mitä maksaa pystytys?

eli ollaan saatu kahelta talofirmalta nyt tarjoukset, siten, et pystytys ei kuulu hintaan. kun kuitenkin tehään suurelementeistä, niin se rungon pystytyshän kuitenkin tulee sit lisänä ite paketin hintaan. lapplilta arvioivat pystytyksen hinnaksi 1700ekeä, siin ei oo ku vasta seinät pystys ja ristikot päällä. jetalta tulis tuttu myyjä pystyttään kaveriksi 30eken tuntipalkalla. molempiin pitäs käsittääkseni ite hommata nosturi ja telineet mitä tarvii pystytyksen aikana. (siis vuokrata) tietäskö kukaan, mitähän noi arviolta maksavat? ois kiva tietää, ni pystys vähä laskeskeleen kumpi talopaketti kandeis ottaa, kun pakettihinnassa on kuitenkin n.5000 euron hintaero samalla toimitussisällöllä... =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 21:44 vieras kirjoitti:
Kantsii vaan kysellä uudestaan... talomyyjillä on aikasta kiireet ajat!! ;)
Ei ostajan tarvitse ruinata tarjouksia, se kertoo huonosta palvelusta. Itse en menisi enää sellaiseen liikkeeseen missä ei heti oteta vakavasti. Huonoa asiakaspalvelua!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 23:13 iitu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 21:44 vieras kirjoitti:
Kantsii vaan kysellä uudestaan... talomyyjillä on aikasta kiireet ajat!! ;)
Ei ostajan tarvitse ruinata tarjouksia, se kertoo huonosta palvelusta. Itse en menisi enää sellaiseen liikkeeseen missä ei heti oteta vakavasti. Huonoa asiakaspalvelua!
Mä kans kävin yhdessä firmassa (Taloteko Pirkanmaalla) suunnittelemassa meidän projektia. Mies ei ollut mukana enkä ilmeisesti ollut tarpeeksi vakuuttava yksin, koska tarjousta ei ole kuulunut vaikka luvattiin ja sähköpostilla olen yrittänyt kysellä perään. Erittäin huonon kuvan itsestään antavat.
Muutama firma (mm. Kontio) ei ole kans vastaillut, vaikka olen yhteydenottoa pyytänyt. Design-talon edustaja tulee meille kotiin -ehdotti itse- ei tarvi edes lähteä pienen lapsen kanssa minnekään toimistolle!
Pystytyksen hintaan en osaa sanoa mitään.
 
Koittakaapa arvata mimmosessa pyörityksessä talomyyjät juuri nyt ovat...??!
Eivät varmaan aivan tahallaan jätä tarjousta antamatta ;)
Siinä vois monelta "pojalta" mennä samassa vauhdissa pää pyörälle :whistle:

Mut siis meille tuli ainakin K-raudan Omatalo edustaja ihan kotiin, Jetalta tuli kotiin ja myös Jukalta tuli kotiin tekeen tarjous, mut, siis me kyseltiin noita tarjouksia jo helmikuussa ja paketti tuleekin sit elokuun lopussa :whistle:
Tää aika on varmaan vähä "huonoa" aikaa kysellä tarjouksia, kun taloja menee eniten kaupaksi näin alkukesästä ja keväästä! Joten ei nyt heti anneta isoa miinusta, vaan mikä estää soittamasta ja kysymästä et onkohan meidän tajous millä mallilla tms...?? :D
Jos nyt on jo noin tiukat pipot päässä, niin mitä se on sit kun taloa rakennetaan....??? Veikkaan et monet saavat vielä soitella monenkin asian perään..... ;)
 
meillä jetan myyjä tuli kotia. lapplilta kaks kertaa myyjä on antanut ajan lapplin toimistolle et antaa tarjouksen ja molemmilla kerroilla mies menny turhaan sinne, myyjä "ei oo muistanu" sopineensa tapaamista..ja ollut juuri menossa "puku-herrojen" kans johonkin. :headwall: sit tekstiviestinä ilmoitti n.suunnilleen paketin hinnan ilman pystytystä. k-rautaan mies tänää soitti, kun oli puhe et viime viikon loppuun mennessä ois tullu tarjous, ja tarjousta ei edelleenkää ollu saatavana ja sanoivat ottavansa yhteyttä kunhan saavat laskettua. no, myöhästä meille enää muiden myydä, otetaan paketti jetalta. jetan myyjällä ainakin on halua palvella meitä.
 
