Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Aihe vapaa
Mitä köyhät vanhemmat, joilla ei ole varaa lasten joululahjoihin, tekee kun lapset tulee isommiksi?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="chef, post: 27426861, member: 3211"]</p><p>Mä en tunne ketään (ja mäkin asun merellisessä asuinpaikassa) jonka 8v:llä olisi jo oma läppäri ja olisi siis nyt jo toista vailla. Mitä ihmettä 8v tekee edes omalla läppärillä? Ei tokalla vielä tarvita koulunkaan puolesta tietokonetta, joten väittäisin että aika hyvään on lapsi opetettu.</p><p></p><p>Eli kasvatuskysymyksiä, pitkälti. Toki myös josakin määrin lapsen persoona vaikuttaa.</p><p></p><p>Oma lapseni ei ollut varmaan tietokoneella käynytkään ennen 8v ikää, eikä hän sveoista välitä. Korutkin tekee mieluummin itse, kun ostaa kaupasta. Vaatelahjakortin ottaisi varmasti mielellään (ja voisin vaikka pukinkonttiin moisen sujauttaakin) mutta pitääkö sen olla tonnien arvoinen? Eikö vähempi riitä? </p><p></p><p>Mä itseasiassa veikkaan, että jos annan käsintehdyn lahjakortin, jossa lukee vaikka 50 vaaterahaa, saat itse päättää minne sen käytät, niin lapsi hyvin todennäköisesti valitsisi kirppiksen...sieltä kun saa samalla rahalla paljon enemmän.</p><p></p><p>En ymmärrä rahatoivetta, ellei sitä ole kohdennettu johonkin tiettyyn. En antaisi 10v:lle rahaa ihan muutenvaan, mutta kohdennettuna johonkin tiettyyn voisin antaakin. Mutta pitääkö sitä rahaakin olla tunkemassa setelinipputolkulla? Eikö muutama kymppi riitä?</p><p></p><p>Mutta mä en näe, että se 8v:n läppäritoive olisi sellainen, mitä ei voisi taloudellisessa mielessä toteuttaa. Ostettiin mekin meidän 9v:lle oma läppäri. Käytettynä, hintaan 100. Omakin läppärinä on ostettu käytettynä, hintaan 250. Ja oikein hyvä peli on.</p><p></p><p>Mutta mitä siihen iPhoneen tulee, niin ei tulisi pieneen mieleenikään ostaa 10v:lle moista. Ei, vaikka olisin miljonääri. Meillä menee lapsen kännykkä kerran vuodessa vaihtoon siksi, että se menee vuodessa niin kamalaan kuntoon, ettei tosikaan. Joten mä en todellakaan ostaisi satojen eurojen luuria 10v lapselle. Jos omalla rahallaan ostaa, niin ostakoot. Voin muutamalla kympillä osallistua, mutta se saa riittää.</p><p></p><p>Nomination-korun voisin ostaa ja svea-piponkin. Petsit ja vaatelahjakortinkin lapsi saisi ja kohdennettua rahaa. Ne kuulostaa ihan kivoilta lahjatoiveilta.</p><p></p><p>Mutta meillä on aina menty niin, että lapsi saa valita joko yhden toiveen jonka hän haluaa ja varmasti saa (ei, ei todellakaan silti sitä iPhonea) tai antaa piiiiiitkän listan, josta hän saa "yllätyksenä" sitten yhden tai useamman lahjan. Ja näin mentäisiin teidänkin tapauksessanne. Se 8v saisi sen läppärin (käytettynä) ja isompi saisi sitten jonkun noista em. joko minkä itse valitsee tai sitten minä päätän ja yllätän.</p><p></p><p>Haluta saa vaikka kuun taivaalta, mutta se että saako sen, on asia aivan erikseen.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="chef, post: 27426861, member: 3211"] Mä en tunne ketään (ja mäkin asun merellisessä asuinpaikassa) jonka 8v:llä olisi jo oma läppäri ja olisi siis nyt jo toista vailla. Mitä ihmettä 8v tekee edes omalla läppärillä? Ei tokalla vielä tarvita koulunkaan puolesta tietokonetta, joten väittäisin että aika hyvään on lapsi opetettu. Eli kasvatuskysymyksiä, pitkälti. Toki myös josakin määrin lapsen persoona vaikuttaa. Oma lapseni ei ollut varmaan tietokoneella käynytkään ennen 8v ikää, eikä hän sveoista välitä. Korutkin tekee mieluummin itse, kun ostaa kaupasta. Vaatelahjakortin ottaisi varmasti mielellään (ja voisin vaikka pukinkonttiin moisen sujauttaakin) mutta pitääkö sen olla tonnien arvoinen? Eikö vähempi riitä? Mä itseasiassa veikkaan, että jos annan käsintehdyn lahjakortin, jossa lukee vaikka 50 vaaterahaa, saat itse päättää minne sen käytät, niin lapsi hyvin todennäköisesti valitsisi kirppiksen...sieltä kun saa samalla rahalla paljon enemmän. En ymmärrä rahatoivetta, ellei sitä ole kohdennettu johonkin tiettyyn. En antaisi 