R
Riina
Vieras
Millainen mahtaa olla luonnon tarjonta lokakuun loppupuolella? Onko teillä kokemusta lokakuisista häistä? Osaisiteko antaa vinkkejä koristeluun?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Riippuu vähän siitä, missä päin Suomea häät ovat. Etelässä ruska on kauneimmillaan syys-lokakuun taitteessa, joten käyttäisin koristeina esim seraavia
- puolukanvarpuja
- käpyjä
- ruskaisia puiden ja pensaiden lehtiä/oksia
- pihlajanmarjoja
- heiniä
Niin ja mikäs kasvi se on, joka kasvaa kosteilla paikoilla ja joihin tulee syksyllä sellainen n. 12-15 cm pitkä ruskea pötkylä päähän?
Ihana idea tuo, että vaahteranlehteen kirjoittaisi runoja!Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:Osmankäämiä, pihlajanoksia ja -marjaterttuja, viljantähkiä, puolukanvarpuja, veden alta löytyneitä kiviä, omenoita, kuivatuista vaahteranlehdistä tehtyjä asetelmia ja kimppuja, ja vaahteranlehdelle voi vaikka kirjoittaa menun tai runojakin... Pieniä katajanoksia savukalan alle... Paljon kynttilälyhtyjä.
Syksy on kaunis, värikäs ja ihana.
Piika-äiti
Lokakuu on se lehtien tippumisen kuu, tosin riippuu aina vuodestakin. Joten jos häät opn lokakuun alussa, tilanne on parempi kuin jos häät ovat lokakuun lopussa. Luontoäiti tosin päättää, milloin puista lehdet maahan ropsauttaa.Alkuperäinen kirjoittaja Riina:Eli silloinko vielä on lehtiä puissa? Kun en itse muista missä vaiheessa ne putoavat. Länsi-Suomessa on häät. Tiedän tuon "pötkylän", mutta en muista oikeaa nimeä. Papin k.lliksi olen kuullut sanottavan..![]()
Tuikkuja ja kynttilöitä ilman muuta ja ulos roihuja. Mutta millaisias koristuksia noista luonnonjutuista tekis? Mulla on tosi huono mielikuvitus.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Lokakuu on se lehtien tippumisen kuu, tosin riippuu aina vuodestakin. Joten jos häät opn lokakuun alussa, tilanne on parempi kuin jos häät ovat lokakuun lopussa. Luontoäiti tosin päättää, milloin puista lehdet maahan ropsauttaa.Alkuperäinen kirjoittaja Riina:Eli silloinko vielä on lehtiä puissa? Kun en itse muista missä vaiheessa ne putoavat. Länsi-Suomessa on häät. Tiedän tuon "pötkylän", mutta en muista oikeaa nimeä. Papin k.lliksi olen kuullut sanottavan..![]()
Tuikkuja ja kynttilöitä ilman muuta ja ulos roihuja. Mutta millaisias koristuksia noista luonnonjutuista tekis? Mulla on tosi huono mielikuvitus.![]()
Mutta kun ruska syksyllä tulee, voit "säilöä" niitä oksia häitäsi varten parafiinilla. Ohjeita löytyy netistä, mutta idea on yksinkertainen: katkaiset haluamasi oksat puista, laitat ne kukkamaljakkoon, jossa on oikeassa suhteessa parafiiniöljyä ja vettä (sen suhteen löytää netistä). Koristeina voisi olla ihan noita papinkulleja - taisivat muuten olla Piika-äidin mainitsemia osmankäämejä =) - oksia ja heiniä maljakoissa juhlapöydässä, kävyistä, tammenterhoista, puolukanvarvuista yms voi tehdä kauniita kransseja, kynttilöitä voi laittaa kellumaan lasikulhoihin, joiden pohjalla on simpukoita ja luonnon kiviä jne jne
Alkuperäinen kirjoittaja Äitee2:Myö mentiin lokakuussa 2001 naimisiin ja meillä oli pihlajan marjoja,heinistä tehtyjä koristeita,ulkoroihuja,maitotonkissa oli ?jotain en enää muista et mitä :headwall: ite tein sammaleesta ja katiskaverkosta koristeita mm.palloja joita roikkui ulkona ja sisällä.Kukkakoristeet otettiin kukkakaupasta.
Hmmm.. ihan kiva tuo kalaverkko. Mekin juhlitaan sellaisessa miljöössä, että se kyllä sopisi.Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:En jaksanu lukee toisten vastauksia joten voi olla samoja. Oon ollu syyskuuhäissä kerran ja siellä oli kynttilöitä illalla ja kurpitsalyhdyt ulkona ja sit sisällä oli kalaverkkoon ripusteltu kuvia hääparista vuosien varrella. Ovat sen henkisiä että kalaverkko sopii heille.
Alkuperäinen kirjoittaja Riina:Hmmm.. ihan kiva tuo kalaverkko. Mekin juhlitaan sellaisessa miljöössä, että se kyllä sopisi.Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:En jaksanu lukee toisten vastauksia joten voi olla samoja. Oon ollu syyskuuhäissä kerran ja siellä oli kynttilöitä illalla ja kurpitsalyhdyt ulkona ja sit sisällä oli kalaverkkoon ripusteltu kuvia hääparista vuosien varrella. Ovat sen henkisiä että kalaverkko sopii heille.
Aivan! Kuulostaa kivalta. Koska olis sellanen luonnonläheinen idea ja sopis tonne kyl hyvin. Eikä tarvis kuvia sit liimata mihinkään.Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:Alkuperäinen kirjoittaja Riina:Hmmm.. ihan kiva tuo kalaverkko. Mekin juhlitaan sellaisessa miljöössä, että se kyllä sopisi.Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:En jaksanu lukee toisten vastauksia joten voi olla samoja. Oon ollu syyskuuhäissä kerran ja siellä oli kynttilöitä illalla ja kurpitsalyhdyt ulkona ja sit sisällä oli kalaverkkoon ripusteltu kuvia hääparista vuosien varrella. Ovat sen henkisiä että kalaverkko sopii heille.
Siinä saatto olla jotain luonnonkoristuksia kuvien lisäks. Tyyliin lehtiä, pihlajanmarjoja tms.
En tiedä, onko samaa, mutta apteekista mäkin sitä ostin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:onko tuo parafiiniöljy samaa kuin glyseriini, johon kans voi säilöä kasveja/kukkia yms? apteekkitavaraa kuitenkin
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:En tiedä, onko samaa, mutta apteekista mäkin sitä ostin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:onko tuo parafiiniöljy samaa kuin glyseriini, johon kans voi säilöä kasveja/kukkia yms? apteekkitavaraa kuitenkin