikaiseksi.
Ja lapset ovat yksilöitä,toiset toisia herkempiä...ihan niinkuin me äiditkin ;)
En usko että lapsellasi mitään ihmeellistä on,onhan hän vielä aika pieni ihminen,anna mummon puheen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! Ja jos mieltä jä kaivelemaan kysäisepä mitä hän oikein sanomisellaan tarkoitti.
..Ehkäpä muksusi kuuli jotain mitä mummo ei enää vanhoilla korvillansa kuullutkaan.. ;) ;) ;)

Satuliini
Meidän anopilla on tapana töksäytellä aina kaikenlaista..ennen loukkaannuin kamalasti ja yksin kotona itkin. Nykyään suutun ja saatan sanoa jotain tosi loukkaava takaisin. Ehkä ne anopit ei tarkoita pahaa.. pitää yrittää ottaa itsekkin vähän iisimmin. Mut tosiaan otan aina kaiken itseeni :ashamed:

Yhteistyössä