Mitä mä teen???

  • Viestiketjun aloittaja voi ei!
  • Ensimmäinen viesti
voi ei!
Tässä on nyt todella vaikea tilanne. Kerronpas siis tiivistettynä kaiken oleellisen.

Minä ja mies, naimisissa, meillä maailman ihanin ja rakkain tyttönen 1v2kk ja olen siis tällä hetkellä hoitovapaalla. Alunperin oli tarkoitus, että olen hoitovapaalla vielä kesän ja kesällä alan katella töitä ja syksyllä alottaisin, tai kesän lopulla-syksyllä, miten nyt vaan on tarjolla työtä. No, sitten kuitenkin mies alkoi vaatia minua töihin, nyt ja heti. Tehtiin sopimus, että haen miehen tehtaalle töihin (metallialan tehdas) jotta saisin mahdollisesti paikan nyt ja heti niin pääsisin töihin. No, sitten sovittiin miehen kanssa että jos sinne pääsen niin tekisin töitä heinäkuun loppuun saakka, eli elokuun sitten vielä olisin kotona lapsen kanssa. Lapsen hoitojärjestelyt on ihan auki elokuulta ja itsekin tahtoisin vielä vähän lomailla kesällä ennen sitä työrupeamaa jonka aloittaisin syksyllä sitten. No, nyt mies sitten vaatimalla vaatii että tekisin töitä sen elokuunkin, ja että haastattelussa sanoisin että voin olla niin kauan kuin vaan mahdollista. Vaatiiko mies nyt liikaa, vai olenko minä jotenkin tyhmä kun haluan kuitenkin olla vielä kotonakin kesällä muutaman viikon?!?

Mies sanoo, että ne ei tehtaalla ota myö töihin ollenkaan, jos en ole elokuutakin töissä. No, torstaina on haastattelu ja siihen mennessä pitäs tietää että mitä sanon?? Kun todella ne tytön hoitojärjestelyt on ihan auki :(
 
ap.
Pahoittelen sekavaa kirjoitustyyliä :( Olen vaan niin hermostunut tällä hetkellä, että ei jaksa ajatella niin tarkkaan mitä kirjoittaa.

Siis mies on siellä tehtaalla jo töissä. Nyt minä haen sinne. Ja tosiaan omasta puolestani voisin lopettaa työt heinäkuun lopussa tai sitten olla elokuussa töissä vielä viikon-pari, mutta mies vaatii, että olisin koko elokuun, jotta ottaisivat minut, muuten eivät kuulemma ota.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Miksi sun sinne töihin pitää mennä kun et tunnu haluavan? Ole vielä ainakin vuosi hoitovapaalla?
Voi kun olisikin mahdollista taloudellisen tilanteen vuoksi. :( Ja kerta mies vaatii töihin, ja sanoo ettei tahdo olla ainoa elättäjä, niin pakkohan se sitten on mennä, mutta onko pakko koko kesäksi. En millään tahtois.
 
mur
äh, älä mee töihin, jos et ite halua. miten sun miehes nyt tolleen vaatii, että pakko mennä töihin, ei kai se voi pakottaa? sano, että kerkeet olla töissä vielä monen monta vuotta jatkossa ja haluut nauttia olosta lapsen kanssa nyt ku vielä on mahdollisuus!!
 
vieras
Kaupunkihan järjestää hoitopaikan, eihän se siitä ole kiinni, vaan siitä haluatko sinä töihin.

Itse opiskelen ja olen koko kesän töissä. Ei ole mukavaa, mutta elämä ei ole aina mukavaa. Varsinkin jos on asuntolainaa, niin on vaan tehtävä töitä enkä voi olettaa, että mies kaiken maksaisi jos kerran töitä on. Oisko tuo sinun työ vuorotyötä vai onko esim. viikonloput vapaat? Minusta tuo sinun mies on oikeassa. Useinkaan työpaikalle ei oteta jos alkaa valitsemaan milloin on töissä milloin lomalla, vaikka palkattomallakin.
 
ap.
Niin ja lisään vielä sen verran, että lapsi on menossa miehen vanhemmille hoitoon, joten hoitopaikka onneksi tuttu. Mutta kun käsitin vähän, että haluavat olla elokuun ja reissata, joten sitten hoitojärjestely ei onnistuisi, enkä haluaisi sitten viedä kuukaudeksi oudolle ihmiselle hoitoon.
 
