Mitä lahjaksi 85-vuotiaille vanhuksille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äpä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äpä

Vieras
Isovanhempani ovat vielä täällä maan kamaralla. Tuskin toivovat mitään joululahjaksi. Haluan silti muistaa jollain. Aiempina vuosina olen lähettänyt aika huonoja lahjoja omasta mielestäni, kynttilöitä ja joulukahveja sun muuta. Eivät he tavallaan tarvitse enää yhtään mitään ja ovat sen sanoneetkin. Silti, mitä heille voisi ostaa?

Mun mummani 87v tykkää kovasti musiikista ja kirjoista. Joku romaani tai esim Juha Tapion levy taitaa hänen lahjapaketistaan tänä jouluna löytyä.
Tai pullo hyvää konjakkia.

Tai iso kasa kryptoja..

Eivät he tavallaan vissiin luekaan mitään, kun ei huvita... ja musiikkimausta en oikein edes tiedä. Ovat hyvin vanhanaikaisia, eivät välttämättä edes osaa cd-levyjä soittaa.. vaikeaa. Toisin on ukkini, hän on ihan nykykehityksessä mukana! :D

Kiitos oikeasti ideoista, mutta tää on niin vaikea tapaus, ettei mikään oikein ole sopivaa... jalkahoitoon eivät jaksa mennä.. Lastenlapsia on yksi kappale. Kalenteri-idea voisi toimia! :)

Villasukat, torkkupeitto tai vaikkapa hartiahuivi ;) Jotain lämpöistä siis. Siinä iässä veto viluttaa ja kolottaa. Tai vaikkapa jotain lämmittävää ja rentouttavaa voidetta..

En ole kun vuoden myöhässä mutta jos joku muu tätä tarvitsisi vaikka tänä vuonna, minunkin piti viime vuonna ostaa lahja 90v vanhukselle ajattelin samaa että ei enää tarvitse mitään. Huono näkö ja kuulokin on eli ei kannata mitään albumiakaan tehdä. Itse ostin tuollaisen toisenlaisenlahjan ---> http://www.toisenlainenlahja.fi/fi/?gclid=COrFyamz4aQCFYeFDgodWDeVdw
Tuolta saa eri hintaluokkaisia lahjoja ja menee hyvään tarkoitukseenkin, vanhuksetkin tykkäävät kun muistoksi lahjasta jää tuo kortti :)

Keeppi, villasukat tai tohvelit. Pyörätuolilla liikkujalle muhvi.
Konjakkia, viskiä, liköörikonvehteja. Suosimaansa kahvilaatua.

Kaikkein paras lahja on aika. Käykää kylässä useammin.

Anna kuponki kortti, jossa 5 eri asiaa .
#1 Lounas vierailu johonkin ravintolaan , johon on helppo mennä vaikka rollaattorilla.
#2 Have vanhus kävelylle ja ota pikku pala syömistä ja juomista mukaan vaikka puiston penkille.
#3 Anna lajakortti jalkahoitajalle ja vie / tuo
# 4 Pyydä ulos kahville ja leivokselle vie ja tuo jos itse ei pääse liikkumaan.
#5 Boonus : Imuroi kerran kuussa

Alkuperäinen kirjoittaja elon päivät luetut;18310940:
eivätköhän ole sen ikäisiä ettei heille kannata enää mitään ostaa:)

Sun elonpäiväsi voivat olla luetut vaikka jo tänään, kun jäät auton alle, joten eipä sullekaan kannata mitään ostaa. :)

Yhteistyössä