Mitä (joulu)lahjaksi tuleville vanhemmille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ansarikukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ansarikukka

Aktiivinen jäsen
09.06.2011
7 098
2
36
Oulu
Minusta tulee keväällä ensimmäistä kertaa TÄTI. Ja nyt kun joulu lähestyy, niin alkoi mietityttää, mitä antaisin näille tuleville vanhemmille lahjaksi. Veljeni vaimoineen eivät piittaa materiasta hirveästi, joten mitään krääsää en tahtoisi antaa.

Mitäs mieltä? Antaisitteko jotain vanhemmille vai jotain vauvalle ja mitä? Mitä itse olisitte halunneet tai haluaisitte tuollaisessa tilanteessa? :)

Määrittele keväällä? Meinaan että jos se on vaikka toukokuussa vasta tulossa, niin siihen on vielä kauhean pitkä aika - maalaamatta piruja seinälle, kukapa tietää mitä vielä voi tapahtua... Ja muutenkaan en ostais tulevalle vauvalle mitään joululahjaksi, jos se synny vasta kun puol vuotta joulun jälkeen.

Voisit tehä tulevien vanhempien survival packin:

vaippoja
pyykkipoika nenään
tulitkut silmiin
korvatulpat
suklaata
energiajuomaa
vauvanhoitoöljy
body tms vauvalle
vanhemmille lahjakortti, jossa lupaus katsoa vauvan perään heidän leffailtansa ajan
lahjakortti lastentarvikeliikkeeseen

jne

Vaikka eivät ole materialisteja, tarvii vauva joka tapauksessa vaatetta ja vaippoja jne.

Herkkukori voisi olla kiva.

Tosin minä en ymmärrä, miksi joululahjan pitäisi liittyä jotenkin tulevaan vanhemmuuteen. Itse en ainakaan siitä välttämättä tykkäisi.

Niin, siinäpä se toinen kysymys onkin. Itsellä kun ei ole kokemusta tästä aiheesta. Lähinnä sen takia tuo tuli mieleen, kun heillä on jo kaikkea, mitä itse tarvivat, mutta vauvalle eivät varmaan ole vielä juuri mitään hankkineet. Ja kun asumme eri maissa, niin en ole sen tarkemmin keskustellut aiheesta.

Minulla oli laskettuaika tammikuun puolivälissä ja minusta oli kyllä lähinnä ärsyttävää että kaikki joululahjat liittyivät jotenkin vauvaan. Toki olimme kiitollisia lahjoista ja ensimmäistä odottaessa ei teitenkään ollut mitään valmiina jos ei itse ostanut, mutta kyllä se hieman harmitti, kun joka paketista paljastui vauvanvaatteita. varsinkin kun esim. miehen vanhemmat olivat paketoineet miehelle kolme bodya ja minulle erikseen kolmet potkuhousut. Enemmän kiitollinen olisin ollut vaikkapa hyvästä kirjasta ja paketista suklaata, loppuraskaus kun oli raskasta ja väsyttävää. Olisin myös tykännyt esim. synnytysoppaasta, jumppapallosta, tai muusta synnytykseen tai vanhemmuuteen valmentavasta.

Yhteistyössä