niin ja unohtu laittaa, et se mitä täs ajoin takaa, niin vaik ois kuinka kiireinen myyjä tai muu vastaava taho, niin ei pidä asiakkaalle luvata "kuuta taivaalta", jos siihen ei kuitenkaan pysty. et sen verran "tiukka pipo" mul ainaki on, et odotan,et jos jotai luvataan, niin se myös pidetään. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 15:37 sieppo kirjoitti:
eli ollaan saatu kahelta talofirmalta nyt tarjoukset, siten, et pystytys ei kuulu hintaan. kun kuitenkin tehään suurelementeistä, niin se rungon pystytyshän kuitenkin tulee sit lisänä ite paketin hintaan. lapplilta arvioivat pystytyksen hinnaksi 1700ekeä, siin ei oo ku vasta seinät pystys ja ristikot päällä. jetalta tulis tuttu myyjä pystyttään kaveriksi 30eken tuntipalkalla. molempiin pitäs käsittääkseni ite hommata nosturi ja telineet mitä tarvii pystytyksen aikana. (siis vuokrata) tietäskö kukaan, mitähän noi arviolta maksavat? ois kiva tietää, ni pystys vähä laskeskeleen kumpi talopaketti kandeis ottaa, kun pakettihinnassa on kuitenkin n.5000 euron hintaero samalla toimitussisällöllä... =)
Niin kun nyt tarkemmin luin tuon ekan kirjotuksesi niin ymmärrän et minkä takia teillä oli niin kiire saada Jetan kanssa kaupat tehtyä ;)
En vain ymmärrä et minkä ihmeen takia pitää sit edes hinnoitella muualta jos on tuttu Jetalla myyjänä??? Kun kumminkin kallistuu sinne jetan puolelle loppupelissä???!
Et on mun mielestä ihan omaa "syytään" jos ei viitsi odotella talomyyjää ja sit vaan haukkuu suoralta kädeltä.... ja kaupt on "periaatteessa" Jetan kanssa tehty...!?
Voin vain todeta että meitä on moneen junaan ja monet jäävät vielä asemallekkin ...... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 22:07 vieras kirjoitti:
Niin kun nyt tarkemmin luin tuon ekan kirjotuksesi niin ymmärrän et minkä takia teillä oli niin kiire saada Jetan kanssa kaupat tehtyä ;)
En vain ymmärrä et minkä ihmeen takia pitää sit edes hinnoitella muualta jos on tuttu Jetalla myyjänä??? Kun kumminkin kallistuu sinne jetan puolelle loppupelissä???!
Et on mun mielestä ihan omaa "syytään" jos ei viitsi odotella talomyyjää ja sit vaan haukkuu suoralta kädeltä.... ja kaupt on "periaatteessa" Jetan kanssa tehty...!?
Voin vain todeta että meitä on moneen junaan ja monet jäävät vielä asemallekkin ...... :whistle:
käsitit väärin. jetan myyjä ei niin tuttu oo, etteikö esim. joltai toiselta talofirmalta ois voinu saaha halvempaa tarjousta. niinku lapplin myyjän arvio olikin, et ite paketin hinta oli sen n.5000ekee halvempi. mut lapplilla "kaikki" muu oli sit sen hintasta, et paketin loppusumma tuli samanhintaseksi mitä jetalla. kilpailuttamisen alussa jetan hinta iteasiassa oli yli kymppitonnin kalliimpi kuin muualla, mut kantsi tosissaan kilpailuttaa.. lapplin paketti oli laskettu alusta lähtien siten, että paketin toimitus tulee lapplin tehdaspaikkakunnalle, eli "normaalia" halvemmalla. se, miks sen kans on "niin kiire" on, et kunnilla kesälomat painaa päälle ja meillä rakentaminen venyis kuukaudella, jos ei tän kuun loppuun mennessä ois rakennuslupahakemuksia taskussa. ja tämä sama ilmoitettiin joka paikkaan mistä tarjous pyydettiin. eli yhtenä ehtona oli asioiden toimintanopeus. se mikä kilvan ratkaisi jetalle oli palvelu! että eipäs tehä sielläkään suunnassa syyttäviä päätelmiä oletusten perusteella. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 23:13 iitu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 21:44 vieras kirjoitti:
Kantsii vaan kysellä uudestaan... talomyyjillä on aikasta kiireet ajat!! ;)
Ei ostajan tarvitse ruinata tarjouksia, se kertoo huonosta palvelusta. Itse en menisi enää sellaiseen liikkeeseen missä ei heti oteta vakavasti. Huonoa asiakaspalvelua!
Käänteisesti voisi ajatella että "hyvillä talopaketeilla ja niiden myyjillä sekä pystytysporukoilla" on jo kalenterit täynnä ja rupusakki vielä ilman töitä ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.06.2006 klo 15:36 ohikulkija kirjoitti:
Käänteisesti voisi ajatella että "hyvillä talopaketeilla ja niiden myyjillä sekä pystytysporukoilla" on jo kalenterit täynnä ja rupusakki vielä ilman töitä ;)
palveluammatissa ei käsittääkseni ole asiaan kuuluvaa kohdella asiakasta "olankohautuksella" vaik kuinka ois kalenterit täynnä. Jos "kalenteri on täynnä", niin senkinhän voi asiallisesti ilmoittaa, se osottaisi mun mielestä oikeanlaista asennetta myyjän työhön, ei se, että luvataan yhtä ja toista ja mitään ei kuitenkaan saa.

