Mitä kouluaineita ette tajunneet koulussa eikä ne vieläkään oikein suju? Entäs mitkä aineet sujuivat?

Mulla on aina ollut vaikeuksia kemian, fysiikan, matikan ja ruottin kanssa. Tai siis matikassa on osa sellaista mitä mä en oikein tajua, jotkut jutut taas on ihan suhthelppoja. Ruotti sujui aluksi ihan kivasti, mutta ei se nyt oikein sujuvaa ole. Puhetta en oikein ymmärrä, mutta luetun ymmärtäminen on parempi.

Äikästä, historiasta ja kuviksesta mulla on ollut aina ihan hyviä numeroita.

Muokkasin vähän tätä aihetta ja laitoin lisäykseksi nuo hyvin sujuneet.
 
Fysiikka ja matematiikka tuottivat vaikeuksia alusta alkaen. Kyllä kävi jo ekalla luokalla hyvin selväksi että laskupäätä mulla ei ole :xmas:

Kielet, äidinkieli ja kuvaamataito sitten sujuivat kuin tanssi... Mun todistus on aina ollut aika kaksijakoinen, kymppiä ja vitosta.
 
Matikka oli vaikeeta yläasteella ja kauppaoppilaitoksessa, sen sijaan kun lähihoitajaksi opsikelin, matikka oli suht helppoa. Silloin se oli järkevämpää (lääkelaskut ym), eikä mitään pimpoja kaavoja joissa ei päätä eikä häntää....
 
stella fani
kemia ja matikassa jotkin jutut, ja kait se varmaan se kemiakin oli
ja ranska voi luoja minkälainen kieli se on, 2 ½ vuotta tuli sitä luettu, mutta mitään en osaa
 
heh
Mie tajusin kaikkee, olin nörtti. En vaan tajunnut, miksi siellä koulussa olis joka päivä tarvinnut käydä, kun siellä jankattiin useinkin samaa vanhaa juttua. Turhauduin pahasti.
 
Englanti. Mä olen lukenut sitä vuosia ja tuntuu ettei taito ole kehittynyt juuri ala-asteen jälkeen. Ruotsi ja saksa oli mulle helpompia aineita.

Matemaattiset aineet, biologia, äidinkieli ja kuvis oli mulle helppoja ja sain niistä hyviä arvosanoja.
 
Tuulia
Joskus näinkin päin: matikka ja fysiikka oli suosikit ja sujui helposti (olenkin näiden aineiden opettaja nyt). Käsityöt taas oli tuskaista, niin mulle kuin opettajallekin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia:
Joskus näinkin päin: matikka ja fysiikka oli suosikit ja sujui helposti (olenkin näiden aineiden opettaja nyt). Käsityöt taas oli tuskaista, niin mulle kuin opettajallekin. :)
Ai niin mä unohdin käsityöt, nekin sujui multa suhthyvin :D Niin ja kotitalous.
 
poikia3
Mulle koulu oli tosi helppoa, lukemattakin sain kaikista kokeista vähintään 7, mulle mieluisista aineista jopa 9. Minä pitkästyin myös tunneilla, kun jotain asiaa väännettiin niille hitaammin oppiville.

Tykkäsin erityisesti historiasta (10) ja biologiasta (10), kielet olivat kaikki kivoja, joku vaikeampi kuin toinen. Reaaliaineissa olin erityisen vahvoilla, muitakin kymppejä todistuksesta löytyi. Ehkä äidinkieli oli vaikein aine, lievän lukihäiriön vuoksi, mutta taidan olla sairas, kun siitäkin tykkäsin. Ja matikasta, fysiikasta ja kemiasta tykkäsin myös, lookisia aineita, kaikista ysit todistuksessa, ja ammattikin nykyään it-ala.

Elämä kouluaikaan oli oikeasti tosi helppoa, elämä työmaailmassa sen jälkeen on sen sijaan tarjonnut myös haasteita, kun teoriaa sovelletaan käytäntöön.
 
Turkilmas
Kielissä oon ollut aina kohtalaisen hyvä kun taas matikka, fysiikka ja kemia ovat mulle täysin utopiaa.

Niin ja sekä psykologia että filosofia olivat mieluisia aineita lukiossa.
 
Saksan kielioppi ei auennut mulle koskaan. Aloitin saksankielen lukemisen kolme kertaa alusta (yläaste, lukio ja amk), mutta siltikään en sitä tajua, myöskään fysiikka ei ollut mun vahvimpia puolia. Englanti, biologia&maantieto, äidinkieli, musiikki ja liikunta sujui parhaiten.
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Mulle koulu oli tosi helppoa, lukemattakin sain kaikista kokeista vähintään 7, mulle mieluisista aineista jopa 9. Minä pitkästyin myös tunneilla, kun jotain asiaa väännettiin niille hitaammin oppiville.
Mä en ees oo koskaan saanut seiskaa. Lukemattakin oppi tunneilla ja sai kokeista 9, jos illalla luki kirjaa, 10.
 
Helekutti
Fysiikka ja kemia oli ihan täyttä hepreaa yläasteella, hyvä kun pääsin läpi edes. Sit myöhemmin kun kävin lukion, sain molemmista pelkkiä ysejä ja kymppejä ja opiskelin vielä kemian alan insinööriksi.
 

Yhteistyössä