mitä maksaa lapsettomuuden hoito???

• Viestiketjun aloittaja lapseton-83
  • Ensimmäinen viesti
lapseton-83
siis tietenkin se riippuu mitä kaikkea kokeillaan ja on vaivana, mutta suurinpiirtein. Lähinnä kiinnostaa tietää, onko yksityinen paljon kalliimpi? saako kelalta korvauksia? oon 25 ja vuosi yritetty tuloksetta...

!
Se voi maksaa mitä tahansa satasesta moneen kymmeneen tuhanteen. Riippuu todellakin siitä, mitä tutkimuksia tehdään, mitä niissä selviää, riittääkö esim. joku lääkekuuri, joudutaanko tekemään useita koeputkihedelmöityksiä, jne.

No tämä 2,5kk pötkylä, joka nyt rinnallani aamuruokailee tuli maksamaan n. 5000euroa. :heart:

Ja me pääsimme aika helpolla. Takana muutamia inssejä, lääkkeellisesti avustettuja kiertoja ja yksi ivf. Meidän hoidot tehtiin Väestöliitossa eli yksityisellä.
Lääkemaksukatto on n. 650e vuodessa ja sen jälkeen niistä ei muutamaa euroa enempää mene. Kela korvaa kyllä hoitoja ja yksityisen puolen hinnat näet esim. Väestäliiton sivuilta. Julkisella maksettavaksi jää esim. poliklinikkamaksut.

Finttu
Juu, se voi maksaa lähes mitä tahansa 15?:n ja monen tonnin väliltä.
Aloittaa kannattas varmaan siitä 15?:n hintaisesta ovulaatiotikku paketista ja sitten siirtyä siihen 60-70? maksavaan siemennesteanalyysiin.

Boogyman
Väestöliitosta pidin minä eniten ja tässä heidän hinnat..sijoittuu noin puoleenväliin julkisen ja yksityisen välillä
http://www.vaestoliitto.fi/lapsettomuus/hinnat/

Finttu
Moi Raitis!
Juu, on Fantti olo (tällä hetkellä +14 kg). On täs ny vielä 5 kokonaista viikkoa jäljellä (nyt 34+4 tai jotain).

Hassua (?) kyllä, mulla ei oo hajuakaan, mitä tää muksu on tullu maksamaan. Vahvasti uskon kuitenkin, että on se kannattanut. Maksoi mitä maksoi.

tsemppiä!
Kannattaa tosiaan aluksi hakeutua omaan terveyskeskukseen. Siellä voidaan ottaa verikokeita ja laittaa lähete ultraan, sekin auttaa jo selvittämään, että ovuloitko, onko pco:ta...ei tarvi sit noista maksaa väestöliitolla tms. Sitten voit myös pyytää lähetteen omaan sairaalaan lapsettomuus-puolelle, mutta sinne on jonoa, lyhimmillään voi selvitä 5-6kk.n odotuksella, mutta voi päästä vasta vuodenkin päästä.

Yhteistyössä