Mitä karppiruokaa

  • Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Ei kukkista, kaalia, lanttua tai pekonia eikä varsinkaan mitään juustossa/ kermassa uitettua.
Mulla lyö pää ihan tyhjää mitä me syödään :confused:

Pizzaa voisi tehdä, mutta pitää varman tehdä lapsille normipohjalla...Tuleeko oopsien ohjeella oikeasti hyvää pitsaa?
 
"Minna"
Tee sellainen herkullinen suolainenpiirakka karppipohjalla ja siihen lisäksi maukas salaatti :)

Tai sitten tee ruoaksi pelkästään iso ja ruokaisa salaatti. Tai vaikka kyljyksiä tai jotain pihvejä.
 
Khimaira
paista paprikaa, sipulia, kesäkurpitsaa sieniä ym pnnulla ja masuta hyvin. Lisäksi lihaaa tms nnnnnnam!
Jotenkin kaikki nämä wokkityyppiset tökkii...
Ei voi joka päivä syödä pihviäkään ja keitot eivät oikein maistu miltään. Tein kasvissosekeittoa ja ilman perunaa ei oli niiin saakelin kitkerää ettei ole tosikaan :$

Tonnikala ja munakkaatkin tökkii, samoin aika moni muukin....Kääks, mitähän sitä söisi:ashamed:
 
"Lissu"
[QUOTE="huoh";23536494]Pohjaton pizza on kyllä idioottimaisinta mitä olen aikoihin kuullut :D
Että te jaksatte. Katsotaan 10 vuoden kuluttua kuka karppaa ja kuka on missäkin kunnossa.[/QUOTE]

:) Samaa mieltä! Kyllä tosi moneilla karpeilla näkyy menee touhu aivan överiksi. Elämä on elämistä varten ja ruokakin on osa nautintoa, joten relatkaa vähän ja syökää mitä mieli tekee :)
 
Khimaira
[QUOTE="Minna";23536437]Tee sellainen herkullinen suolainenpiirakka karppipohjalla ja siihen lisäksi maukas salaatti :)

Tai sitten tee ruoaksi pelkästään iso ja ruokaisa salaatti. Tai vaikka kyljyksiä tai jotain pihvejä.[/QUOTE]

lapset ja mies eivät varmaan ymmärtäisi että meidän päivällinen on salaatti. Eikä se kyllä minunkaan mielestä mikään ruoka ole vaikka siinä esim. isoja lihoja olisikin seassa- salaatti mikä salaatti.

Suolaiseen piirakkaan ei oikein saa kunnollista pohjaa ilman jauhoja ( ainakaan sellaista mitä lapsetkin syö )..
 
"Tuulia"
Jotenkin kaikki nämä wokkityyppiset tökkii...
Ei voi joka päivä syödä pihviäkään ja keitot eivät oikein maistu miltään. Tein kasvissosekeittoa ja ilman perunaa ei oli niiin saakelin kitkerää ettei ole tosikaan :$

Tonnikala ja munakkaatkin tökkii, samoin aika moni muukin....Kääks, mitähän sitä söisi:ashamed:
Hae jostain hyvätä paikasta kebabit salaatilla koko perheelle :)
 
pohjaton
[QUOTE="huoh";23536494]Pohjaton pizza on kyllä idioottimaisinta mitä olen aikoihin kuullut :D
Että te jaksatte. Katsotaan 10 vuoden kuluttua kuka karppaa ja kuka on missäkin kunnossa.[/QUOTE]

Kyllä minä pitseeriassa syön pitsan pohjineen, mut käyn tietty aika harvoin pitsalla... Itse teen sitten pohjatonta.

Itseasiassa hiilariherkuista tulee nykyisin niin huono olo, että ei sitä noin vaan syömisiään muuta ;)
 
Khimaira
[QUOTE="huoh";23536494]Pohjaton pizza on kyllä idioottimaisinta mitä olen aikoihin kuullut :D
Että te jaksatte. Katsotaan 10 vuoden kuluttua kuka karppaa ja kuka on missäkin kunnossa.[/QUOTE]

No niin on. Mä ainakaan en mitään juustoa paistele ja kuvittele että se on "pohja" johon laitetaan täytteet.
 
"Minna"
lapset ja mies eivät varmaan ymmärtäisi että meidän päivällinen on salaatti. Eikä se kyllä minunkaan mielestä mikään ruoka ole vaikka siinä esim. isoja lihoja olisikin seassa- salaatti mikä salaatti.

