Mitä matkatoimistoa olette käyttänyt kun ootte lomaillu etelässä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vatruska harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vatruska harmailee

Vieras
Suunnittelen tässä hiihtolomareissua ja mietintä vailla on minne menis ja kenen matkatoimistoa käyttäsin. Toinen vaihtoehto olis tuo koto suomen lappi.

Etelään jos ollaan menty niin arskamatkoilla. Nyt varattiin toisen firman kautta kotikentältä lähtö ja siihen tuli jos mitä maksua ja lisäkustannusta päälle. :headwall: Hinnaston hintaan rapsahti reilu parisataa lisää maksuja, 2 aikuiselle ja yhdellle 1 vuotiaalle!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Joskus vuonna kuokka ja kirves Tjäreborgia ja Aurinkomatkoja. Nykyisin varaan lennot ja hotellit suoraan netistä.

Suoraan minäkin olen ennen matkat ja hotlat varannut,mutta silloin olen liikkunut Euroopassa ja yksin.
Nyt vaan pitäs ottaa nuo lapset mukaan ja lähteä niiden kanssa yksin tai mie´hen kanssa ,jos vain lomansa saa järjestyä.

Johan tulee kirjotusvirheitä mulla. Mutta noita aurinkomatkoja on mulle muutkin kehassu. En vaan koskaan ole ollu etelän auringossa, joten matkan suunnittelu on paikallaan. Yksin kun olen reissannu Euroopassa,on lähdöt ollu nopeita enkä niitä kovinkaan ole suunnitellut. Lasten kanssa jänskättää lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska harmailee:
Johan tulee kirjotusvirheitä mulla. Mutta noita aurinkomatkoja on mulle muutkin kehassu. En vaan koskaan ole ollu etelän auringossa, joten matkan suunnittelu on paikallaan. Yksin kun olen reissannu Euroopassa,on lähdöt ollu nopeita enkä niitä kovinkaan ole suunnitellut. Lasten kanssa jänskättää lähteä.

Meillä ei oo niitten kautta ollu koskaan mitään ongelmia. Hinta-laatu suhde kohdillaan ja aina tietää mitä saa. Muillenkin järjestäjien matkoilla ollaan oltu, mutta niistä kokemukset on aika vaihtelevia. Jotkut oikein hyviä, ja toiset taas tosi huonoja, siis ihan saman järjestäjän toimesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska harmailee.:
Suoraan minäkin olen ennen matkat ja hotlat varannut,mutta silloin olen liikkunut Euroopassa ja yksin.
Nyt vaan pitäs ottaa nuo lapset mukaan ja lähteä niiden kanssa yksin tai mie´hen kanssa ,jos vain lomansa saa järjestyä.
Riippuu varmaan vähän siitä, mihin päin maailmaa reissun tekee. Jos lähtee lasten kanssa Intiaan, niin matkatoimiston kautta varaaminen voi olla ihan hyvä. Esikoinen kävi just Japanissa ja varasi matkan sekä hotellit netistä. Samoin on tehnyt exä mennessään Jenkkeihin ja minä kans varaan Jenkkilän reissut netistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin sitä matkatoimistoa tarvii..? En ole koskaan käyttänyt, mieluummin suunnittelen itse.

Ainakin kun lasten kanssa lähtee on mukava kun kaikki on valmiiksi järjestettyä. Ei tarvi ihmetellä taksien ym kanssa, vaan kaikki menee jouhevasti.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Tsätsäri, Aurinkomatkat ja Finnmatkat

Näissä ei ole pahemmin eroja.

Tsätsäriltä ja Finnmatkoilta löytyy lapsihotelleja, joissa toimivat lastenkerhot.

Aurinkomatkoilla ruoka koneessa ja kuljetus kohteessa kuuluu matkan hintaan, kahdella muulla saa sitten valita ja maksaa ruuasta ja kuljetuksesta.

Koneet olleet kaikki hyviä esim. Thomas Cook kehuttua Finnairiamme parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin sitä matkatoimistoa tarvii..? En ole koskaan käyttänyt, mieluummin suunnittelen itse.
Kun en ole ennen käynyt etelässä edes lasten kanssa,on mulla valmispaketti ehdoton. Muuten saatan sössiä homman niin, ettei se ole mitään lomailua. Tosin maasta otan tietoa ja paikallisista tapahtumista netin kautta ja muuten suunnittelen sen. Mutta nuo lennot ja hotlat ja siihen kuuluvat jupinat sais joku muu hoitaa.

Itse valitsen lasten kanssa sellaisen matkan, jonka lentoaikataulu on inhimillinen, ei menolentoa, joka perillä myöhään illalla koska paluulento on silloin Suomessa aamuyöllä.

Hotellihuonehan luovutetaan yleensä klo 12.00, ellei saa maksusta lisäaikaa, on ikävä odottaa tuntikausia lentokentälle lähtöä.

On oltu lasten kanssa sekä Tjäre, Aurinkomatkat että Finnmatkat ja syyslomalla mennään Hispanialla. Viimeksi Thaimaa Finnmatkojen kautta oli surkein esitys tähän asti. Hotellihuoneeseen piti mahtua kaksi 2-11-vuotiasta lasta lisävuoteeseen, niin perillä meille tarjottiin 7- ja 10--vuotiaille yksi yhteinen retkisänky. Saatiin sitten pyynnöstä toinen samanmoinen sillä seurauksella, että huone oli täynnä sänkyjä. Finnmatkoille tästä valitin sekä paikan päällä että kotona, mutta vastaus oli semmoista kapulakieltä, ettei siinä mitään tolkkua ollut. Paikan päällä opas ei pannut tikkua ristiin, itse hoidettiin semmoiset olosuhteet, että viikko pystyttiin olemaan. Taisi olla Finnmatkojen matka sekin, kun oli auto varattu etukäteen, ja saatiin ihan jotain muuta kuin oli tilattu. Silloin opas kyllä hoiti homman, mutta yksi päivä meni hukkaan, ei paljon viitsitty ilmastoimattomalla autolla ajella.

Tjären matkat on aina olleet hyvin järjestettyjä ja hinta-laatu-suhde ok. Yleensä lomailemme omatoimisesti, mutta matkat on vaivatonta ottaa pakettina. Opasta harvoin tapaamme lentokenttäbussin lisäksi missään.

Viimeksi oltiin kaksin miehen kanssa ok-matkoilla ja heillä oli erinomainen palvelu sekä Suomessa että Madeiralla.

Tsätsäriltä ja Finnmatkoilta löytyy lapsihotelleja, joissa toimivat lastenkerhot.

Aurinkomatkoilla ruoka koneessa ja kuljetus kohteessa kuuluu matkan hintaan, kahdella muulla saa sitten valita ja maksaa ruuasta ja kuljetuksesta.

finnmatkoilla kuuluu myös kuljetus kohteessa,ruoka lennolla riippu taas lentoyhtiöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja hulina harmaana:

finnmatkoilla kuuluu myös kuljetus kohteessa,ruoka lennolla riippu taas lentoyhtiöstä.

Jep Tuilla lennettäessä ruoka maksaa, Finnairilla ei.

Yhteistyössä