Mitä kaikkea olette laittaneet kotivakuutuksen piikkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mitään. Meillä ei kyllä ole ollut vakuutustakaan kuin nyt viimeisen vuoden. Ja ihan noiden kalliiden laitteiden (tV ja pelikoneet) takia se otettiin. Hämmästyin kun lluin että korvaa pihasta varastetun polkupyöränkin.. Olisi siis joskus ollut käyttöä kun tytön LUKITTU pyörä vietiin yksi kaunis tiistai ilta etupihasta.

Kerran meinasin laittaa vihkisormukseni (900e), mutta sitten en laittanutkaan kun en ollut itse sitä ostanut vaan isäni kustansi sen minulle... olisiko sen voinut laittaa? Isäni ei enää uutta ostanut vaan jouduin ostamaan itse uuden (700e).

[QUOTE="ahaa";23614186]Kerran meinasin laittaa vihkisormukseni (900e), mutta sitten en laittanutkaan kun en ollut itse sitä ostanut vaan isäni kustansi sen minulle... olisiko sen voinut laittaa? Isäni ei enää uutta ostanut vaan jouduin ostamaan itse uuden (700e).[/QUOTE]

Miksi ei olisi voinut laittaa? Sehän oli sun omaisuutta..

Kaksi varastettua polkupyörää ja yksi lapsen tiputtama tietokone. Olaan kyllä noiden takia päästy kovasti plussan puolelle vakuutusmaksujen suhteen, eli oikein mielellään taas maksaa tuon kotivakuutuslaskun.

Eihän sillä ole mitään merkitystä kuka tavaran on ostanut, vaan se kuka sen omistaa.

[QUOTE="ahaa";23614186]Kerran meinasin laittaa vihkisormukseni (900e), mutta sitten en laittanutkaan kun en ollut itse sitä ostanut vaan isäni kustansi sen minulle... olisiko sen voinut laittaa? Isäni ei enää uutta ostanut vaan jouduin ostamaan itse uuden (700e).[/QUOTE]

Voiko sormuksenkin muka laittaa kotivakuutuksen korvattavaksi? :O Miten se korvataan? Meneekö ikäpoistoja tms.?

[QUOTE="ahaa";23614279]Kun soitin sinne korvauspalveluun niin ne alkoi kysellä kuittia, ostopäivää ja hintaa enkä minä sellaisia tiennyt (en tiedä edelleenkään) niin päätin etten laita vakuutukseen. :([/QUOTE]

En tiedä miten paljon tästä on aikaa, tai muitakaan faktoja tai muiden vakuutusyhtiöiden käytäntöjä, mutta itselläni ei kyselty kuitteja tai muutakaan.. Minä ilmoitin ainoastaan sormuksen osto- ja jälleenhankintahinnan. Minä tosin tein vahinkoilmoituksen netissä.. Näin siis Tapiolassa..

sohva, rikkoutui puurungosta, harvinainen tyylikaluste. pesukone, astianpesukone, lapsi tyrkänyt kiukaan päälle saunas kuivu vaatteita, saunasytty palamaan, korvas saunan vaatteet ja matot jotka tuhoutuivat palossa

Alkuperäinen kirjoittaja häh;23614342:
Voiko sormuksenkin muka laittaa kotivakuutuksen korvattavaksi? :O Miten se korvataan? Meneekö ikäpoistoja tms.?

Kyllä minä ainakin voin.. Sain vakuutuksesta jälleenhankintahinnan miinus omavastuu, eikä mitään ikäpoistoja tms mennyt, sillä sormus oli vain pari kk vanha.. En tiedä miten useamman vuoden vanhan sormuksen kohdalla toimittaisiin..

En tiedä miten paljon tästä on aikaa, tai muitakaan faktoja tai muiden vakuutusyhtiöiden käytäntöjä, mutta itselläni ei kyselty kuitteja tai muutakaan.. Minä ilmoitin ainoastaan sormuksen osto- ja jälleenhankintahinnan. Minä tosin tein vahinkoilmoituksen netissä.. Näin siis Tapiolassa..

Mitä sait sormuksesta? Minkä arvoinen alunperin ja mitä uusi maksoi? Menikö ikäpoistoja tms.? Nehän sanoo aina, että vuoden ajan täytyy säilyttää joku dokumentti siitä, että oot oikeasti omistanut sellaisen. Siksi kuitti tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;23614365:
Mitä sait sormuksesta? Minkä arvoinen alunperin ja mitä uusi maksoi? Menikö ikäpoistoja tms.? Nehän sanoo aina, että vuoden ajan täytyy säilyttää joku dokumentti siitä, että oot oikeasti omistanut sellaisen. Siksi kuitti tarvitaan.

Tuossahan se ylempänä lukeekin jo kerran, sain siis jälleenhankintahinnan miinus omavastuu, mitään poistoja ei mennyt sillä sormus oli pari kk vanha.. Nettipalvelun kautta kun ilmoituksen tein, ei tarvinnut mitään kuitteja, eikä niiden perään kukaan kysellyt.. Mikään maailman arvokkain sormukseni ei ollut ostohinta sillä oli 350 € ja jälleenhankintahinta 410€.. Sain siis 410 - 95.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja häh;23614365:

mulla ei kaikista ole ollu kuitteja ja ihan esim valokuva on riittäny.

Yhteistyössä