Mitä kieliä puhutte?

  • Viestiketjun aloittaja jataalarintesvenska
  • Ensimmäinen viesti
jataalarintesvenska
Montako ja mitä kieliä puhutte?
Pakko tunnustaa että mä puhun Suomen kielen lisäksi kahta kieltä todella hyvin, jotka olen itse opiskellut kotona(Viro ja Venäjä) mutta englanti mulla on tosi surkea, vaikka sitä pelkästään koulussa opin, hassua!
 
vrs
Suomi ja ruotsi menee hyvin, enkku hetken muistinvirkistyksen jälkeen myös (asuin muinoin vähän aikaa irkuissa, mutta on päässy kieli kangistumaan), saksa ja viro menee välttävästi.
 
"poikia3"
Mulla sujuvia kieliä ovat suomi, ruotsi, englanti.

Noiden lisäksi olen lukenut koulussa ranskaa ja venäjää, molemmat ruosteessa, mutta preppauksella kyllä rupeaisivat sujumaan.

Ja koulun jälkeen olen opiskellut myös saksaa, espanjaa ja kreikkaa. Kaikkia noita kieliä osaan auttavasti, ja tulen toimeen tavanomaisissa matkailutilanteissa.
 
Hyvin ja sujuvasti norjaa, englantia ja italiaa. Suht hyvin puhuisin myös ruotsia, mutta kun pärjään enemmän kuin hyvin norjalla ruotsinkielisten kanssa, niin puhun norjaa heidän kanssaan.

Muutaman sanan puhun ja ymmärrän, siten että pärjään kaupoissa ja hyvin hyvin yksinkertaisessa keskustelussa, mandariinin kiinaa. En kuitenkaan osaa sitä lukea tai kirjoittaa.

Äidinkieli on suomi.
 
Viimeksi muokattu:
Suomea vain.
Ruotsia en ymmärrä/osaa puhua ollenkaan.
Englannilla pärjään kyllä, kieliopillisesti ei ehkä ole ihan oikein, aina olen ymmärretyksi kuitenkin tullut.
Englantia ymmärrän paremmin kuin osaan puhua.
 
säpäle harmaana
Suomi äidinkielenä, englanti sujuu melko hyvin. Ruotsinkielisistä opinnoistakin selvisin, samoin saksassa työharjoittelusta eli pärjään niilläkin kohtalaisesti.
 

Yhteistyössä