Mitä ihmettä tämä on???

Synnytyksestä on nyt kulunut 1v1kk ja mulla on ollut nyt 3kk semmoinen olo että kuukautiset alkaisivat,muuta eivät ole vielä tulleet.Imetin vuoden ikään asti eli nyt on ollut kuukausi imettämättä neuvolassa puhuttiin että menisin lääkäriin tarkistuttaan jos ei vielä ole alkaneet eli se nyt olisi edessä.

Oireita on ollut siis valkovuodon lisääntyminen,välissä on pitänyt oikein käydä tarkistamassa että nytkö ne alkoivat mutta ei valkovuotoa vain ollu.Painon tunne mahassa aivan kuin joku painasi koko ajan mahan päältä.Siis aivan kuin menkat alkaisivat.

En tiedä liityykö nämä tähän mutta sitten on ollut pääkipua enemmän kuinyleensä tai migreeniä,koko ajan on vähän niinku semmonen pieni migreeni tulossa mutta ei mene ollenkaan pahimmilleen.Ja sitten toinen käsi puutuu tosi helposti.

Onko jollain vastaavaa tai jotain muuta mitä tämä voisi olla???
Onko ne menkat tulossa vai pitääkö tässä alkaa huolestuun?
Lääkäri ajan aijon varata heti kun lomalta palaan jos eivät ole kuukautiset siihen mennessä palanneet.

Kiitos vastanneille :flower:

ystäväni imetti noin 5kk ja menkat tulivat vasta kun lapsi oli vuodenikäinen.hänellä oli pitkään mahakipuja ym mut ei vaan alkaneet aiemmin.hänellä tosin on åpitkä kierto ja todella epäsäännölliset kuukautiset.

sitten vielä tyhmä kysymys, oletko varma ettet ole raskaana.....

Olen varma että en ole raskaana.

Välillä on myös semmosta viiltvää kipua alavatsassa toisella puolella kylkeä ja monesti yhydynnän aikanan,mutta muuten sitä ei ole usein,tiedä sitten liityykö tämäkään yhtään mihinkään.

Ja tämä viiltävä kipu säteillee myös jalkaan asti.

Pitää täs varmaan ensviikol otaa lääkäriin yhteyttä jos ei kerkiä alkaa kuukautiset,nyt on ollut kyl koko vkl ajan niiin menkkamainen olo et on pitäny vähän väliä juoksemas vessas kattomas et alkoko,mut ei niin ei.Mieski jo nauraa et turhaan sie sinne vessaan asti meet ku ei sul ala ne enään koskaan.

Mut jos jollain on omaa kokemusta niin olis kiva lukea

Vieläkään ei ole kuukautisista tietoakaan,alkaa jo pikku hiljaa turhauttamaan tää olotila ja odottelu.Lääkäri aika on jo varattu mut sitäki saa odottaa kaks viikkoa.

Sillä välin ois kiva kuulla jos jollain ois omakohtaista kokemusta tai samantapaisia oireita.

Tuli mieleen, että sattuuko sulla oleen kierukka (hiljakkoin laitettu)? Eikös siitä kuparikierukasta ainakin voi tulla tommosia oireita, tai siis ton tapaisia? Tää nyt on vaan mun arvailua ja muistan vaan lukeneeni kierukan sivuoireista joskus tällaista... Joka tapauksessa kyllä siellä lääkärillä varmasti jotain selviää. Tsemppiä odottamiseen!

Kierukkaa ei ole ikinä ollut.

=) Nyt ne kuukautiset sit vihdoin ja viimein alkoi eli pitää varmaan perua lääkäri aika.

Johan täs on ollutki kuukautiset neljä kuukautta ilman vuotoa joten oli jo aikaki et vuoto ilmesty.OLen kyl nyt tosi onnellinen vuodost niin ei tarvi pelätä mitään muuta.

monesti kun tarpeeksi kauan stressaa kuukautisten alkamista, ne ei ainakaan silloin ala. eli oman kehon rentouttaminen ja ajatusten tietoinen keskittäminen muuhun saattaa auttaa. mutta hyvä kuulla että kaikki on kunnossa! ;) -mamma-

Yhteistyössä