Mitä jugurttia 1-vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Heli
  • Ensimmäinen viesti
Heli
Maustamaton jugurtti ei maistu,vaikka kuinka laittaa sosetta joukkoon

Onko riisifrutit ja vastaavat ihan kauheita sokeripommeja? Mikä jugurtti olisi sokeriton ja muutenkin sopiva? :)

..
kaikkia.. mä oon kyl sitä mieltä et ei kannata olla turhan tarkka.. ennenkin lapset syöneet pullamössöjä sun muita kuukauden ikäiset ja hyvin ovat voineet:) meillä ainakin terveet lapset vaikka ruokittu nykyajan sääntöjen vastaisesti:)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Heli:
Onko riisifrutit ja vastaavat ihan kauheita sokeripommeja?
On. Ei jogurttia ole mikään pakko antaa. Mieluummin ilman kuin antaa sokerijogurtteja noin pienelle.
Sepä just,kun tuntuu että kaikki jugurtit on tosi sokerisia.Mutta jugurtti olis hyvä välipala.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja nam:
ja ei se heti maistu vaatii ainakin kymmenen maistatus kertaa,että tottuu...mutTA SITTENPÄ EI ENÄÄ LIIAN MAKIAT MAISTU.
Ollaan testattu jo.10kk ikäisestä ollaan yritetty totuttaa maustamattomaan ja bulgarian jugurttiin.

rapu
meillä söi pitkään maustamatonta ja jos tarjos sokerista ei huolinut kun oli tottunut tuohon happameen, vasta nyt kun yli 2v niin syö jo kidiusta mutta sekoitan siihenkin vielä maustamatonta sekaan

rasvie
Mä oon antanut just noita kidiuksia, kun tuntuvat olevan ainoita lisäaineettomia. Sokeriahan löytyy varmasti kaikista. Hammaslääkäri sanoi, että hampaiden kannalta se on sama se onko jugurttia vai jäätelöä :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jo ennen vuoden ikää:
Ihan tavallista jugua olen antanut,ja sitten jotain lasten juguu.Kidius?mansikka/vadelma.
Mites noi Kidiukset?Onko niissä paljon lisättyä sokeria tai makeutusaineita?
Ihan yhtä lailla niissä on sokeria. Toi Kidius on vain yksi niistä monista merkeistä, jolla huijataan vanhempia kuvittelemaan, että niiden lapset syö jotenkin enemmän lapsille sopivaa ruokaa... Kidiuksissa on toisena valmistusainelistalla sokeri, heti maidon jälkeen. Sokereita 100 grammassa 13,5 g.

jaaa a
No entäs se maustamaton jogurtti ja siihen sekaan mauksi sitten näitä vauvan hedelmä/marjasoseita? Ihan hyviähän ne vauvajogurtitkin on. Jos ei maistu niin sitten ei maistu.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jo ennen vuoden ikää:
Ihan tavallista jugua olen antanut,ja sitten jotain lasten juguu.Kidius?mansikka/vadelma.
Mites noi Kidiukset?Onko niissä paljon lisättyä sokeria tai makeutusaineita?
Ihan yhtä lailla niissä on sokeria. Toi Kidius on vain yksi niistä monista merkeistä, jolla huijataan vanhempia kuvittelemaan, että niiden lapset syö jotenkin enemmän lapsille sopivaa ruokaa... Kidiuksissa on toisena valmistusainelistalla sokeri, heti maidon jälkeen. Sokereita 100 grammassa 13,5 g.
Juu just katoin niiden sivuilta,että sokeria niissäkin ihan yhtälailla kuin muissakin.. :/

ap
Alkuperäinen kirjoittaja jaaa a:
No entäs se maustamaton jogurtti ja siihen sekaan mauksi sitten näitä vauvan hedelmä/marjasoseita? Ihan hyviähän ne vauvajogurtitkin on. Jos ei maistu niin sitten ei maistu.
Kirjoitin jo ekassa viestissä,että ei maistui vaikka kuinka laittaa hedelmäsosetta joukkoon.

viiden muksun mamma
Meillä on annettu ihan tavallisia jugurtteja. Esim. kuopukselle eivät maustamattomat menneet alas ja kun kerran pääsi "rapsimaan" isoveljen banaanijugurtin jämät - se oli menoa se.

Mites olis kaurajogurtti? Joihinkin niistä on lisätty kalsiumiakin, joten ois siinäkin mielessä ihan hyvä. Pojan joguja on jääkaapissa ny kahta erilaista... Vaniljassa sokereita 10%, ei käsittääkseni lisättyä yhtään ku ei valmistusaineissa mainittu. Metsämarjassa sokereita 9% ja siitä osa on lisättyä. Mut on noi vähempi ku muissa.

terveys
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Mites olis kaurajogurtti? Joihinkin niistä on lisätty kalsiumiakin, joten ois siinäkin mielessä ihan hyvä. Pojan joguja on jääkaapissa ny kahta erilaista... Vaniljassa sokereita 10%, ei käsittääkseni lisättyä yhtään ku ei valmistusaineissa mainittu. Metsämarjassa sokereita 9% ja siitä osa on lisättyä. Mut on noi vähempi ku muissa.
Tarkotatko Yosa-jugurtteja? Niissäkin on ainakin kahta joissa ei ole lisättyä sokeria. Ja kun laittaa sekaan jotain simeniä,niin saa myös proteiineja!

Yhteistyössä