Mitä kuuluu ovulaation oireisiin

Laidasta laitaan oireita. Migreeni, lieviä tai todella kovia kipuja munasarjoissa, kohdussa, alaselässä, ristiselässä... pahoinvointia, oksentelua, huimausta, niskasärkyä, lisääntynyttä ruokahalua tai ei näläntunnetta laisinkaan, hikoilua, palelua, valkovuodon muutoksia, yleensä oviksen aikaan runsasta ja vetistä, läpinäkyvää limaa. Mutta voi olla myös täysin oireeton.

Ovulaatiotikkuja voi kokeilla josko niillä oman ovulaation löytäisi mutta kaikki ei niihinkään saa selkeää plussaa vaikka ovuloisi. Ja toisaalta niihin voi tulla selkeä plussa mutta ovulaatiota ei silti tapahdu.

Ultraääni ja verikokeet on ainoat joilla saa varmasti tietää ovuloineensa. Ja toki positiivinen raskaustestikin kierron päätteeksi on aika hyvä merkki että ovulaatio tapahtui ;)

muoks. unohtui yksi ja se ainoa tapa jolla itse varmistan että ovulaatio tosiaan tapahtui. Mittaan aamulämpöjä kierron alusta loppuun. Eli heti kun herää, ennen kuin tekee yhtään mitään, mittaa lämmöt. Mulla toisena aamuna ovulaation jälkeen aamulämpö kohoaa normaalista 36.5-->36.9. Raskauden alkaessa lämpö pysyy tuossa muutaman päivän ja kohoaa ensin 37.0 ja sitten 37.1-37.2 ja pysyy yölläkin noissa lukemissa. Ovulaatiota ennakoiva aamulämmön lasku tuli minulla tässä kierrossa 2-3 päivää ennen ovulaatiota, 36.3.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä