mitä isä voi tehdä teini tytön kanssa

tyttö ei ilkeä kaupungille isän kanssa, ei suostu lenkille isän kanssa.
ainut minne suostuu on veneretkelle saareen makkaranpaistoon, mutta rantaankin pitää ajaa eritahtiin pyörillä.

pojan kanssa onnistuu vaikka mitkä jutut, uinti reissut, lenkkeilyt.

onneksi on vielä kaksi pienempää lasta joille isä kelpaa, mutta miksi teinit karkaa isän kädestä?

vanhempainilloissa sitten psykologit, opettajat puhuvat kuinka tärkeää on antaa aikaa näille murkuille, kahdenkeskistä aikaa, mutta kuinka annat kun teinin huoneeseenkaan ei pääse kuin ovelle kun on ensin koputellut puolituntia?
 
Rukoilijasirkka
No, onko joku syy, mistä se johtuu? Onko sulla esimerkiksi hassuja vaatteita tai teetkö jotain noloa? Kohteletko sitä kuin lasta?

Ja niissä venereissuissahan ei ole mitään vikaa.
 
Kippuravarvas
No sitten isä vei tyttären saareen makkaranpaistoon :)
Eikä mun mielestä tartte mitää erikoista aina tehdä, kunhan huomiot tyttöä usein ja positiivisesti. Sekin riittää.
 
mutta asiantuntijat tietävät kertoa että murkut kaipaavat aikuista ja heidän aikaa? pitää ottaa selvää murkun kavereista ja mitä he tekevät vaan kuinkas otat?

käytiin synnytysvalmennuksessa kun tämä teini syntyi, pääsisikö nyt uudestaan teini synnytysvalmennukseen?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja touhutipat:
mutta asiantuntijat tietävät kertoa että murkut kaipaavat aikuista ja heidän aikaa? pitää ottaa selvää murkun kavereista ja mitä he tekevät vaan kuinkas otat?

käytiin synnytysvalmennuksessa kun tämä teini syntyi, pääsisikö nyt uudestaan teini synnytysvalmennukseen?
:LOL: :LOL: Tuollainen voisi olla hyvä. Mutta kyllä se riittää, että sä olet tavoitettavissa. Kysyt kuulumisia ruokapöydässä, kysyt mihin on menossa ja kenen kanssa, tarjoudut hakemaan koko porukan autolla esim leffasta jne. Ja jos yhtään lohduttaa, ei noi teinipojatkaan kamalasti äitiä halua mukaansa ihmisten ilmoille.

 
Oma isä laittoi rajat, ja oli teinin silmissä lähinnä ärsyttävä viisastelija. Mutta nyt myöhemmin ajatellen oikeassa monta kertaa :D Kirveellä olisi saanut uhata, että sen kanssa olisi silloin kaupungille kehdannut lähteä. Isä auttoi läksyissä, kannusti elämässä eteenpäin, ja kaikki se ärsyttävä tenttaaminen (kysyi siis mitä kuuluu) tuntui loppujen lopuksi ihan hyvältä. Eli kai se että on läsnä, on tärkeämpää kuin yrittää puoliväkisin maanitella johonkin mukaan.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
Oma isä laittoi rajat, ja oli teinin silmissä lähinnä ärsyttävä viisastelija. Mutta nyt myöhemmin ajatellen oikeassa monta kertaa :D Kirveellä olisi saanut uhata, että sen kanssa olisi silloin kaupungille kehdannut lähteä. Isä auttoi läksyissä, kannusti elämässä eteenpäin, ja kaikki se ärsyttävä tenttaaminen (kysyi siis mitä kuuluu) tuntui loppujen lopuksi ihan hyvältä. Eli kai se että on läsnä, on tärkeämpää kuin yrittää puoliväkisin maanitella johonkin mukaan.
=) Mä olen huomannut, että jos olen tehnyt etätyöpäivän ja ollut siten siis kotona, kun junnu tulee koulusta, junnu on ollut siitä vilpittömän iloinen. Vaihtaa muutaman sanan ja painelee huoneeseensa. Mutta sille merkitsee se, että mä olen täällä työhuoneessani enkä työpaikalla. Samoin siitä on ollut ihan mukavaa, kun välillä laitan tekstarin "Kaikki ok?". Se vastaa siihen yleensä monisanaiseen tapaansa "Juu" =)

 
muisteles omaa nuoruutta
Teininä kai kuuluu esittää vähän vanhempaa kuin onkaan. Vanhempien seurassa näyttäytyminen on noloa. Ei sen tartteis olla, mutta jos kaveripiiri sitä mieltä on niin siltä se tuntuu.

Mä koin teininä olevani enemmän isän tyttö, vaikkei me mitään yhdessä harrastettukaan. Ei muuten koskaan! En ole edes tullut ajatelleeksi. Mutta isä oli paljon kotona ja kuunteli tarvittaessa. Äiti pisti heti hanttiin asiasta kuin asiasta, isän kanssa pystyi neuvottelemaan. Että jos sä jaksat olla sellainen isä lapsellesi niin hyvä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja muisteles omaa nuoruutta:
Mä koin teininä olevani enemmän isän tyttö, vaikkei me mitään yhdessä harrastettukaan. Ei muuten koskaan! En ole edes tullut ajatelleeksi.
En minäkään harrastanut vanhempieni kanssa yhtikäs mitään, ja kun mietin niin eipä siihen aikaan muutkaan teinit "harrastaneet" mitään vanhempiensa kanssa. Paitsi ehkä urheilutyypit, joitten vanhemmat oli ladun varrella tai kentän reunalla kannustamassa.

Eli äläpä isä ota stressiä harrastamisista, sellainen normaali läsnäolo ja välitäminen riittää. Mun isäni oli väkivaltainen juoppo, joka tykkäsi läiskiä ja vittuilla milloin mistäkin, (ja vittuilee edelleen) joten jos et ole sellainen, niin se on jo paljon se.

 
Ohimenevä vaihe! Muistan vielä sen verran omaa teini-ikääni =)
Kotonahan voi tehä vaikka mitä jos teini ei halua pois kotonta yhessä. Joskohan suostuis vaikka pelailemaan jotain lautapeliä? Eihän kavereiden tattee sitä saada tietoonsa :D
Niin minäkin tein isäni kanssa! Mutta yhessä ulkona en suostunu kulkemaan yhessä vaiheessa! Isin tyttö kuitenkin olen!!!

Ei sekään ole minun mielestäni tervettä että 15-18v jopa nukkuu isän kylessä kiinni saman peiton alla :x
 
Lunatic
Luonnollistahan se on että teini-iässä ei tytöt hengaile isiensä kanssa, katsos kun sillon tulee tämä puhkeava seksuaalisuus väliin.
Tilanne rauhoittuu ja normalisoituu ajan kanssa.
 

Yhteistyössä