ps.mä pidän rehellisestä ja suorasta toiminnasta. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.06.2006 klo 15:54 sieppo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.06.2006 klo 15:36 ohikulkija kirjoitti:
Käänteisesti voisi ajatella että "hyvillä talopaketeilla ja niiden myyjillä sekä pystytysporukoilla" on jo kalenterit täynnä ja rupusakki vielä ilman töitä ;)
palveluammatissa ei käsittääkseni ole asiaan kuuluvaa kohdella asiakasta "olankohautuksella" vaik kuinka ois kalenterit täynnä. Jos "kalenteri on täynnä", niin senkinhän voi asiallisesti ilmoittaa, se osottaisi mun mielestä oikeanlaista asennetta myyjän työhön, ei se, että luvataan yhtä ja toista ja mitään ei kuitenkaan saa.

ps.mä pidän rehellisestä ja suorasta toiminnasta. =)
Joo kyllähän mäkin rehellisyydestä pidän ja arvostan, mutta ei viilata taas pilkkuja!
Huomaa ettet ole asiakaspalvelu työssä itse :attn:
Itse olen kyseisellä alalla töissä ja tiedän ettei sitä kyllä voi kaikkia muistaa ja ehtiä tehä.... toki kyllähän sitä pitäisi... mutta.... joskus on vain niin kamalasti töitä, että valitettavasti joku asia saattaa jäädä tekemättä... me ihmisethän kun emme ole erehtymättömiä, vai oletko kenties sinä??? :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.06.2006 klo 19:10 vieras kirjoitti:
Joo kyllähän mäkin rehellisyydestä pidän ja arvostan, mutta ei viilata taas pilkkuja!
Huomaa ettet ole asiakaspalvelu työssä itse :attn:
Itse olen kyseisellä alalla töissä ja tiedän ettei sitä kyllä voi kaikkia muistaa ja ehtiä tehä.... toki kyllähän sitä pitäisi... mutta.... joskus on vain niin kamalasti töitä, että valitettavasti joku asia saattaa jäädä tekemättä... me ihmisethän kun emme ole erehtymättömiä, vai oletko kenties sinä??? :LOL:
kas kun satunkin oleen palvelu-alalta. ;) ja se mitä täs nyt käsitellään, eli lähinnä sen lapplin myyjän käytöstä, niin yhen kerran mekin oltas se vielä pistetty erehdyksen piikkin, mutta toisella kertaa emme enää pistäneet. =) lapplissa talopakettina ei oo vikaa, niinku ei monessa muussakaan, suht samalaisista rakenteistahan ne tehään. mut se myyjän toimintatapa... :x niin ja erehtyviähän ihmiset ovat, jopa minä... :whistle: ja mä jopa myönnän erehtyneeni, silloin kun sitä olen. ;)
 

Yhteistyössä