Mitä joulukoristeita ym. te muut askartelette lasten kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
no ihan joulukortit on hyviä, me ollaan tehty tyhjiin ja pestyihin pilttipurkeista lyhtyjä eli ositin sinooperista posliinitusseja joilla lapset saivat piirtää lasipurkin kylkeen, sitten ne poltetaan uunissa ja jäähytyksen jälkeen laitoin tuikun ja valmis, sitten voi tehä vaikka tonttuja punaisesta kartongista, ja 5v vois luonnistua jo vaikka mikä. käy jostain askarteluliikkeestä hakee askartelulehti, saat paljon vinkkejä =)
 
Joulukortteja. Tonttupurkit joihin laitetaan karkkia. Nämä tehtiin sillain että säilykepurkin ympärille kietastiin tuommosta juutti(?)narua. Sitte tehtiin kartongista tonttu ja laitettiin halailemaan purkkia. Purkkiin sitte karkkia, tuli kivoja :) Me askarrellaan joulun alla paljon, kun tehdään joululahjat mummuloihin yleensä itse.
 
no meillä tehtiin joulukortteja, lapset tosin kohta3 vee ja 4.5 , minä leikkasin pohjat ja muut, korttiin tuli valkoisesta paperista kinos =P, yksi joulukuusi johon lapset tekivät tusseilla koristeet ja sitten laittoivat hilettä ja äippä piirsi sitten tähtiä. Ja itse askarteleva lapsi jolle on kerrottu että ihmiset myöskin ostavat toisilleen lahjoja,joulupukki tuo vain osan voivat tehdä pakettikortteja. Kaiken maailman juttujahan voi tehdä koristeita. Meillä lapset maalaavat myös parille mummulle ovikoristeet, puu osat ovat valmiina, lapset maalaa ja koristelee ja sitten siihen laitetaan pienen pieni koriste pyykkipoika johon voi sitten kirjoittaa hyvää joulua tai tervetuloa tai vaikka olemme kaupassa tai jonkun muun viestin.
 

Yhteistyössä