mitä hyvää jauhelihasta ruuaksi itselle ja lapsille (karppaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja julia2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ok, pitää varmaan koklailla. Mä vaan inhoon sitä jauhelihan makua joten sipulikeitto on hyvin peittänyt sen. =) Mitäköhän kermaviiliin...apua. Oon kyllä onneton kokki, oikea uusavuton! Jotenkin onnistun jos on ohje mutta soveltaminen vaikeaa..

googleta karppaus.info ja sieltä reseptit, on vaikka minkälaista variaatiota lihapullista ja pihveistä.. :) Ite tein joskus juustopihvejä ja ne oli jopa miehenkin makuun joka ei tuosta karppieväästä yhtään välitä.

Ok, pitää varmaan koklailla. Mä vaan inhoon sitä jauhelihan makua joten sipulikeitto on hyvin peittänyt sen. =) Mitäköhän kermaviiliin...apua. Oon kyllä onneton kokki, oikea uusavuton! Jotenkin onnistun jos on ohje mutta soveltaminen vaikeaa..

sika-nauta on minusta pahaa, mutta kunnollinen naudan paistijauheliha (mieluiten luomu) taas ei ole.
Onnea kokeiluihin!
Pistä kermaviiliin vaikka silputtua persiljaa ja mustapippuria ja suolaa. Tai jos sinulla on jokin maustekastike (chili tms) niin vähän sitä.

Tee ns. pannupihvejä. Eli jauhelihan joukkoon mausteeksi mustapippuria, suolaa, paprikajauhetta ja neilikkaa jauhettuna (vain ripaus!), joka sopii maultaan uskomattoman hyvin jauhelihapihveihin ja lihapulliin. Lisäksi 1 kananmuna ja n. pari ruokalusikallista kermaa. Ei tule kuivia eikä kovia. Paista pannulla voissa... lisukkeet oman mieltymyksen mukaan, esim. paistettua sipulia runsaasti ja vihanneksia tai pottumuusia.

Kiitos ohjeista. Itse karppaan niin että en syö porkkanaa tai juureksia niissä paljon hiilihydraatteja. Eli sitten seuraksi vaikka parsakaalia keitettynä ja lapsille vaikka makaroonia.

tein siis pannulla pihvejä. paistijauhelihaa ja mausteita sekaan ja loraus kermaa ja kananmuna ja paistoin voissa. Lisäkkeeksi creme fraishe ja siihen persiljaa mausteita ja chiliä. Ja kasviksina parsakaalia. Ei ollut kovin hyvää. =( En taida olla kovin hyvä karppikokki kun vaan salaatit on hyviä ja onnistuu!

Karppausinfossa on sellainen jauhelihapihvien resepti, johon tuli paistettua pekonia ja creme fraichea jne, ne on tosi hyviä ja helppoja tehdä. Toinen mikä oli ihanaa, oli jotkut venäläiset jauhelihapihvit tms, en muista nimeä. Niihin tuli haudutettua kaalia yms, nekin oli ihania. Etsi sieltä resepteistä, ne on oikeasti hyviä.

hyvää tulee kans kun laittaa sika-nautajauhelihaa, fetajuustoa, valkosipulia, mustapippuria, ripaus suolaa. Ja jauhelihapihvit teen naudan paistijauhelihasta: muotoilen jauhelihasta pihvit ja maustan pinnan suolalla ja pippurilla- paistan pannulla.

Miksi kaikki ehdottelee että lapsille makaronia lisäksi? Tai perunaa? Miksei lapset sais syödä jauhelihaa ja kasviksia pelkästään? Onko makaroni ja perunat joku pakollinen ruoka lapsille?

Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmä minä;24484268:
Miksi kaikki ehdottelee että lapsille makaronia lisäksi? Tai perunaa? Miksei lapset sais syödä jauhelihaa ja kasviksia pelkästään? Onko makaroni ja perunat joku pakollinen ruoka lapsille?

Siksi että jokainen järkevä vanhempi tajuaa, että kasvuiässä olevat lapset tarvitsevat monipuolista ruokaa. :D

No sorry hieman kärkevä vastaus, mutta mun mielestä jyrkän linjan karppaus-, vegaani-, vegetaristi-,yms. ääriruokalinjat eivät yksinkertaisesti ole turvallisia lapsille. Aikuiset syököön miten haluavat, mutta lapset tarvitsevat sekaravintoa, sillä luonto on ihmisen sekasyöjäksi kasvattanut.

Yhteistyössä