Mitä mä tuolle ripuloivalle lapselle tarjoan?!

  • Viestiketjun aloittaja Vieras23
  • Ensimmäinen viesti
Vieras23
Ollu ripulilla jo neljä päivää ja ei tahdo mitään suostua syömään. Maitoa vaan jois. Lapsi on 3vuotta. Muuten on ihan virkku ja reippaan oloinen etten olis muuten huolissaan.
 
"luppis"
tarjoa aivan mitä tahansa.. ite tykkään vatsataudissa syödä hedelmiä.. mandariinit, viinirypäleet, kiivi, vesimelooni.. aivan kaikkea missä on nestettä niin tarjoa.. sipsit, popparit, suolakeksit taasen takaa sen että suolatasapaino pysyy tallella..

ripuloivalle lapselle tarjotaan sitä mitä haluaa.. ei ruveta miettimään mitään sen kummemmin.. ja jos kerta ripuli noin kauan kestänyt niin voisit toki lekurilla käyttää ja kysyä sieltä neuvoja.. imodiumia voit myös kokeilla josko auttais (mutta tähän on saatava lääkärin hyväksyntä!!!)
 
"vieras"
Ootko kokeilly Floridralia? Se on semmosta "ripulijuomaa", joka maistuukin ihan hyvälle. Siinä on kaikkia tarvittavia mineraaleja sun muita. Rauhottaa myös sen mahan.
 
vieras23
ok. Meillä ole kukaan ruvennu juomaan nuita ripulijuomia joten en edes yritä. Keitän mustikkasoppaa ja puuroa. Ja poppareita löytyy niin kokeilen niitä.
Mut pelkkää maitoa en aanna.
 
Kuten yllä jo sanottu, mitä vaan lapsi suostuu ottamaan. Itse olen lapsella välttänyt maitotuotteita, koska ne tuntuvat tulevan "suoraan ulos". Ja maitohappobakteeria (Gefilus, Rela..) kannattaa antaa potilaalle.

Tuo jo mainittu Floridal on hyvä tuote, sillä saa huolehditua nestetasapainosta ja se sisältää myös maitohappobakteereita.
 

Yhteistyössä