v
Kuka lapsen hoitaa kesällä ja kuka syksyllä? Miksi elokuu siinä välissä on ongelma? Miehesi on varmaan oikeassa siinä, että töiden saaminen voi olla mahdotonta, jos et ole valmis olemaan vielä elokuulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Miksi sun sinne töihin pitää mennä kun et tunnu haluavan? Ole vielä ainakin vuosi hoitovapaalla?
Voi kun olisikin mahdollista taloudellisen tilanteen vuoksi. :( Ja kerta mies vaatii töihin, ja sanoo ettei tahdo olla ainoa elättäjä, niin pakkohan se sitten on mennä, mutta onko pakko koko kesäksi. En millään tahtois.
Kuulostaapa kurjalta. Mutta mun mielestä myös oudolta, mä ainakin päätän ihan itse milloin haluan mennä takaisin töihin ja milloin olla hoitovapaalla. Sun mieskö ei yhtään arvosta että hänen lapsensa saa pienenä olla kotona? :(
 
yks
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Niin ja lisään vielä sen verran, että lapsi on menossa miehen vanhemmille hoitoon, joten hoitopaikka onneksi tuttu. Mutta kun käsitin vähän, että haluavat olla elokuun ja reissata, joten sitten hoitojärjestely ei onnistuisi, enkä haluaisi sitten viedä kuukaudeksi oudolle ihmiselle hoitoon.
Jatkaisiko miehen vanhemmat hoitoa syksyllä? Eikö miehesi voisi pitää kesälomaansa elokuussa?
 
v
Mihin lapsi menee syksyllä hoitoon? Elokuu on yleensä paras kuukausi aloittaa hoito, koska silloin ryhmät ovat uusia ja ryhmän mukaan pääsee silloin helpommin kuin keskellä vuotta. Parhaat hoitopaikat vapautuvat myös silloin. Keskellä vuotta saa sellaiset paikat, jotka eivät ole muille kelvanneet - tämä on oma kokemus.
 
hm
Minä ajattelen, että jos saa tänä päivänä töitä on tosi onnekas, ja ei voi vaatia sellaista, että olen vaan touko kesä heinäkuun töissä ja sitten jään lomalle, kun lomaa ei ole kertynyt.

Eli jos oikeasti haluaa töitä niin silloin varmaan suostuu olemaan töissä nyt kun kesälomaa ei ole vielä kertynyt. ja lapsen hoidon suhteen asiat tuntuvat olevan kondiksessa. elokuuksi ehtii vielä hankkia hoitajan. (tai entäs miehen kesäloma? jos hän pitäisi loman elokuussa ja hoitaisi lastaan?

Sitten taas miehen yhtäkkinen vaatimus. se tuntuu julmalta jos oikeasti ei ole tosi kova rahapula. Eli tuntuu väärältä siinä tapauksessa, että käytte ulkomaanlomilla tai ostelette paljon kaikkea. jos taas elätte vaatimattomasti syöden paljon kasviksia, juureksia, puuroja, normaalia ruokaa ja ette ostele turhaa ja silti raha ei riitä, niin silloin miehesi on oikeassa, ja kai sinne töihin on mentävä.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mihin lapsi menee syksyllä hoitoon? Elokuu on yleensä paras kuukausi aloittaa hoito, koska silloin ryhmät ovat uusia ja ryhmän mukaan pääsee silloin helpommin kuin keskellä vuotta. Parhaat hoitopaikat vapautuvat myös silloin. Keskellä vuotta saa sellaiset paikat, jotka eivät ole muille kelvanneet - tämä on oma kokemus.
Elokuulla lapsi menee hoitoon joko pph:lle tai sitten miehen vanhemmat jatkavat hoitamista. Kun ollaan miehen kanssa puhuttu, että muutettaisiin täältä korvesta pois, joten sekään ei ole vielä siis varmaa.
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoisin, että aloitan elokuun puolivälissä.
No mutta kun kyse on nyt kesätyöstä, ei sen pidemmästä työsuhteesta. Eli elokuun puolivälissä heitetään kaikki kesäduunarit pois tehtaasta.
olisitko taas sitten kotiäiti syyskuussa? vai miten ajattelitte?
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoisin, että aloitan elokuun puolivälissä.
No mutta kun kyse on nyt kesätyöstä, ei sen pidemmästä työsuhteesta. Eli elokuun puolivälissä heitetään kaikki kesäduunarit pois tehtaasta.
olisitko taas sitten kotiäiti syyskuussa? vai miten ajattelitte?
Kuten edellä kirjoitin, kesällä hakisin työpaikkaa, joka enemmän miellyttää, joko täältä tai sitten muualta. Eli kotiäitiys ei edes jatkuisi. Kuin sen elokuun, kun lapsella ei ole hoitajaa. Ja todellakin, voin ihan suoraan sanoa, että itsekin haluan olla kotona ja lomailla ja olla lapsen kanssa vielä hetken, ennenkuin aloitan syksyllä sen työrumban. Eli, ajattelen myös itseäni ja omaa jaksamistani. Olenko nipo??
 

Yhteistyössä