mitä kirjoitan vapaamuotoiseen työhakemkseen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulassa

Vieras
ylensä olen hakemuksia täyttänyt mutta nyt pitää kirjottaa vapaa muotosesti sähköpostiin.huoh

paikka olis kiinnostava mutta mulla on alasta n. 1v kokemus + kesken jäänyt koulu käytynä että eipä hirveesti pääse työ suorituksillan kehumaan.

ikäni laitoin iloinen ja reipas ,innokas oppimaan uutta siis apua mitä mä laitan?

vapaasti jotain..
Itselläni tärppäs melkein täysin läppähakemuksella..

Aloitin hakemuksen perinteisesti "olen reipas ja iloinen alasta kiinnostunut nuori nainen. Aikaisetkaan aamut eivät ole kohdallani ongelma vaikka kauempana asunkin, sillä keltainen tipuni palvelee uskollisesti ja tuo minut ajoissa töihin"

Tuolle tipulle olivat kuulema hörähtäneet ja samantien pyytäneet haastatteluun.
Munkki kävi siis :)

Toikin oli sitä tuskasta epätoivon aikaa kun oli pakko jotain kehitellä ja kiinnostus hakemusten lähettämiseen oli aikalailla nollan tienoilla. Sattuvat vaan siinä firmassa tykkäämään siitä etten ollut liian korulauseinen vaan omaperäinen. Ts erotuin joukosta...

Ja mitä tosta kokemuksesta... mulla oli kokemusta 4kk eikä edes lukiota alla ja kyseessä it-alan töitä kansainvälisessä firmassa.

Kirjoita miksi juuri kyseinen paikka kiinnostaa sua ja miksi juuri sinut pitäisi palkata. Kokemusta ja koulua ei tarvitse laittaa, koska ne näkyvät cv:stä. Itse oon todennut, että mitä lyhyempi, sitä parempi. Hakemuksen pitää herättää työnantajassa kiinnostusta hakijaa kohtaan ja silloin on parempi kertoa liian vähän kuin liikaa. Haastattelussa voi sitten loistaa.

Kirjoita itsestäsi jotain ihan OIKEASTI. Kuvaile, millainen olet, painottaen tietysti niitä hyviä piirteitäsi, mitä sinusta on muut kollegat sanoneet(siis et tietenkään kerro että muut ovat näin sanoneet, vaan niitä kuvauksia voit käyttää). Koita saada siihen persoonallisuutta ja kuvailevuutta. Pidä mielessäsi, että se on ainoa teksti, mistä voi lukea, millainen olet. Se lukija ei tunne sinua vaan sinun pitää kertoa se hänelle siinä paperilla.
Ja jätä pois nuo tuikitavallisetdiipadaapanämäkaikkilaittaa-lauseet: innokas oppimaan uttaa jne. kerro se jotenkin toisin.
Erotu muista hakemuksista eduksesi.

Yhteistyössä