Mitä lapsuudenkotisi/vanhempiesi tapoja ym. et voi nyt itse perheellisenä ymmärtää?

• Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
Kun olin pieni, äiti ei puhunut ikinä mitään seksiasioista, kuukautisista tms. Kaikki piti itse opetella:D. Ja outoa tässä on se, että nyt kun omat lapset alkaa olla siinä iässä (ja meillä puhutaan rennolla otteella asioista, vaikka se välillä onkin mulle vaikeaa), niin mumma on alkanut pitämään "terveysoppitunteja mun ja siskon lapsille... :O

"äitimuori"
Vanhempieni pihiä elämäntyyliä. Aina on ostettu halvinta. Vaatteet suorastaa järkyttäviä rytkyjä, mitään luksusta ei ostettu itselle eikä lapsille, ei matkusteltu, aina puhuttiin niistä herroista, joilla on varaa ja me tavalliset ollaan köyhiä ja blaa, blaa. Töitä ovat kuitenkin iät ja ajat tehneet ja varaa on nytkin vaikka mihin, mutta kun pitää olla niin köyhää.
Meillä oli ihan samanlaista. Vaatteetkin käytettiin niin puhki, että riekaleet vain jäi jäljelle niistä ryysyistä.

surkea lapsuus
isä "kasvatti" lapsia haukkumalla, vähättelemällä, alistamalla ja ivaamalla sekä tietenkin riuskalla fyysisellä väkivallalla (lyömistä, repimistä, kuristamista, lattiaa pitkin tukasta vetämistä ym) ja äiti vain katsoi vierestä ja laittoi telkkaria kovemmalle kun ei kestänyt kuunnella lastensa tuskanhuutoja!!!
Isäni on siis narsistista vielä pahempi painos, lähinnä varmaan psykopaatti joka nauttii voidessaan tuottaa toisille kipua ja kärsimystä.

Arvatkaa vaan olenko enää aikuisiällä tekemisissä - tämä meno ei siis jäänyt sinne lapsuuteen vaan vieläkin on isä kurkussa kiinni jos sille uskaltaa sanoa jostain vastaan...

mutta tuo ylläoleva oli 70-luvun mittakaavassa "normaalia". Pitihän sitä lasta hakata ettei vaan tule lapsesta liian ylpeä...

Yhteistyössä