Mitä mä teen? Lapsella on vesirokko ja töihin on vietävä sairasloma lappu joka ikisestä poissaolosta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Soitat ajan ja menet! Kyllä sinne vaan on mentävä. Oksennustaudissa olen neuvolaan sanonut, etten tosiaan tule käymään, että saat lähettää tätin tänne tutkimaan sairautta :)

mä oon raskaana ja en oo sairastanu vesirokkoa, joten olisi hienoa jos ihmiset ei liikkuisi vesirokkoa sairastavien lastensa kanssa julkisilla paikoilla... vesirokon kun sairastaa raskaana, on mahdollisuus sikiövaurioihin, ts. lapsi syntyy kehitysvammaisena :(

Vesirokosta en tiedä,mutta mä jouduin ainakin vatsatautisen lapseni viedä neuvolaan. Sanoivat ettei enää lähetä postissa sairaslomalappua, vaan haluavat nähdä lapsen. Ennen meiltä sai nimittäin soittamalla sen todistuksen. Eli varmaan vähän neuvola kohtainen tämäkin menettely...soita niin selviää:)

Täällä on käytäntö, että vesirokon iskiessä soitetaan neuvolaan ja siellä hoitaja kirjoittaa todistuksen. Toinen vaihtoehto on soittaa terveyskeskukseen ja kysyä sieltä, kuinka toimitaan.

Itse olen saanut lääkäriltä reseptin antihistamiineihin yhdelle meidän lapsista vesirokon aikaan (ei saanut nukuttua yöllä kutinaltaan) lääkärin näkemättä lasta. Tosin tuo samainen lääkäri tuntee kyllä meidän kaikki lapset neuvolan ja koulunkin kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja sini:
mä oon raskaana ja en oo sairastanu vesirokkoa, joten olisi hienoa jos ihmiset ei liikkuisi vesirokkoa sairastavien lastensa kanssa julkisilla paikoilla... vesirokon kun sairastaa raskaana, on mahdollisuus sikiövaurioihin, ts. lapsi syntyy kehitysvammaisena :(

Näinhän se on. Siinä vain on se huono puoli, että se tarttuu jo kauan ennen oireita, joten kantajia on ympärilläsi tähän aikaan vuodesta PALJON :(

Yhteistyössä