Mitä kaapeista löytyvää voi käyttää kodin putkimiehen tilalla?

  • Viestiketjun aloittaja hyiyök
  • Ensimmäinen viesti
Ksantippa S.
Kodin putkimies on muistaakseni lipeää. Sitä voi jollakulla saippuantekoa harrastavalla olla ihan hyvin kotona. Mutta ei kai sitä hajuun käytetä, vaan tukoksiin.

Valuta nyt vaan paljon vettä ensiksi.
 
vieras
Kaadat ensin soodan reilusti ja hetken päästä hiljalleen etikkaa päälle. Annat olla hetken, kuumaa vettä päälle ja toisto uudelleen. Toimii kaikkiin lavuaareihin jne.
 
viiraska
Sooda ja etikka kuohuvat viemärissä irrottaen lian, lisäksi hieno efekti ;)
Limu käy myös, muttei ole niin tehokas. Kuumaa vettä olen joskus käyttänyt, en tiedä mitä se tekee putkille mutta toisaalta kaadetaanhan keitinvedetkin kiehuvina viemäriin.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja viiraska:
Sooda ja etikka kuohuvat viemärissä irrottaen lian, lisäksi hieno efekti ;)
Limu käy myös, muttei ole niin tehokas. Kuumaa vettä olen joskus käyttänyt, en tiedä mitä se tekee putkille mutta toisaalta kaadetaanhan keitinvedetkin kiehuvina viemäriin.
Mulle ainakin on opetettu, että jos kiehuvaa vettä kaadetaan viemäriin, aina kylmävesihana auki yhtä aikaa. Muuten putket kärsii.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja putkis:
Alkuperäinen kirjoittaja hyiyök:
Tultiin kotiin ja vessan viemäri haisee IHAN JÄRKYTTÄVÄN pahalle! Oksennus ei oo kaukana. Kauppaan en taatusti lähe.
Puhdista ja pese se viemäri säännöllisesti.
Tuo "tultiin kotiin" viittaa siihen, että ovat olleet jonkin aikaa käyttämättä vessaa, ja viemäri on päässyt kuivumaan. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä siisteyden kanssa. Vai haluaako aloittaja täsmentää, että haju johtuu siitä että lattiakaivo tai pönttö on nimenomaan ollut pesemättä?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja putkis:
Alkuperäinen kirjoittaja hyiyök:
Tultiin kotiin ja vessan viemäri haisee IHAN JÄRKYTTÄVÄN pahalle! Oksennus ei oo kaukana. Kauppaan en taatusti lähe.
Puhdista ja pese se viemäri säännöllisesti.
Tuo "tultiin kotiin" viittaa siihen, että ovat olleet jonkin aikaa käyttämättä vessaa, ja viemäri on päässyt kuivumaan. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä siisteyden kanssa. Vai haluaako aloittaja täsmentää, että haju johtuu siitä että lattiakaivo tai pönttö on nimenomaan ollut pesemättä?
Sen verran ap voi täsmentää että tää talvi on muutenkin ollu ihan helvettiä tossa viemäripuolella. Ilmanvaihdon toinen pää on jossain lumen alla ja kadun vesiputkiremontti nostaa jatkuvalla syötöllä hirveitä hajuja viemäristä. Ja vesikin on poikki vähän väliä. Siivouksessa ei pitäis olla häikkää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sen verran ap voi täsmentää että tää talvi on muutenkin ollu ihan helvettiä tossa viemäripuolella. Ilmanvaihdon toinen pää on jossain lumen alla ja kadun vesiputkiremontti nostaa jatkuvalla syötöllä hirveitä hajuja viemäristä. Ja vesikin on poikki vähän väliä. Siivouksessa ei pitäis olla häikkää :D
No sitten ne hajut taitaa olla normaaleja hajuja, mutta teidän (viemäri) ilmastointinne nyt kusee. Kaiva esiin se ilmanvaihtokanavan pää ja pistä hanat soimaan, että paska siirtyy viemärissä oikeaan suuntaan.

Tuskin teillä on oikeasti mitään oikeata tukosta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja viiraska:
Sooda ja etikka kuohuvat viemärissä irrottaen lian, lisäksi hieno efekti ;)
Limu käy myös, muttei ole niin tehokas. Kuumaa vettä olen joskus käyttänyt, en tiedä mitä se tekee putkille mutta toisaalta kaadetaanhan keitinvedetkin kiehuvina viemäriin.
Mulle ainakin on opetettu, että jos kiehuvaa vettä kaadetaan viemäriin, aina kylmävesihana auki yhtä aikaa. Muuten putket kärsii.
Voi jumapaskat. Ihan sama jos sitten laskisi hanasta haaleaa vettä. On teillä konstit.

 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle ainakin on opetettu, että jos kiehuvaa vettä kaadetaan viemäriin, aina kylmävesihana auki yhtä aikaa. Muuten putket kärsii.
Voi jumapaskat. Ihan sama jos sitten laskisi hanasta haaleaa vettä. On teillä konstit.

[/quote]

Ystävä hyvä, en minä tukkeentuneiden putkien avaamiseksi sitä kiehuvaa vettä viemäriin kaadakaan. Vaan siksi, että makaronit ovat kypsät.
 

Yhteistyössä