Mitä kuuluu perinteisesti antaa lahjaksi vauvan saaneelle?

• Viestiketjun aloittaja "Mirkku"
  • Ensimmäinen viesti
dddd
ehdottomasti vaippapaketti! niitä tarvii aina, ja useimmilla on jo vaatteita vauvalle omasta takaa! ja vastasyntyneiden bodyt muutenkin mahtuu sen kaks viikkoa ehkä päälle, eli hyvin pienelle käytölle jääpi.. (voi toki ostaa isommankin juu)
Meidän vauva sai vaippaihottumaa kertakäyttövaipoista, joten ei voinut käyttää valmisvaippoja. Kestovaipat oli meillä käytössä.

"voi elämä"
[QUOTE="lissukka";30194849]Ei missään nimessä kannata viedä vaippapakettia jos ei tiedä mitä merkkiä käyttää. Meillä ei käynyt muumi vaipat ja ystävä toi niitä, kun ei ollut kuittiakaan tallessa niin roskiiinhan ne meni kun niistä tuli niin paha ihottuma vauvalle, vie mielummin vaikka rahaa sille on aina käyttöä etenkin nuorella perheellä.[/QUOTE]

Ei hyvää päivää. Roskiin!?
Anteeksi ot, mutta olen järkyttynyt. Ei sitten tullut mieleen antaa niitä jollekin? Viedä neuvolaan? Laittaa fb annetaan kirppikselle kotoa hakien, jos ei autoa? Miksi ihmeessä roskiin?

Muutenkin ihme ketju, suomalaiselle voi mitään antaa :D
Ei suklaata, kun äiti saattaa masentua herkuista, kun haluaa laihduttaa.
Ei vaatteita, kun menevät niin vähän aikaa eikä välttämättä mieluisia.
Ei siivousta tai apua, ettei vaan ole häiriöksi...

vieras...
Perinteisestä en tiedä. Esikoisille olen vienyt vaatesetin ja/tai kuvioharsoja. Ei-esikoisille haluan toiveen tai vihjeen tai vastauksen suoraan kysymykseen (tarvitsetteko vaatteita? entä leluja? onko talvivaatteet? aiotteko käyttää kestovaippoja?), koska turhaa tavaraa en halua viedä. Lisäksi aina jotain syömistä äitiä/perhettä varten, joko ihan ruokaa tai kahvikakku tai riisipiirakoita tms.

Viimeimmäksi olen antanut yhdelle cd:n jossa suomenkielisiä lastenlauluja (suomalainen, ulkomailla ulkomaalaisen puolison kanssa asuva kaveri) ja toiselle banaanikakun sekä isosisarukselle mielestäni parhaan sisarkateutta käsittelevän lastenkirjan ja imetysrauhaa tuovan lasten-dvd:n (ja vieläpä kirpparilta!).

vierassss
[QUOTE="voi elämä";30198908]Ei hyvää päivää. Roskiin!?
Anteeksi ot, mutta olen järkyttynyt. Ei sitten tullut mieleen antaa niitä jollekin? Viedä neuvolaan? Laittaa fb annetaan kirppikselle kotoa hakien, jos ei autoa? Miksi ihmeessä roskiin?

Muutenkin ihme ketju, suomalaiselle voi mitään antaa :D
Ei suklaata, kun äiti saattaa masentua herkuista, kun haluaa laihduttaa.
Ei vaatteita, kun menevät niin vähän aikaa eikä välttämättä mieluisia.
Ei siivousta tai apua, ettei vaan ole häiriöksi...[/QUOTE]

No eikö kuule, olen naureskellut samaa tässä :D Mitä tahansa koitat viedä, tehdä tai antaa, niin joku tulee märisemään, että "kun minulla on tämä maailman harvinaisin syndrooma, jossa saan hengenahdistusta kauniista ajatuksista ja teoista, niin olisin kuollut, mikäli joku olisi minulle tuonut jotain."

natusan
[QUOTE="jotain muuta";30194484]En suosittele viemään suklaata äidille, koska hän saattaa haluta alkaa laihduttamaan heti ja suklaa voi masentaa, kun äidin vaikea olla syömättä sitä. Saattaa joutua myös kohteliaisuudesta syömään ja sitten kuuri menee mönkään.[/QUOTE]

Vanha ketju, mutta pakko kommentoida!! Mulle parasta synnärillä on ollut justiinsa se, kun joku ihana on älynnyt tuoda mulle Fazerin suklaata ja juorulehtiä.. Vauva on pärjännyt vähemmälläkin.

Yhteistyössä