Mitä hyvää suolaista voisin kokata/leipoa miehelle..?

  • Viestiketjun aloittaja "Onnellinen"
  • Ensimmäinen viesti
"Onnellinen"
Meille tulee miehen kanssa Tiistaina vuosi yhteistä eloa täyteen, ja haluaisin yllättää miehen pienen lahjan lisäksi jollain hyvällä syötävällä. :) Tykkäämme molemmat enemmän suolaisesta kuin makeasta, joten joku semmoinen ateria/leivonnainen olisi hakusessa.. Ja reseptin kera mielellään, kiitos.

Kerro suosikkisi :)
 
vuosipäiväksi
Tee vaikka hampurilaisia itse tai sitä ikuista mutta aina hyvää pizzaa. Päälle jäätelöä, ja sitten myöhemmin sitä kosteaa piirasta kuten tämä yksi mainosti. ;D
 
Kinkkupiirakka on ainakin mun miehen suosikki.
Pohjan ohjetta en löydä nyt millään, mutta täytteeksi laitan yleensä
1prk kermaviiliä
1-2 kananmunaa
kinkkusuikaleita
paprikaa tai tomaattia pieninä palasina
sipuli
fetaa
sitruunapippuria
päälle sitten juustoraastetta

Myös juustosarvia teen usein, laitan usein vielä esim. meetwurstia täytteeksi.
Ruokaohjeita ja herkkuja tuon blogin ohjeella oon tehnyt. :)
 
Pihviä.

Aiemman kirjoittajan ehdotus hampurilaisista ei ole myöskään pöhkömpi. Teet vaikka semmosen kattauksen josta saa mättää tavaraa burgerinsa väliin vapaavalintaisesti. Jauhelihapihviä, leikkelettä, suolakurkkua, kananmunaa, salaatit, tomaatit, jne.
 
"Hanna"
minusta jauhelihapiirakka on hyvää, sitä tulee aina välillä tehtyä.

ite teen sen näin
valmis kaupan voitaikina vuokaan ja täytteeksi paistettu jauhelija ja sen päälle laitan tomaattiviipaleita ja pikkuisen paprikaa. sitten juustoraastetta
ja lopuksi kaadan siihen sekoituksen : 2munaa + 2dl kermaa
 
nohh
Tortillat toimii meillä aina.
Toinen vaihtoehto laittaa tortillalastujen päälle hyvin maustettua ja paistettua jauhelihaa, tuorejuustoa, tomaattia, ananasta, salsaa ja juustoraastetta ja kuorruttaa uunissa.
Jauhelihamuffinssit on hyvä suolainen leivonnainen.
 
"Onnellinen"
Hei kiitos ehdotuksista :) Hampparit olis kyllä aika hyviä :p Tekis ite pihvit ja sit jotain hyvää lisuketta väliin. Myös noi juustosarvet olisi varmaan hyviä!

Ja äijälle tiedoksi, että ei olla :D Minä päinvastoin ja mies ihan "normaali".

Lisää ehdotuksia saa laittaa!
 
"Onnellinen"
Pihvi toimii tietenkin aina myös. Kinkkupiirakkaa olen tehnyt monesti, kun se on oikeastaan ainut mitä koskaan leivon... Jauhelihapiiras olisi mukavaa vaihtelua.

Tortilloita syötiin perjantaina, että niitä ei nyt viitsi heti uusiksi.

Vaikeaa valita.. :p
 
Ano
Mä menisin yllä mainitulla kinkkupiirakalla, kuulostaa ihan superhyvältä! Ja jos oikein laiskottaa, teet pannarin ja viskot sinne sekaan kinkut ja purjot ja muut, tulee myös ihan sikahyvä! (nimim. laiska kokkaaja :D)
 

Yhteistyössä