Mitä miehesi on tehnyt tänään? Mitä sinä olet tehnyt tänään?

• Viestiketjun aloittaja Onko sunnuntaisin tasa-arvoa?
  • Ensimmäinen viesti
sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä:
-laitoin nuorimman aamupalan
-pesin kaksi koneellista pyykkiä ja ripustin kuivumaan
-täytin tiskikoneen ja laitoin sen päälle
-pesin kylppärin
-ulkoilin kuopuksen kanssa
-laitan lounasta koko perheelle

Mieheni:
-keitti aamukahvit meille molemmille
-auttoi minula tietokonen ohjelman kanssa
-laittoi keskimmäiselle aamupalan
-vei esikoisen harkkoihin
-vei keskimmäisen harkkoihin
-vei esikoisen toisiin harkkoihin
-ja on ollut itse mukana kentän laidalla kaikissa harkoissa yhteensä 3,5h

Loppupäivän ohjelmassa on ihan vaan yhteistä olemista, mun harrastus ja illalla sauna. Illalla minä laitan lasten huomiset vaatteet ja kassit valmiiksi.

Minusta ihan tasa-arvoinen päivä :)
Ja tästä jäi että mies tekee päivällisen sillä välin kun minä olen harrastamassa, minä käyn matkalla kaupassa ostamassa huomiset evääni ja huomisen päivällisen ainekset, iltapalan laitan minä ja lasten iltatoimet hoidetaan yhdessä.

hohhoijakkaa
Enpä viitti noin tarkkaan laskeskella saati luetella. Imuroitu on tänään koko huusholli, vieraita tulossa. Pesty pyykkiä, laitettu ruokaa ja leivottu. Kaikkea yhdessä.

Minä:
-Syöttänyt lapsille aamupalan
-Pessyt kaksi kakkapyllyä
-Tehnyt ruokaa
-syöttänyt lapsille lounasta
-nukuttanut isomman päikkäreille
-istunut koneella
-hyssytellyt pienempää masuvaivoissaan

Mies:
-Pesi kakkapyllyn aamulla
-Lähti töihin.

Muoks. ja siis joo, mun mielestä ihan tasa-arvoista

minä heräsin klo 7 muksun kans, tehtiin aamutoimet ja syötiin aamupalaa. Mies heräsi vähän ennen 9.Minä palstailin hetken,mies leikki lapsen kans. Minä menin laittaan pyykit koneeseen ja järkkäsin olkkarin&makkarin, mies tyhjensi astianpesukoneen ja siivosi keittiön.

Mies laittoi muksulle paremmat vaatteet, minä ulkovaatteet. Lähettiin käymään huoltamolla kaffella, ja samalla kaupassa. Tultiin kotia, minä meni viemäänt muksun päikkäreille, sitten tein ruuan uuniin. Mies kävi sillä aikaa ripustamassa pyykit kuivumaan, ja vei autotallista kierrätysjätteet autoon.

Nyt ootellaan että tenava herää.

minä:
-herännyt vauvan kanssa 5 (niinkuin aina)
-antanut esikolle aamupalan
-vaihtanut/syöttänyt vauvan
-imuroinut
-pessyt lattiat
-pessyt ikkunat
-tehnyt 4peltiä sämpylöitä
-palstaillut

mies:
-herännyt 9
-istunut paskalla =)
-maannut sohvalla
-käyny netissä
-ollut esikoisen kanssa pihalla yli tunnin (ovat siis edelleen :) )

rääs
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Minä:
-pesin kylppärin

Mieheni:

Loppupäivän ohjelmassa on ihan vaan yhteistä olemista, mun harrastus ja illalla sauna. Illalla minä laitan lasten huomiset vaatteet ja kassit valmiiksi.

Ja tästä jäi että mies tekee päivällisen sillä välin kun minä olen harrastamassa, minä käyn matkalla kaupassa ostamassa huomiset evääni ja huomisen päivällisen ainekset, iltapalan laitan minä ja lasten iltatoimet hoidetaan yhdessä.
Ei tässä kysytty mitä teette illalla. Miten sen voi ennustaa? Jospa jäät auton alle niin miten sitten suu pannaan?

29+4
Mä olen tänään nukkunut 2h pidempään kuin mies, herännyt itkien kun tuntuu ihan vammaselta kun särkee joka puolelle (ja mukelo syntyy vasta toukokuussa) ja sen jälkeen siirtynyt sohvalle läppärin kanssa.

Mies on tehnyt aamupäivän töitä, punninnut koiranpennut, siivoillut vähän, pistänyt pyykit koneeseen, tehnyt meille aamupalaa, ja kaivanut mulle omat vaatteensa ettei kiristäis niin paljoa kun turvottaa. <3

Alkuperäinen kirjoittaja 29+4:
Mä olen tänään nukkunut 2h pidempään kuin mies, herännyt itkien kun tuntuu ihan vammaselta kun särkee joka puolelle (ja mukelo syntyy vasta toukokuussa) ja sen jälkeen siirtynyt sohvalle läppärin kanssa.

Mies on tehnyt aamupäivän töitä, punninnut koiranpennut, siivoillut vähän, pistänyt pyykit koneeseen, tehnyt meille aamupalaa, ja kaivanut mulle omat vaatteensa ettei kiristäis niin paljoa kun turvottaa. <3
:D

mie
Mie:
Puuhastellu kotona lasten kanssa, ruoanlaittoa, siivoilua, leikkimistä, lukemista, pyllyn pyyhkimistä, lasten nukuttamista ja tunnin päästä olis töihin lähtö.