Suolaiseen piirakkaan ei oikein saa kunnollista pohjaa ilman jauhoja ( ainakaan sellaista mitä lapsetkin syö )..
Saa muuten loistavan pohjan :) Olen löytänyt reseptin johon tulee mantelijauhoa, voita, juustoraastetta ja olikohan vielä jotain muutakin....sillä tulee ihan älyttömän hyvä pohja, paljon parempi ku normaali! :)
 
Khimaira
[QUOTE="Tuulia";23536515]Hae jostain hyvätä paikasta kebabit salaatilla koko perheelle :)[/QUOTE]

No jos mä ajatelen jatkoa tälle ruokahommalle, niin ei ole kovin pitkäaikainen ajatus hakea muualta sitä ruokaa. PItää olla sellaista minkä voi itse tehdä ja joka ei ole kohtuuttoman kallistakaan.
Sen mä olen huomannut että karppiruoka on saakelin kallista : / Vrt. esim. leipä: normaaliin versioon tulee hiivaa, jauhoja, vettä, suolaa ja voita ( hinta ehkä muutaman euron isosta satsista ). Karppiversioon tulee juustoa, mantelijauhoa, psylliumia ja leseitä ( hinta aika paljon enemmän muutamasta lättänästä ).
 
"vieras"
Tee vain pizzaa karppipohjalla (karppaus.info: vyötärönmetsästäjän pizzapohja). Meillä lapset syö tuota paremmin kuin tavallista pizzaa, josta usein syövät pelkät täytteet.
 
karpihko
No jos mä ajatelen jatkoa tälle ruokahommalle, niin ei ole kovin pitkäaikainen ajatus hakea muualta sitä ruokaa. PItää olla sellaista minkä voi itse tehdä ja joka ei ole kohtuuttoman kallistakaan.
Sen mä olen huomannut että karppiruoka on saakelin kallista : / Vrt. esim. leipä: normaaliin versioon tulee hiivaa, jauhoja, vettä, suolaa ja voita ( hinta ehkä muutaman euron isosta satsista ). Karppiversioon tulee juustoa, mantelijauhoa, psylliumia ja leseitä ( hinta aika paljon enemmän muutamasta lättänästä ).
Mutta eihän se hinta olekaan se tärkein pointti, vaan terveellisyys. Karppiruokaa tarttee syödä vähemmän, kun nälkä tulee harvemmin. eikä sitä karppileipääkään tule syötyä kovin usein.
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";23536560]Tee vain pizzaa karppipohjalla (karppaus.info: vyötärönmetsästäjän pizzapohja). Meillä lapset syö tuota paremmin kuin tavallista pizzaa, josta usein syövät pelkät täytteet.[/QUOTE]

Aika kalliit pitsat: pelkkiin pohjiin 5prk rahkaa, 5pss juustoraastetta, 10 munaa...Mutta elämä on.
 
-S-
Ajattelin just samaa, että paljonko sitä pizzaa on tarkoitus tehdä?

Tein just viikko sitten kuudelle aikuiselle ja kahdelle teinille tuolla ohjeella kolme pizzaa (jauheliha ja kanatäytteellä) ja niitä syötiinkin sitten alun kolmatta päivää :D
 
aloitteleva karppi
[QUOTE="vieras";23536560]Tee vain pizzaa karppipohjalla (karppaus.info: vyötärönmetsästäjän pizzapohja). Meillä lapset syö tuota paremmin kuin tavallista pizzaa, josta usein syövät pelkät täytteet.[/QUOTE]

Mun mielestä tää ei kyllä ollu hyvää...ens kerralla pohjatonta :D.
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";23537078]Paljonko sitä pizzaa ajattelit tehdä? Tuosta ohjeesta tulee 1 pellillinen joka riittää meidän nelihenkiselle perheelle mainiosti.[/QUOTE]

Meinasin tehdä jokaiselle perheenjäsenelle oman pitsan- en ole ikinä saanut tehtyä "yhden pellin ohjeesta" kokonaista pellillistä, vaan aina tulee sellainen pitserian lätyn kokoinen pyörylä.

Ikinä, missään olosuhteissa pellinen pitsaa ei riittäisi koko perheelle pääruuaksi ( meitä on 5 ). En ole itseasiassa koskaan ymmärtänyt sitä miten jollain lähtee nälkä yhdellä pitsaslaissilla : /
 
"Helekutti"
Mä oon käyttäny oopseja tortillapohjina. Siihen ihan sopivia kun tekee ohkasia ja isoja. Tänään mulla on oli päiväruokana silakkavuoka: vuokaan pohjalle sipulihakkelusta paksu kerros, päälle silakkafileitä joiden sisään taitettuna anjovisfilee (ohut sellainen) ja silakat ladottu vieriviereen sipulin päälle. Päälle suola, tilli ja munamaito johon sekoitettu ripaus valkosipulia.

Illalla syödään täytettyjä paprikoita. Täytteeseen tulee jauhelihan lisäksi pekonia, raastettua juurisellleriä, paljon sipulia, raastettua porkkanaa, valkosipulia +mausteet.

Huomenna syödään niistä kylkisiivuista tehtyä läskisoosia, sen kanssa lantusta, porkkanasta ja sipulista tehtyä juuresvuokaa. Juurekset on ruskistettu pannulla kevyesti ennen uuniin laittamista nom nom.
 

Yhteistyössä