mitä miehelle päälle ristiäisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viima80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viima80

Vieras
kohtaolis taas sellaiset juhlat mut mitä tuolle ukko kullalle päälle. meidän puolel mennään siisteis housusissa ja kauluspaidassa mut miehen suku pukeutuu mustaan pukuun ristiäisiin jotka siis pidetään kotona.

mites muualla?

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
kohtaolis taas sellaiset juhlat mut mitä tuolle ukko kullalle päälle. meidän puolel mennään siisteis housusissa ja kauluspaidassa mut miehen suku pukeutuu mustaan pukuun ristiäisiin jotka siis pidetään kotona.

mites muualla?

Valkoinen kastemekko sinisellä nauhalla, myssyä ei välttämättä tarvitse, varsinkin jos on paljon hiuksia. Kaljun ehkä peittäisin.
Jalkaan söpöt vaaleansiniset tossut, voi olla ehkä lilat sydämet koristeena.

ok. minusta vain tuo musta puku melko raskas..... kuitenkin iloinen juhla jossa halutaan olla rennosti. tai siis omalla puolella sukuani miehet pukeutuu casual. mut kai sen pitää mennä kuten muutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mites muualla?

Valkoinen kastemekko sinisellä nauhalla, myssyä ei välttämättä tarvitse, varsinkin jos on paljon hiuksia. Kaljun ehkä peittäisin.
Jalkaan söpöt vaaleansiniset tossut, voi olla ehkä lilat sydämet koristeena.

Hih, miltähän toi tosiaan näyttäis, jos tilaisuuden _kaikki_ miehet pukeutuisivat noin...

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
On kumman puolen suvusta tahansa kyse on miehillä puku päällä.

no ei sil varmaan oo väliä mikä suku. olen vain ihmeissäni kun ne ristiäiset joissa olen itse käynyt ovat kovin rennon pukeutumisen mukaisia. siis siistit vaatteet mut ei tartte kraka kaulassa kärvistellä. miehen puolel taas äijät vetää kesähelteellä mustassa puvussa kuin hautajaisissa... eli kulttuuriero.

ok. minusta vain tuo musta puku melko raskas..... kuitenkin iloinen juhla jossa halutaan olla rennosti. tai siis omalla puolella sukuani miehet pukeutuu casual. mut kai sen pitää mennä kuten muutkin.

No voi kai sen takin heittää sitten virallisen osuuden jälkeen pois päältä, jos haluaa olla casual

No kastettavan lapsen isä pukuun ja vieraat sitten suoriin housuihin ja kauluspaitaan. Näin on ollut oikeastaan jokaisissa ristiäisissä joihin ollaan osallistuttu.. Toki vieraat saa laittaa puvun, mutta en mä ainakaan "vaadi" vieraita laittamaan pukua, koska naisillakaan ei ole hame/ mekko pakkoa.. :D

No voi kai sen takin heittää sitten virallisen osuuden jälkeen pois päältä, jos haluaa olla casual

on toikin totta. isäntä vain inhoaa yli kaiken käyttää pukua....

on toikin totta. isäntä vain inhoaa yli kaiken käyttää pukua....

Kehut sitä mahdottomasti, miten komealta, hyvännäköiseltä ja syötävän söpöltä se näyttää se puku päällä, niin ehkä saa paremman fiiliksen.

Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
No kastettavan lapsen isä pukuun ja vieraat sitten suoriin housuihin ja kauluspaitaan. Näin on ollut oikeastaan jokaisissa ristiäisissä joihin ollaan osallistuttu.. Toki vieraat saa laittaa puvun, mutta en mä ainakaan "vaadi" vieraita laittamaan pukua, koska naisillakaan ei ole hame/ mekko pakkoa.. :D

aivan! tulee siinä itsellekin vähän päänvaivaa et pitääkö pistää joku pikkumusta jos miehillä on tummapuku.

mut joo. ei tää ny mikää kamala ongelma ole. ajattelin vain kysyä kuin muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja ei liian tarkkoja onneksi:
Kyllä mä ajattelin, että mies saa laittaa farkut ja pikkutakin kera kauluspaidan. Musta puku on mun mielestä liian hautajaismainen...

Pitääkö miehesi farkkuja myös häissä? Niissähän yleensä on puku päällä, mutta jos vaan hautajaisissa niin...

Meillä on ollu niin rennot juhlat, että suorat housut ja kauluspaita (+kraka) on välttänyt. Lisäksi kun kotona on pidetty,niin tän kokoseen kämppään kun tunkee suvut niin kuuma on! Eli takissa miehet ois tukehtuneet tänne.

Mun mies ja samoin monet muut tuntemani miehet käyttää mustaa pukua ympäri vuoden, mutta ei ole hautajaistunnelmaa silti. Krakan ja kauluspaidan väri vaihtelee ja viimeksi miehelläni oli häissä esim. kauluspaita, jossa oli mustalla pohjalla harmaata isohkoa ruutua ja hopeisen harmaa kraka. Eli tosi musta asu, mutta ei yhtään hautajaismainen. Miehen veljellä oli viime kesänä yksissä häissä musta puku, musta kauluspaita sekä valkoinen kraka ja valkoinen vyö. Ei hautajaismaista. Ois itseasiassa moukkamaista laittaa tuollainen asu hautajaisii.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ei liian tarkkoja onneksi:
Kyllä mä ajattelin, että mies saa laittaa farkut ja pikkutakin kera kauluspaidan. Musta puku on mun mielestä liian hautajaismainen...

Pitääkö miehesi farkkuja myös häissä? Niissähän yleensä on puku päällä, mutta jos vaan hautajaisissa niin...

Häissä kyllä joo, mun mielestä vähän eri asia :D Meillä noi ristiäiset pidetään kotona ja ihan vaan lähisuvun kesken. Eivät ole mikään suuri juhla.

Yhteistyössä