Mitä mä ostan kuiva-ainekaappiin ja pakastimeen?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Mun pitäis mennä tänään täydentämään kuiva-ainekaappi ja pakastin täyteen kaikkea mikä säilyy kauan, mutta en keksi yhtään mitä pitäis ostaa :O . Voi sitten jonkin aikaa tehdä rattailla vaan pienempää täydennys keikkaa.

Makaronia, riisiä, puurohiutaleita..?
Tonnikalaa, ananasta, muuta?
Säilyke punajuuri, muuta?
Pakastimeen?

Kysyn tätä myös uusien ruoka-aineideoiden toivossa?

No mitä teillä syödään?

Minä ostan jauhoja, puurohiutaleita ja mysliä. Kuivahiivaa ja mausteita. Puuroriisit ja makaroonin. Kaakao, sokeri ja tee. Tonnikalaa, ananasta tahi punajuuria ei tartte. Ellet nyt niitä tykkää muuten aina ahmia. Sitten voit laittaa listaan oliivit, tomaattikastikkeen, sinapin/öljyn/ketsupin, näkkileivät, keksit,

Pakastimessa on marjoja, lihaa, einesten loppuja, katkarapuja ja vierasvarapusseja (pullaa, karjalanpiirakoita, jne), pakasteperunoita ja vihanneksia

Kulje ruokakaupassa kaikki käytävät läpi ja ota mieleiset ruoka-aineet kärryyn :D

Pakkaseen: perunasipulisekoitusta, pinaattikeittoa, fileekalapuikkoja, kalakuutioita, voihan sinne heittää makkaraa ym lihatiskiltä, keittojuureksia...........jätskiä pitää aina olla :p

noo
Pastaa, riisiä, UncleBensin valmiskastikkeita, Barillan pestoa, kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä, jauhoja, keksejä, suklaata, sipsejä.
Oolannin pakastelihapullia, kotipastaa, kalapuikkoja, pakastepitsoja, pakastepullia, pakastepasteijoita, perunasipulisekoitusta, miniporkkanoita, maissia, jäätelöä, leipää. Marjoja sinne laitetaan sitten kesällä.

Kuivakaapissa meillä on aina: riisiä, pastaa ja makaroonia, linssejä, kik-herneitä, vihreitä herneitä, kauraleseitä, kaurahiutaleita, ohrahiutaleita, ohraryynejä, ruisjauhoja, ohrajauhoja, vehnäjauhoja, tomaattimurskaa, sokeria, hunajaa, näkkäriä tai hapankorppuja, tonnikalaa, hedelmäcocktailpurkkeja, ananaspurkkeja, tomaattipyrettä, liemikuutioita ja sitte tietty teetä, kahvia ja kaakaota. Nyt oon menossa ostamaan myös quinoaa. myös aurinkokuivattuja tomaatteja yrttiöljyssä löytyy, sardiineja, herkkukurkkuja.

Pakastimessa on aina: vihannessekoitusta, peruna-sipulisekotusta, seitiä, katkarapuja, herneitä, papuja, keittojuureksia, suikalejuureksia, pinaattikeittoa, lohta, kanaa, possua, naudanlihaa, jauhelihaa, kukkakaalta, parsakaalta, herne-maissi-paprikaa, niitä jädejä (lidlin pikkupuikkoja).

ei tuosta vissiin puuttunu mitään enää?

Rollolainen
Mä ainakin ostan pakastimeen lihat ,kalat ja makkarat enkä vaan pelkkiä valmisruokia. pakastimessahan ne säilyy.
kuivatuotteita ostetaan sen mukaan mitä tykästään syyä. nehä säilyy vaikka kuinka kauan

ap
Kiitos vinkeistä! Mua on alkanut kiinnostamaan noi linssit ja kikherneet. Koskaan en ole käyttänyt mutta kastikkeisiin niitä kai laitetaan ja terveellisiäkin ovat?
Jotain kuivattua hedelmä-pähkinä sekoitusta ostin juuri, mutta niissähän on lisättynä sokeria eli eivät sittenkään ole kovin terveellisiä. Vai?
Myös auringonkukan siemenet yms kiinnostavat jos sitä alkaisi leipomaan joskus itse jotain terveyssämpylöitä. Täytyypä etsiä reseptejä.

Yhteistyössä