\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2006 klo 23:35 kalamama kirjoitti:
laitan tän viestin tännekin, jos joku teistä olisi käynyt läpi saman kohtalon.. Nyt kaivataan vinkkejä!!!
Miten mä saan ton pojan 11kk nukkumaan sängyssä?! 3kk on nukkunu nyt vaunuissa valjaissa, koska pinniksessä vaan seisoksii yöt läpensä. Taas kokeilin tänään, nyt niin että nostin nukkuvana pojan pinnikseen. 10sekuntia, ja tyyppi oli pystyssä. Ja täysin hereillä. Mä en pysty pitämään sitä kädellä paikallaan, koska se ei estä sitä mitenkään. Pitäisi pitää kaksin käsin hartioista, ja se taas vaatisi koko yön pinniksen vieressä seisomista. Mitä ihmettä mä teen?? Kohta poikaraukka ei mahdu enää vaunuihin nukkumaan. Hirmu hyvin nukkuu vaunuissa, miten toi pinnis ei sit onnistu ollenkaan? Väsyttää..
SIIS MITÄ?
Olen pikkasen järkyttynyt. Siis olet opettanut lapsesi nukkumaan yöt vaunuissa valjaissa??????? Hei hei, nyt otetaan järki käteen. Jos luulet että nyt kun hänet pinnikseen siirrän hän nukahtaa onnellisesti sänkyyn...UNOHDA KOKO JUTTU.
Teillä pitää alkaa viikon koulutus ja teillä pitää olla todella pitkä pinna.
Lapsi pitää JÄTTÄÄ omaan huoneeseen rauhallisten iltarutiinien jälkeen. Hyvää yötä ja pusu. Voit kokeilla tassu terapiaa n.5min sitten pois huoneesta ja ovi kiinni. Voit olettaa etta lapsi huutaa ja riehuu ja vastustaa tilannetta mutta HUOM. itse olet hänet totuttanut nukkumaan väärin väärässä paikkaa joten sen fixaaminen ei ole yhdenillan juttu tai kahden.
Mene huoneeseen 10min päästä ja laita lapsi lappeelleen ja hyvää yötä. Sitten 15min päästä ja sitten 20min päästä sama homma joka kerta, lapsi lappeelleen, mutta älä enää puhu hänelle ja POIS HUONEESTA. Jatka niin kauan kun lapsi ei enää itke. Seuraavana iltana aloitat 10min jne..ÄLÄ NOSTA LASTA SYLIIN!!!!!! ÄLÄ LAITA VALOJA ÄLÄ PUHU, SE VAIN STIMULOI HÄNTÄ.
Itselläni on poika joka nukkuu omassa sängyssä 19-07.30 omassa huoneessa ovi kiinni rauhallisesti heräämättä koko yön. Hän on tehnyt sitä 5kk lähtien. Lapsen itku on hänen ainoa keino protestoida tai ilmaista tunteitaan muuten ja meidän vanhempien on oltava sen verran aikuisia että pystytään käsittelemään huutoa. Huom!!!! Oletan että teidän jo 11kk osaa mennä itse makuuasentoon pinniksessä.
Nyt järki käteen ja eläkää edes viikko järjen äänellä. Tämä ei ole mikään inhottava viesti enkä missään tapauksessa halua olla v...nen tai muuten vaan kaikkitietävä yhdenlapsen äiti mutta kun luen tälläisiä viestejä näen heti että mettään on menty ja lujaa.
Lapsen kuuluu nukkua omassa sängyssä (huom yöt) omassa huoneessa ovi kiinni pimeässä jotta hän pystyy nukkumaan rauhallisesti koko yön. Turhat valot ja musiikit on vaan stimulointia ja hän tulee varmasti kukkumaan yönsä sen takia.
Tsemppiä