Mitä mieltä nimistä Nikke ja Sasu?

  • Viestiketjun aloittaja "era"
  • Ensimmäinen viesti
"era"
Olemme tässä tulevalle pojalle miettineet nimeä. Tänään on jostain tullut päähän ihan yhtäkkiä nimet Nikke ja Sasu. Eivät ole kauhean yleisiä, mutta saako noista helposti väännettyä haukkumanimiä? Toiseksi nimeksi tulee varmasti Emil suvun perintönä. Oisko noista mihinkään? Kumpi on mielestäsi parempi?
 
aloittaja
kiitos, kivoja kommentteja, kun ei tosiaan yhtään tiedä, millaisia ajatuksia ne ihmisissä herättää. Edelleen jatketaan miettimistä :)

Joo, nämä ärrät ja ässät ja ällät on aina hankalia, kun ei voi tietää etukäteen puhevioista... Mutta voihan sitä aina sitten ottaa toisen nimen kutsumanimeksi :)
 
"gee"
Mä tunnen yhden Sasun ja ei ole taidettu yhtäkään lempinimeä keksiä kohta kolmeenkymmeneen vuoteen. Todella mukava ihminen ja hyvä nimi.

Nikke on mielestäni lempinimi tai sitten teennäinen etunimi. :)
 
"Nikke"
[QUOTE="gee";22197441]Mä tunnen yhden Sasun ja ei ole taidettu yhtäkään lempinimeä keksiä kohta kolmeenkymmeneen vuoteen. Todella mukava ihminen ja hyvä nimi.

Nikke on mielestäni lempinimi tai sitten teennäinen etunimi. :)[/QUOTE]

Nostetaan tämä aihe tästä ylös.

Kiitos :) Omalla kohdalla nimestäni (Nikke) ei ole keksitty lempinimiä, paitsi sisko tuppaa kutsumaan Niku:ksi. Suurin osa kysyy lähes poikkeuksetta, onko Nikke lempinimi vai ristimänimi. Nimi on erikoinen, eikä sitä löydy kalenterista, mutta ajan myötä tähän on totuttu enkä vaihtaisi nimeäni pois mistään syystä. Nimipäivää "juhlistetaan" toisen nimen nimipäivänä, joka onneksi löytyy kalenterista.

Itseni lisäksi tunnen yhden Niken, joten meitä ei kovin usein vastaan kävele.
 
vierailija
Poikani on Sasu, 30v. Ikinä ei ole nimestä kiusattu. Muutamia kertoja kysytty että mikä on hänen oikea nimensä. Hain hänelle nimeksi suomalaista vähän harvinaisempaa nimeä. Ei ollut ajatusta että nimi olisi esim. Rickin ym ulkomaalaisen tyylinen. Olen ollut nimeen aina tyytyväinen, hän on nimensä näköinen. Toki Nikkekin on kiva nimi.
 

Yhteistyössä