Mitä mieltä anopista, joka...

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
Väsynyt
..tulee samana päivänä kylään kun ollaan kotiduttu vauvan kanssa sairaalasta, sanoo kuka meidän pitää ottaa vauvalle kummiksi, pyytää heti hoitoon ja sanoo että imetys pitää sen takia lopettaa ym.ym. Esimerkkejä riittäisi.. näin meillä!!

:(
 
hohhoi
Saisiko ap:n oma äiti sitten tulla katsomaan vauvaa, vai kuka saisi? Kaikkea ei tartte ottaa niin vakavasti. Parempi aktiivinen anoppi kuin ei anoppia ollenkaan tai ettei anoppia kiinnostaisi lainkaan vauva.
 
miniä
joo oli anoppi täällä samana päivänä, kun kotiuduttiin vauvan kanssa sairaalasta, oli imuroinut ja laittanut ruokaa, vähän aikaa ihmetteli vauvaa ja lähti kotiin ?.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:
Saisiko ap:n oma äiti sitten tulla katsomaan vauvaa, vai kuka saisi? Kaikkea ei tartte ottaa niin vakavasti. Parempi aktiivinen anoppi kuin ei anoppia ollenkaan tai ettei anoppia kiinnostaisi lainkaan vauva.
No kyllä miusta aktiivinen voi olla muulla tavalla kun määräilemällä kummeja ja käskemällä lopettaa imetyksen.. hoh hoh
 
Vieras
Sanoisin, että äidinmaito on lapselle parhainta, joten aijon imettää ja ne muut asiat ei ole vielä ajankohtaisia, ei kummiasiat eikä hoitoon tuleminen, joten palataan niihin myöhemmin.

Kun kummiasia olisi päätetty ilmoittaisin vain keihin olemme päätyneet.
 
hohhoi
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:
Saisiko ap:n oma äiti sitten tulla katsomaan vauvaa, vai kuka saisi? Kaikkea ei tartte ottaa niin vakavasti. Parempi aktiivinen anoppi kuin ei anoppia ollenkaan tai ettei anoppia kiinnostaisi lainkaan vauva.
No kyllä miusta aktiivinen voi olla muulla tavalla kun määräilemällä kummeja ja käskemällä lopettaa imetyksen.. hoh hoh
Voi olla, voi. Minä vaan oon väsynyt näihin klassisiin mollataan-anoppia-vain-sen-vuoksi-että-on-anoppi -juttuihin. :( Monen oma äiti tai sisko antaa samanlaisi ohjeita, eikä niitä koskaan taivastella samalla tavalla. Mun ei anopittomana varmaan kannattaisi näitä ollenkaan avata. Ärsyttää vaan kun joku aina vetää herneet nenuun jostain mitättömän pienestä asiasta, kuten siitä et anoppi on ostanut väärän väriset ulkoilupuvut lapsille kysymättä.
 
Äiti
Kuulostaa niiin tutulta....Meillä olisi tunkenut jo sairaalaan, mutta kielsin tulemasta, kummeiksi myös ehdotti pariskuntaa, jota en ole koskaan tavannut- vain koska ovat varakkaita; ruikutti hoitoon kaksiviikkoista yöksi yms. Tilanne on nyt se, että eukko on suuttunut meille, kun ei alettu sen pillin mukaan tanssimaan ja mun puolesta olkoon niin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja miniä:
joo oli anoppi täällä samana päivänä, kun kotiuduttiin vauvan kanssa sairaalasta, oli imuroinut ja laittanut ruokaa, vähän aikaa ihmetteli vauvaa ja lähti kotiin ?.
no olisipa edes tehnyt jotain... mut ei..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:
Saisiko ap:n oma äiti sitten tulla katsomaan vauvaa, vai kuka saisi? Kaikkea ei tartte ottaa niin vakavasti. Parempi aktiivinen anoppi kuin ei anoppia ollenkaan tai ettei anoppia kiinnostaisi lainkaan vauva.
No kyllä miusta aktiivinen voi olla muulla tavalla kun määräilemällä kummeja ja käskemällä lopettaa imetyksen.. hoh hoh
Voi olla, voi. Minä vaan oon väsynyt näihin klassisiin mollataan-anoppia-vain-sen-vuoksi-että-on-anoppi -juttuihin. :( Monen oma äiti tai sisko antaa samanlaisi ohjeita, eikä niitä koskaan taivastella samalla tavalla. Mun ei anopittomana varmaan kannattaisi näitä ollenkaan avata. Ärsyttää vaan kun joku aina vetää herneet nenuun jostain mitättömän pienestä asiasta, kuten siitä et anoppi on ostanut väärän väriset ulkoilupuvut lapsille kysymättä.
ja tiedoksi ettei mun oma äiti ole neuvonut ja opastanut. Saatikka tullut heti kylään, tulivat sairaalaan mikä oli ok. Näin meillä...
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Kuulostaa niiin tutulta....Meillä olisi tunkenut jo sairaalaan, mutta kielsin tulemasta,
Vähänkö mä olisin ihmetellyt, jos anoppia ei olisi kiinnostanut tulla sairaalaan katsomaan ensimmäistä lapsenlastaan :eek:
Sama täällä! Vaikkei kyseessä ollutkaan ensimmäinen lapsenlapsi, niin olisin kyllä loukkaantunut jos ei olisi halunnut sairaalaan tulla katsomaan. Omat vanhempani tulivat meille vasta kotiutumispäivänä, mutta heillä olikin pidempi matka.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Kuulostaa niiin tutulta....Meillä olisi tunkenut jo sairaalaan, mutta kielsin tulemasta,
Vähänkö mä olisin ihmetellyt, jos anoppia ei olisi kiinnostanut tulla sairaalaan katsomaan ensimmäistä lapsenlastaan :eek:
Sama täällä! Vaikkei kyseessä ollutkaan ensimmäinen lapsenlapsi, niin olisin kyllä loukkaantunut jos ei olisi halunnut sairaalaan tulla katsomaan. Omat vanhempani tulivat meille vasta kotiutumispäivänä, mutta heillä olikin pidempi matka.
mua ei taas haitannut toi sairaalaan tuleminen katsomaan, mut se että kotiin ängetään heti kotiutumispäivänä, jolloin on muutenkin yhtä hullun myllyä koko päivä...
 
