Mitä mieltä olet siitä, että monen lapsen yh-äiti käy baarissa joka viikonloppu niin että joku hoitaa kotona? Nuorin lapsi alle 1v.

• Viestiketjun aloittaja huuk
  • Ensimmäinen viesti
vieras
jos elämä muuten kunnossa niin ok, MUTTA eräs tuttavani oli vastaavassa tilanteessa ja suhteellisen viattomana alkanut "täytyyhän yh-äidin rentoutua ja saada omaa aikaa" muuttui jossain vaiheessa alkoholismiksi, lapset jäi välillä lähestulkoon heitteille (vanhimmat olivat kyllä niin isoja, että pärjäsivät jotenkuten keskenään viikonloppuyöt) ja äidin bilettämisellä on ollut aika ikäviä seurauksia nyt teini-ikäisten ja vähän vanhempien lasten elämään, äiti tajusi alkoholisminsa seuraukset ja haki apua siinä vaiheessa kun yksi lapsista yritti tappaa itsensä...

:)
Hoitaako itse arkena lapset vai ovatko muualla hoidossa? tällöin mielestäni on todella tuomittavaa koska lapset eiväåt ehdi olla koskaan äidin kanssa kunnolla ja rauhassa vaan kotona mutta mikäli on kaikki muut 5 päivää viikosta lasten kanssa kotona on vkl tuulettuminen ihan ok. Juomista en ymmärrä itse ollenkaan mutta hyvä, että hoitaja hommattu ja pääsee vapaallekin.

hh
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Hoitaako itse arkena lapset vai ovatko muualla hoidossa? tällöin mielestäni on todella tuomittavaa koska lapset eiväåt ehdi olla koskaan äidin kanssa kunnolla ja rauhassa vaan kotona mutta mikäli on kaikki muut 5 päivää viikosta lasten kanssa kotona on vkl tuulettuminen ihan ok. Juomista en ymmärrä itse ollenkaan mutta hyvä, että hoitaja hommattu ja pääsee vapaallekin.
mun tuttu on ihan parisuhteessa, ja harrastaa samaa.

No, ymmärrän että yksinhuoltajankin on saatava tuulettua, ja aika useinkin on varmaan saatava omia vaaahetkiä, kapakassa myös. Mutta ihmettelisin kyllä miksi joka viikonloppu on päästävä viihteelle. Jos yh-äidillä on mahdollisuus saada lastenhoitoapuja joka viikonloppu, niin kannattaisiko joskus käyttää aikaa myös esim nukkumiseen ja kodinhuoltoon yms asioihin. Ja jos taas hankkii niitä lapsia yksin, en ollenkaan ymmärrä tota. Miksi hankkia lapsia, jos yöelämä kiinnostaa enemmän. Elämässä täytyy myös tehdä valintoja-ehkä perhettä ei kannata hankkia, jos oikeasti on kiinnostunut vain juhlimisesta...

Yhteistyössä