Mies:
Moottorikelkkailemaan lähti heti aamusta kavereittensa kanssa ja vielä on sillä tiellä.

no,
minä:
tehnyt aamupalaa,täyttänyt tiskikonetta,laittanut pyykkikoneen pyörimään
viikannut kuivat pyykit pois naruilta
ulkoillut taaperon kanssa yli tunnin
tarjonnut taaperolle lounasta,siivonnut sotkun,laittanut päikkäreille
leiponut sämpylöitä,laittanut tiskikoneen pyörimään
roikkunut koneella

mies:
siivonnut aamupapöydän
lukenut hesaria pöntöllä n.½h
ripustanut pyykit
leikkittänyt ja potattanut taaperon
katsonut leffaa esikoisen kanssa
lähtenyt kuntosalille

mie
Minä:
- nukkunut aamulla pitkään kun vauva valvotti yöllä
- auttanut 3-vuotiasta pukemaan ulkovaatteet
- pessyt yhden koneellisen pyykkiä ja laittanut pyykit kuivumaan
- tehnyt lounasta

Mies:
- vaihtanut vauvalle vaipan kahteen kertaan
- pukenut vauvalle päivävaatteet
- pukenut vauvan ulos nukkumaan
- laittanut aamupalaa perheelle
- ulkoillut lasten kanssa
- pelannut lasten kanssa pelejä

Diipa
Mies
-keitti aamukahvit
-syötti puuron ja vaihtoi taaperon vaipat
-kävi kaupassa
-täyttänyt ja laittanut tiskikoneen päälle
-tekee nyt keittiössä perunamuusia ja jauhelihakastiketta ja mä en saa mennä sinne..

Minä
-olen hoitanut eskari-ikäistä oksennustautipotilasta, pessyt ämpäreitä ja juottanut lasta, juossut vaihtamassa cd:tä joita kuuntelee sängyssä ja silittänyt ämpärissä olevaa päätä
-pyörittänyt pesukonetta oksennuspyykillä
-järjestellyt leluja yms tavaraa jota lojuu pitkin poikin
-nukuttanut taaperon
-istunut koneella nyt kun molemmat lapset nukkuu ja se ukko kokkaa

Lisäksi erikoismaininta minulle yövalvomisesta oksennustautisen kanssa

ev
Mies :

nukkunut pitkään, katsonut uutiset, soittanut vaimolleen, pannut mua ja kirjautunut hotellista ulos

Minä:

herännyt huonoon tunteeseen, pannut miestäni, syönyt, kirjautunut hotellista ulos, hyvästellyt miehen..

äippä
minä.
keitin mannapuurot lapsille
leivoin suklaapiirakan
tyhjensin ja täytin koneen
tiskasin leivonta astian
laitoin aamupalan pöytään ja siivosin
täytöin pyykki koneen

ukko
lämmitti uunia
paistoi makkaraa lapsil
siisti taloa
petas petejä
jutteli lasten kaa
selvitteli lasten peli riitoja
tekee kohta ruokaa...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rääs:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Minä:
-pesin kylppärin

Mieheni:

Ei tässä kysytty mitä teette illalla. Miten sen voi ennustaa? Jospa jäät auton alle niin miten sitten suu pannaan?
Ei kysytty ei, mutta olen aika hyvä ennstamaan kun samalla kaavalla ollaan menty nii-iin monta vuotta :D

nnämä
Mies: heräsi lasten kanssa, antoi niille aamupalat, vaihtoi päivävaatteet, teki tiskit, riisui yhdeltä ulkovaatteet.
Minä: Pessyt 2 koneellista pyykkiä(toinen koneessa), viikkasin pari koneellista kuivia, petasin sänkyjä, yhdet kakat pessyt, puuron ja sopan keittänyt, pukenut lapset ulos.

maissihiiri
Ollaan molemmat siivottu yhdessä koko kämppä, mies heräsi lasten kanssa aamulla ja mä nukuin vähän pidempään kun olen menossa yövuoroon. Ihan ollaan molemmat tehty oma osuutemme.

29+4
Alkuperäinen kirjoittaja niina22:

Mitäs hauskaa tossa nyt muka oli, mulla on ainakin ollut ihan kamala olo jo monta viikkoa, ei paljoa naurata. Onhan se silti ihanaa et mies jaksaa passata, mutta aika masentavaa kun lähinnä tuntuu 70v lonkkavaivaselta turvonneelta mummolta. :(

Alkuperäinen kirjoittaja niina22:

Mitäs hauskaa tossa nyt muka oli, mulla on ainakin ollut ihan kamala olo jo monta viikkoa, ei paljoa naurata. Onhan se silti ihanaa et mies jaksaa passata, mutta aika masentavaa kun lähinnä tuntuu 70v lonkkavaivaselta turvonneelta mummolta. :(
siis hyvällä tarkoitin. Juuri sitä,että mies auttaa sua nyt
ei siis pahalla :)

Huumekoira
Me ollaan pakattu, mies pelas lasten kanssa pleikkaa...
Mä ajelin äsken koiran naaman ja pesin sen... Mies kuivatti sen kuivaimella ja harjasi. Nyt se vie tavaroita autoon.

Yhteistyössä