Äiti
No, itse en missään nimessä olisi jaksanut yhtään ainutta vierasta sairaalaan. Takana 17 tunnin synnytys univelkoineen, joten oli ihan kiva saada olla rauhassa miehen ja vauvan kanssa perhehuoneessa.
 
minjä täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja miniä:
joo oli anoppi täällä samana päivänä, kun kotiuduttiin vauvan kanssa sairaalasta, oli imuroinut ja laittanut ruokaa, vähän aikaa ihmetteli vauvaa ja lähti kotiin ?.
Teillä sentään anoppi tekikin jotain;)
meillä oli anoppi tullut sillävälin kun olin sairaalassa,tulin kotiin ja kun oli melkein joulu niin oli osa jouluhommista tekemättä,
minun piti vauva kainalossa leipoa joulutorttuja ja muita leivonaisia ja anoppi kyttää vierellä
'kyllähän minä mielelläni auttaisin mutta en osaa muuta kuin syödä'
kiva siinä vastasyntynyt kainalossa tehdä joulua meille,toki isä hoiti lasta jolloin anoppi ottaa vaavin syliinsä ja unohti monasti että kyse oli juuri syntyneestä lapsesta ja näin ollen minulle tuli kiire pelastamaan vauva kun anoppi ei pojalleen lasta antanut
'ei miesten hommiin kuulu lastenhoito'
kun vihdoin me saimme vaavin nukkumaan ja taas jatkoin leipomisia (joita anoppi pääsisi syömään)
niin johan tuo anoppi oli siellä vaavin sängyn vieressä ihanilemassa kuinka on pieni ja suloinen juuri syntynyt vaaveli ja taas sai sen mokoman hereille:(
ja anoppi taas kirkkain silmin
'ei sitä tainnut väsyttääkään'
grrrrrrrrr

-Vaihdan heti tekevämpään anoppii:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt:
..tulee samana päivänä kylään kun ollaan kotiduttu vauvan kanssa sairaalasta, sanoo kuka meidän pitää ottaa vauvalle kummiksi, pyytää heti hoitoon ja sanoo että imetys pitää sen takia lopettaa ym.ym. Esimerkkejä riittäisi.. näin meillä!!

:(
Surullisen tutulta kuulostaa... meillä se kyllä alko jo silloin kun tuli ilmi, että odotan... anoppi alkoi samassa kahvipöydässä latelemaan mihin kouluun lapsi menee ja mikä sille annetaan nimeksi... minkä värinen lastenhuone on laitettava ja millaisissa vaatteissa sitä on raskausaikana kuljettava. Sama peli jatkuu ja tyttö on jo 2v.

Odotan nyt toista ja la on nyt juuri käsillä. Anoppi on ilmoittanut ottavansa esikoisen itselleen viikoksi vaikka olemme sopineet (lähinnä käytännön syistä) minun vanhempieni kanssa ihan muuta. Enpä taida kertoa anopille koska lähtö tulee... Kamalan rasittavaa!
 

Yhteistyössä