10v:lle rahaa ihan muutenvaan, mutta kohdennettuna johonkin tiettyyn voisin antaakin. Mutta pitääkö sitä rahaakin olla tunkemassa setelinipputolkulla? Eikö muutama kymppi riitä? Mutta mä en näe, että se 8v:n läppäritoive olisi sellainen, mitä ei voisi taloudellisessa mielessä toteuttaa. Ostettiin mekin meidän 9v:lle oma läppäri. Käytettynä, hintaan 100. Omakin läppärinä on ostettu käytettynä, hintaan 250. Ja oikein hyvä peli on. Mutta mitä siihen iPhoneen tulee, niin ei tulisi pieneen mieleenikään ostaa 10v:lle moista. Ei, vaikka olisin miljonääri. Meillä menee lapsen kännykkä kerran vuodessa vaihtoon siksi, että se menee vuodessa niin kamalaan kuntoon, ettei tosikaan. Joten mä en todellakaan ostaisi satojen eurojen luuria 10v lapselle. Jos omalla rahallaan ostaa, niin ostakoot. Voin muutamalla kympillä osallistua, mutta se saa riittää. Nomination-korun voisin ostaa ja svea-piponkin. Petsit ja vaatelahjakortinkin lapsi saisi ja kohdennettua rahaa. Ne kuulostaa ihan kivoilta lahjatoiveilta. Mutta meillä on aina menty niin, että lapsi saa valita joko yhden toiveen jonka hän haluaa ja varmasti saa (ei, ei todellakaan silti sitä iPhonea) tai antaa piiiiiitkän listan, josta hän saa "yllätyksenä" sitten yhden tai useamman lahjan. Ja näin mentäisiin teidänkin tapauksessanne. Se 8v saisi sen läppärin (käytettynä) ja isompi saisi sitten jonkun noista em. joko minkä itse valitsee tai sitten minä päätän ja yllätän. Haluta saa vaikka kuun taivaalta, mutta se että saako sen, on asia aivan erikseen. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa KISSA?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Onko täällä ketään?
Tänään 03:00
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Ministeri Wille Rydman: "Helsingin väestökehitys on haitallista – ”Lähiöissä tikittää aikapommi”"
Tänään 00:35
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Ei voi muuta kuin NAURAA!
Tänään 00:34
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Trump on vannonut olevansa "diktaattori" heti ensimmäisenä päivänä. Ensimmäisinä Kiina ja Venäjä taputtavat käsiään. Syttyykö siellä sisällissota?
Tänään 00:08
vierailija
8 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Relaatio 1067
Eilen 23:00
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Kilttilässä nukutaan taas kolmistaan 🤭
Eilen 21:34
vierailija
5 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Alumiinin vienti Venäjälle kaksinkertaistunut vuodessa – taustalla turkulainen nastafirma Turvanasta, jonka osaomistaja on RKP:n puheenjohtajan vaimo
Eilen 21:06
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Koko yhteiskunnan "taksiuudistus" käynnissä
Eilen 20:42
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Ei voi muuta kuin NAURAA!
Started by vierailija
Tänään 00:34
Luettu: 91
Aihe vapaa
2.
Trump on vannonut olevansa "diktaattori" heti ensimmäisenä päivänä. Ensimmäisinä Kiina ja Venäjä taputtavat käsiään. Syttyykö siellä sisällissota?
Started by vierailija
Tänään 00:08
Luettu: 86
Aihe vapaa
3.
Ministeri Wille Rydman: "Helsingin väestökehitys on haitallista – ”Lähiöissä tikittää aikapommi”"
Started by vierailija
Tänään 00:35
Luettu: 74
Aihe vapaa
4.
Onko täällä ketään?
Started by vierailija
Tänään 03:00
Luettu: 45
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Latest: vierailija
11 min sitten
Aihe vapaa
2.
Mitenkäs kirkko selittää joulun ja uudenvuoden?
17 min sitten
Aihe vapaa
3.
K/B-komposti 2.0
18 min sitten
Aihe vapaa
4.
Relaatio 1065
18 min sitten
Aihe vapaa
5.
Haaveena vauva 2025
Latest: merin
46 min sitten
Lapsen saaminen
6.
K/B-komposti
Tänään 07:23
Aihe vapaa
7.
Keksin hauskan Sanna M. vitsin. Keksikää tekin omanne.
Tänään 07:20
Aihe vapaa
8.
Tanska maailman kilpailukykyisin maa - mistä Suomi voisi ottaa oppia?
Tänään 06:57
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Aihe vapaa
Mitä köyhät vanhemmat, joilla ei ole varaa lasten joululahjoihin, tekee kun lapset tulee isommiksi?
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu