Mitä mieltä olet jos imettävä äiti tupakoi?

joo
Alkuperäinen kirjoittaja n.m.b:
NO VOI VOI... Ei ole sun keuhkot, ja puoli tuntia kun on polttamatta ennen imetystä niin Espoon neukka tädin mielstä ookoo.... voi KYYYNEL
Mistä tiedät, että on imettämättä sen puoli tuntia polttelun jälkeen?
Mun yksi tuttu imettää vaikka heti, kun on polttanut.
Ja ap tuskin suree tuttavansa keuhkoja, vaan pientä vauvaa, joka saa tervamaitoa. Hyi yöäk.

Tupakointia en kannata, mielestäni kaikkien pitäisi pyrkiä se lopettamaan, mutta jos äiti joka tapauksessa tupakoi kohtuudella niin vauan kannalta parempi on silloin imettää kuin olla imettämättä ja antaa korviketta. Näin vauva saa edes jotain etuja ja suojaa tupakoinnin aiheuttamia haittoja vastaan, jota ei korvikkeesta saisi, vaikka silloin yhtä lailla altistuisi paljon tupakalle.

vieras
Niin kauan kun vauvaan ei mee mitään haitallisia aineita, niin siinähän polttelee.. Onhan sekin ihminen muiden joukossa... Itte en polttais ees 1/2h ennen imetystä.. Jos niiiiiin tekis mieli tupakkaa niin mielummin polttaisin illalla ja antaisin yön pullosta...

Sitten polttaa, en mä pysty ketään syyllistämään kun tiedän mitä tuskaa riippuvuudet ja niistä eroonpääseminen on.

Enkä usko että kovin moni henkilö ilman huonoa omaatuntoa polttaa raskaana/imettäessä joten eiköhän siinä ole tarpeeksi syyllistämistä ilman että sitä vielä ulkopuolelta lisää tulisi.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Tupakointia en kannata, mielestäni kaikkien pitäisi pyrkiä se lopettamaan, mutta jos äiti joka tapauksessa tupakoi kohtuudella niin vauan kannalta parempi on silloin imettää kuin olla imettämättä ja antaa korviketta. Näin vauva saa edes jotain etuja ja suojaa tupakoinnin aiheuttamia haittoja vastaan, jota ei korvikkeesta saisi, vaikka silloin yhtä lailla altistuisi paljon tupakalle.
Peesi... Parempi, että vähentää tupakointia (kuten tuntemani tupakoivat&imettäneet) ja imettää kun että tupakoisi enemmän ja antaisi korviketta.

Pidemmällä tähtäimellä on mielestäni vanhemman vastuuna olla savuton.

-
Sitä mieltä, että en pidä sitä hyvänä enkä hyväksyttävänä. Mutta myös sitä mieltä, että kaikki on suhteellista tässä maailmassa. Niin kauan, kun tässä maailmassa äidit tappavat vauvojaan, lapsia m raiskataan, vanhemmat myyvät lapsiaan ihmiskauppiaille ja meno on muutenkin näin suhteellisen perseestä, en välittäisi siitä jos joku vetää röökin tai pari vaikka imettäisikin lastaan.

vkh
Sen äidin maidon mukana ei ilmeisesti mee ku se nikotiini, joten vauva joutuu oikeastaan kärsimään vain (?) riippuvuudesta, jos äiti tupakoi paljon ja voimakkaita savukkeita. Yhden asiantuntijan suusta olen kuullut kerrottavan, että jos äiti polttaa mietoja savukkeita, niin sillä ei oikeasti ole mitään vaikutusta vauvaan. Itse en tiedä niin paljon ihmiskehosta ja kemiasta, että tämän osaan perustella juurta jaksain, mutta tämän ole kuullut kerrottavan.

Minä en katso kovin pahalla, jos nyt pikkaisen polttaa, mutta tottakai ihan äidinkin kannalta on parempi olla polttamatta. Toivottavasti tämä ei nyt kannusta ketään polttamaan, sillä luulisi kaikkien tietävän, että on parempi olla ilman!

gh
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Peesi... Parempi, että vähentää tupakointia (kuten tuntemani tupakoivat&imettäneet) ja imettää kun että tupakoisi enemmän ja antaisi korviketta.

vauva ei osaa ajatella "pidemmällä tähtäimellä" kun joka hörpyllä joutuu nielemään nikotiinia yms myrkkyjä. Jos hankkiutuu raskaaksi on vastuussa lapsensa hyvin voinnista. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja gh:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

vauva ei osaa ajatella "pidemmällä tähtäimellä" kun joka hörpyllä joutuu nielemään nikotiinia yms myrkkyjä. Jos hankkiutuu raskaaksi on vastuussa lapsensa hyvin voinnista. Piste.
Minä kuvittelin tässä kysyttävän imetyksestä ja tupakoinnista. Mielestäni on parempi imettää jos ei pääse tupakasta kokonaan eroon kuin antaa korviketta. Paras vaihtoehto on tietenkin lopettaa kokonaan. Itse en polttaisi imetysaikana enkä ole sitä tehnytkään.

Yhteistyössä