Mitä mieltä nimestä Seppo?

  • Viestiketjun aloittaja Vauvalle nimi
  • Ensimmäinen viesti
Tosiaan... Jos meidän lapset antaa omille lapsilleen nimiksi Seppo, Raija, Sirkka, Erkki, Veijo, niin eikös noi sitten meidän lasten sukupolven mielestä olis ihan ok nimiä? Joitain poikkeuksia lukuunottamatta varmaan...

Yritän muistella oisko meidän mielestä kouluaikoina esim. Aino tai Väinö ollut kamala nimi... Miten me oltais suhtauduttu jos luokalle ois tullut joku Väinö? Hmm... Nyt kun meidän ikäpolvi antaa noita nimiksi lapsilleen.

Että ehkei se Seppo LASTEN mielestä olis kauhee, aikuisten vaan (osan)?
Tiiä sit.
Mun koulussa oli Emma, ja muistan miten yhden koulukaverin äiti kovaan ääneen kauhisteli että Emma, ai kamala, mummonimi on annettu lapselle!

En mä silloinkaan oikein tajunnut että mikä siinä Emmassa niin kamalaa on. Ja nythän se on jo pitkään ollut tyttöjen ykkösnimi. Ei Emman nimeä muistaakseni yksikään koulukaveri kauhistellut.

Koulussa oli myös Pirkko. Ei 70-80- luvun tyttöjen suosikkinimiä, mutta hyvin Pirkko mahtui Annojen, Minnojen, Annejen, Sannojen, Helien ja Piiojen joukkoon :)
 
Anonyymitär
Siis nyt se kuulostaa oudolta, mutta ihan takuuvarmasti nuo 30-50-luvun nimet tulevat vielä muotiin.

Nimim. ehkä joskus vielä Sepon, Pertin, Keijon, Eilan, Raijan ja Pirkon isoäiti. :D
 
"wtf"
[QUOTE="wtf";25698332]mä en nimenomaan haluaa lapsile jotain 'suosikkinimiä'. Siksi esimerkkinä lapseni nimi on Ulla. Tykkään nimenomaan 50-luvun nimistä. Perinteisistä.[/QUOTE]

täytyy vielä järkyttää teitä kertomalla, että kissojemme nimet on Sirkka-Liisa ja Veli-Matti.
:D
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"wtf"
Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymitär;25698355:
Siis nyt se kuulostaa oudolta, mutta ihan takuuvarmasti nuo 30-50-luvun nimet tulevat vielä muotiin.

Nimim. ehkä joskus vielä Sepon, Pertin, Keijon, Eilan, Raijan ja Pirkon isoäiti. :D
muodista viis, kunhan antaa lapselleen sellaisen nimen kuin haluaa!

mä seuraan nimeomaan käänteisesti 'suosituinten nimien listoja'. en halua missään nimessä, että lapsemme nimet on listoilla. siksi olenkin antanut noita 50-luvan täti- ja setä - nimiä. Mikä sen ihanampaa, kuin vauva nimeltä Pirkko!
 
[QUOTE="wtf";25698421]muodista viis, kunhan antaa lapselleen sellaisen nimen kuin haluaa!

mä seuraan nimeomaan käänteisesti 'suosituinten nimien listoja'. en halua missään nimessä, että lapsemme nimet on listoilla. [/QUOTE]
Sama täällä...en mä mitään massanimiä lapsilleni halua. Ja ihan oman makuni mukaan (okei, miehen makukin ratkaisee ehkä vähän) lapset nimeän enkä sillä periaatteella että mikähän olisi nyt muodissa, ettei lasta vaan kiusattaisi kun nimi ei ole nyt in.

Ei noilla kyllä mitään täti-setä- nimiäkään ole, ne ei oikein istuisi meidän perheeseen, mutta mun mielestä on ollut tajuttoman söpöä törmätä esim. 2-3 v ikäiseen pikku Penttiin, Pekka-vauvaan ja pikkuiseen Erjaan! :)
 
nimistä...
Meiltä löytyy kaksivuotias Reino ja sitä ei kukaan lapsi ihmettele. Kerran kuulin jonkun teinin nauravan sille, mutta ehkä se velä hänen korvaansa kuulosti hassulta. Aikuiset jaksaa ihmetellä, mutta lapsille se on nimi siinä missä muutkin. Ja kun ympärillä tosiaan löytyy Oivaa, Onnia, Väinöä, Paavoa yms., niin ei siinä yks Reino tunnu missään.
 

Yhteistyössä