Mitä kaikkia oireita voi tulla jos ei oo juonu vettä koko päivänä?

• Viestiketjun aloittaja vieraaaana
  • Ensimmäinen viesti
-.-
No, päänsärky ja semmonen pöhnä.
Sit kans on semmonen jatkuva nälkä, tai tekee niinkuin mieli jotain vaikka olisikin jo syönyt. Ja suussa maistuu ihan hirveelle ja on sillee tahmee.

Itsekin voin helposti elää pelkällä kahvilla koko päivän, mutta illalla ennen nukkumaanmenoa sit on vain pakko ottaa iso lasi vettä, kun tekee vain niin mieli jotain eikä vain pysty enää syömään... Joo, epätervettä :D

"a p"
Okei.. Mulla just otsaa ja ohimoita jumittaa, vähän "vapisuttaa" ja huimaa ja on sellai pöhnä; ajatus ei kulje ja menee senat sakasin... :D
Äsken hörppäsin vettä ekaa kertaa tänää, pitää huomiseks laittaa iso kannu valmiiks ja muistaa juoda..

Päätä särkee ja tulee sellanen huono olo. Korjaantuu kun älyää ryystää vettä tarpeeksi. Töissä usein huomaan olosta että on vaa sännänny sinnetänne kokopäivän huomaamatta juoda välillä vettä.

"Hilma"
Enpäs tiiä. On todella harvinaista että mä joisin vettä. Tai ylipäätään jotain muuta kun kahvia. Enkä mitenkään huomaa, että olo olisi jotenkin huono.
Mutta mä oonkin treenannut tätä jo vuosia :D

jeees
Mulla tulee kanssa noita humauksia vähäisestä juomisesta. Inhottavia. Illalla kun menen nukkumaan myös huomaan liian vähän juomisen kun sydän pomppailee omiaan ja olo on kamalan "epäilyttävä". Päätä särkee lähinnä jos kofeiini on unohtunut, ja aamulla näkee jos ei ole edellispäivänä juonut vettä kun naama on turvoksissa.

"a p"
Mulla tulee kanssa noita humauksia vähäisestä juomisesta. Inhottavia. Illalla kun menen nukkumaan myös huomaan liian vähän juomisen kun sydän pomppailee omiaan ja olo on kamalan "epäilyttävä". Päätä särkee lähinnä jos kofeiini on unohtunut, ja aamulla näkee jos ei ole edellispäivänä juonut vettä kun naama on turvoksissa.
"Ihanaa" etten oo ainut jolla tollasia ihme tuntemuksia!!
Nyt mä en niin paljoo taas pelkää näitä mun outoja oloja..

"Tyyne"
Samoin aika monessa teessä kofeiinia, ja myös alkoholi kuivatta
Pari litraa päivässä vettä, aamulla ensimmäisenä 2 lasia ennen aamupalaa, aamupalan jälkeen muutama lasilline jne...

LJL
Voi olla, että kuvailemasi oireet (pää jumissa, vapina, huimaus) johtuvat ennemminkin siitä että juot liikaa kahvia, kuin siitä että joisit liian vähän vettä. Ihmisellä on janorefleksi, joka varmistaa sen, että saat riittävästi nestettä. Nestettä saadaan sekä juomista että ruuasta. On aika epätodennäköistä että kärsisit varsinaisesta nestehukasta - sen sijaan olet huomaamattasi ottanut tavaksi vastata janorefleksiin juomalla veden sijaan kahvia. Kahvin juonti pitää janon loitolla mutta sen seurauksena illalla on huono olo. Kofeiini aiheuttaa isoina annoksina vapinaa ja sydämentykytystä, kahvin hapot pistävät mahan limakalvot koville eli ruokakaan ei maistu. Laske montako kahvikuppia menee päivässä, vähennä määrää ja juo tilalle enemmän vaikka vettä.

Yhteistyössä