Mitä maustetta et suostu koskaan käyttämään ruuanlaitossa tai leivonnassa?

Mulla ne on nämä: valkopippuri ja korianteri.
Mausteisuus on kiva, mutta siinä on vaarana että se seos maistuu kitkerälle. Ja nuo 2 kitkeröittää herkästi. :) Esim.intialainen ruoka voi maistua herkästi mausteiden takia kitkerälle maustemössölle ja yksittäinen ruoka-aine ei maistu enää.

Tuorekorianterille meinaan silti antaa joskus mahdollisuuden.
 
vierailija
Käytän kyllä maustepippuria, mutta vain hyvin tarkkaan rajatusti ja reseptin niin vaatiessa. Se olisi sellainen mauste, josta ensimmäisenä luopuisin. En käytä sitä itsenäisesti koskaan enkä oikein osaa käyttääkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille

Ja @Kyfi lle toivotaan sormet ristissä viivan vahvistumista!! Selvä viiva aiemmassa testissä kuitenkin jo on, josko laimeempi pissa olis syynä toisen testin negaan..

Mulla on nyt menossa dpo 6. Parina päivänä on jo juilinut vasemmalta puolelta (sama missä ovis tuntui), mutta en jaksa uskoa että voisi kiinnittymiseen liittyä vielä dpo 4 mutta aikaistahan tässä vielä on, josko sitä sunnuntaina testailisi dpo 11. Viime raskaudessa oli täysin blankko dpo 10 niin sillon en ainakaan vielä testaa.. paras olis malttaa maanantaille
Ootko oikiassa ketjussa? :)
 
  • Haha
Reactions: Lunni_
Mulla ne on nämä: valkopippuri ja korianteri.
Mausteisuus on kiva, mutta siinä on vaarana että se seos maistuu kitkerälle. Ja nuo 2 kitkeröittää herkästi. Esim.intialainen ruoka voi maistua herkästi mausteiden takia kitkerälle maustemössölle ja yksittäinen ruoka-aine ei maistu enää.

Tuorekorianterille meinaan silti antaa joskus mahdollisuuden.
Korianteri on hienon makuista, antaa intialaisruokiin oikean säväyksen. Käytän sekä kuivattuja siemeniä että tuoretta, kasvaa puutarhassa yhtä helposti kuin tilli.
Sitruunapippuria. Älytön keksintö!
Ja salvia on pahaa. Rosmariini myös.
Salvia sopii aika rajoitetusti ruokiin mutta rosmariini on ihanaa.

Rakuuna on turha mauste, samoin kardemumma leivonnaisissa (intialaisruokiin kohtuudella käytettynä sopii).
 

Yhteistyössä